Yoon Siyoon (pov)
Aku dan Moonbyul menunggu ketibaan Han dan Minkyu.
"Kau dah tahu kan lokasi dia. Tapi lokasi yang tentera tu kenapa tulisan merah?" Aku hanya angkat bahu. Sama je macam sebelum ni.
"Ting.. tong.. kitorang dah sampai." Aku membuka pintu dan lihat mereka berdua yang sudah ade.
"Minkyu, kite bukan nak gi kem. Kenapa kau bawak beg besar sangat tu?" Aku perhatikan Minkyu bawak beg besar serta sleepbag pun ade.
"Takut kite tak jumpa ke? Aku bawak benda ni sekali." Dia hanya senyum kerang busuk. Mereka pun masuk.
"Korang dah jumpa ke location?" Han kali ni tak pakai getah kat kepala tapi topi nike hitam. Moonbyul hampir cair aku tengok.
"Kitorang dah jumpa. Tapi macam mana nak gi sana? Kau bawak kereta tak?" Han angguk. Dia antara kami yang dah ade lesen kereta.
"Ape lagi, jomlah!!" Minkyu baru nak lari tapi beg besar dia kena tarik dengan Han. "Jap, kita tolonglah diorang kejap."
Kesian member aku kena seret. Aku menyediakan buku nota dan alat alat keselamatan dekat beg drawstring aku.
"Wei, Siyoon. Aku takut nak gi sana. Hati aku tak tenang." Aku mengusap kepala Moonbyul. "Jangan risau. Kitorang ade." Dia angguk. Cute wei.
"Yang kat sana tu nak sweet sampai biler? Jom lah gerak." Suara Minkyu merosakkan suasana aku nak sweet dengan hantu.
Han dari tadi serius je. Kenapa mamat ni serius sangat ni?
●●●●
Di kandang kambing...
"Kita dah sampai. Ni ke tempatnya?" Aku jenguk kat luar. Nampak kandang kambing kat situ.
"Jom keluar dan masuk." Kami terus keluar dari kereta. Moonbyul dari tadi takut. Han pegang tangan dia. Did you think Im jealous?
"Jangan takut. Kitorang ade." Moonbyul angguk. Rasakan macam ade satu aura di sini. Kami masuk ke dalam.
Kandang ni kelihatan tiada orang. Cuma ade kambing yang banyak. "Ade ape ape info ke, Siyoon. Kat sini kosong je." Aku terfikir saat Minkyu cakap macam tu.
"Jap, dalam location tu dia cakap kat bawah. Rasanya kat bawah ni ade sesuatu." Kami pergi ke satu bangsal kereta.
Aku menyediakan pisau lipat di poket seluar. "Kat bangsal ni kosong. Aku rasa macam kite kena tipu." Han kata dengan reaksi yang sedih.
Out of the blue, Minkyu menjerit. "Arghh!! Ade benda tarik kaki aku!" Aku lukakan tangan yang menarik Minkyu. "Ouch!!"
Aku terkejut dengar suara seorang wanita. Dia melepaskan kaki Minkyu dan wanita itu menjerit! Kami dia atas terkejut dengan kejadian tu.
Aku usha sikit dari lubang kayu itu dan terlihat seorang lelaki berhoodie hitam membunuh wanita itu.
"Siy... mmm." Aku menekup mulut Moonbyul dan memberi isyarat diam. Aku terus mencari pintu.
"Wei, Siyoon. Ni ape?" Aku memandang sesuatu yang ditunjuk oleh Han. Satu takungan kecil untuk membuka pintu ke bawah tanah.
Lalu, satu tulisan muncul. "Isikan setitis darah ke dalam takungan ni dan pintu ni akan terbuka."
Dengar ayat tu, Han terus melukakan jarinya dan keluar darah. Darah itu masuk ke dalam takungan kecil dan pintu itu terbuka.
YOU ARE READING
MOON DIARY || moonbyul✔
Mistério / SuspenseKisah silam yg lalu... Seorang gadis bernama moonbyul mati akibat batu bata hempap di kepalanya dan bergolek di tangga sekolah sehingga mati..... "Mustahillah ada citer mcm tu...mustahil!"rontak Yoon Siyoon, pelajar yg penakut. "Kau ni penakut sgtl...