SPESIAL ×-× (Cikgu Displin Sekolah)

36 3 0
                                    

Hari yang sungguh indah selepas beberapa tahun berlalu. Aku bangun dan bersiap untuk ke tempat kerja.

Memakai jaket sukan, seluar sukan, baju t-shirt putih dan paling penting... whisel aku and nametag.

"Okey masa ke tempat kerja!!" Aku menaiki kereta biru yang diberi oleh papa. Mestilah sebab dia tahu aku ni kaki keluar rumah. Last bagi kereta terus lantak kau nak gi mana.

Beberapa minit, tibalah di tempat aku bekerja sebagai... "Selamat pagi, En. Kim!" Sapaan dari budak budak lelaki sekolah ni.

Ya, saya Kim Minkyu, guru pendidikan jasmani dan kesihatan serta sains. Merupakan coach bola sepak. Hahahaha.

"Hoi, Minkyu. Kau dah sediakan ke belum?" Kawan sekerja aku tapi cikgu matematik (subjek dulu yang dibenci oleh Minkyu).

"Oh, maksud kau permohonan untuk suruh budak budak latih bola sepak?" Dia angguk.

"Ke kau malu?" "Malu ape? Aku cuma kena berhadapan dgn pengarah sekolah je. Bukannya aku kena berhadapan dgn minah singa tu."

Bunyi rotan sangat kedengaran dkt telinga aku. Aku pusing belakang dan...

"Kamu fikir pergi sekolah cuma pakai baju t-shirt sukan je ke? Sepatutnya pakai baju sekolah dulu baru pakai baju sukan. Apa alasan kamu?"

"Pagi ni.. saya ade latihan bola sepak." Cikgu disiplin tu terus pandang aku. Habislah... dia datang kat aku.

Aku taknak cakap tapi aku sure muka dia sangat cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku taknak cakap tapi aku sure muka dia sangat cantik. Tapi garang dia tu...

"Ya, Cik. Jang? Kenapa pandang saya? Saya hensem ye?" Biasanya kalau aku gurau ke ape orang lain gelak. Dia lain banyak.

"Macam mana kamu boleh jadi cikgu sedangkan diri kamu tu tak tahu nak buat yang terbaik." Dia memandang aku dgn mata dia yang tajam.

"Err... saya minta maaf atas kesalahan saya sebagai seorang cikgu. Saya ade limit terbaik saya. Kalau terlebih tu nanti saya tumpang maut nanti."

Biasanya orang gelak tapi kami disambut dgn angin yang sempoi je. Apakah???

Di bilik guru...

Aku menyiapkan salinan untuk diberikan kepada pengarah. Aku akan pastikan tahun ni sekolah menang lagi dalam bola sepak.

Tahun lepas peringkat antarabangsa dapat gangsa je. Kali ni aku nak dapat juara!! Hahahahahaha!!

"Minkyu! Tolong kawal sikit perangai kebudakan kau tu. Malu pelajar nampak..." Tak habis cakap dah nampak pelajar pelajar perempuan tak tahan gelak tgk aku.

"Well, aku dah siap dah. Aku nak hantar kat pengarah sekolah." Aku bangun dan membawa fail salinan.

"Wei, tu En. Kim. Serius dia hensem."

"Umur dia berapa?"

"28 tahun tak silap aku."

"Umur ni dah patut kahwin dah wei. Dahlah muka hensem. Sporting pulak tu. Dan kelakar."

MOON DIARY || moonbyul✔Where stories live. Discover now