BAB 12

112 4 0
                                    

3 TAHUN KEMUDIAN

"Jom couple?" tegur seorang lelaki. Aku toleh kanan, terlihat seorang lelaki berbadan tegap dan wajahnya ala-ala Korea sedang berdiri di sebelahku.

"Tak boleh, dia bakal isteri aku." tegur seorang lagi. Aku memandang ke arah lelaki itu, siapa lagi kalau bukan Faris?

Dia? Dia takkan pernah berpisah dengan aku. Kononnya nak menuntut janji. Jadi hubungan kami bukan lagi musuh, dah dikira sebagai kawan.

"Bakal isteri? Bakal je. Boleh aku rampas dia." balas Daniel.

"No no no bro, aku dah lama tengok kau ni. Hari-hari ajak Ayra couple. Tak nampak ke aku ni lagi handsome dari kau? Kan Ayra sayang?"

Lagi handsome? Lagi meluat adalah! Sampai bila kau kena berlakon jadi boyfriend aku? Dah 3 tahun ni! Rasa terseksa kau tau tak?!

"Yup. Only him, dia sorang je handsome dan mampu pikat hati I." aku turut menyertai lakonan itu.

"Sayang dah tak sabar nak kahwin dengan biy ke?" ujar Faris. Wah, dia betul-betul nak buat aku muntah hijau!

Aku tersenyum kelat. Faris tayangkan senyumannya dengan barisan giginya yang putih.

"Ya, tapi kita kena study dulu kan.." balasku.

"Dahlah! Membazir masa aku je jadi penonton tak berbayar. Simpan lakonan korang tu!" Daniel terus angkat kaki dan berlalu pergi dari sini.

"Goodjob Ayra.." ucap Faris.

"Badjob Faris.." balasku.

Faris tayangkan muka blurr. Dia tidak faham apa yang aku cuba maksudkan.

"Badjob sebab lakonan kau terlalu sempurna sampai aku rasa nak muntah sekarang ni!" aku kuatkan suara. Geli, menyampah, sakit hati. Semua ada!

"Siapa kata tadi tu lakonan?"

Segala tindakan aku terus terhenti. Aku memandang lelaki itu, mencari kejujuran atas kata-kata yang dikeluarkan olehnya.

Dia masih berwajah serius.

"Aku yang kata." balasku.

"Yeke?" dia mendekatkan wajahnya padaku.

"Iyalah syaiton!" aku hantukkan kepalaku pada dahinya.

Dia mengerang kesakitan. Siapa suruh cari pasal? Kau tak jaga batas, siap kau aku kerjakan.

"Sakitlah ngek!" rungutnya.

Eh tau pun sakit. Kalau rasa nak kena lagi, buatlah.

Aku tayangkan senyuman manis. Untuk buatkan dia lagi sakit hati.

"Nak kena kiss ke?" soal Faris.

Cepat-cepat mulutku ditutup. Bukan boleh dia ni, apa yang dia cakap selalu dia buat betul-betul!

"Haha, aku lapar. Jom makan." Ajak Faris.

Aku tarik muncung, bukan nak manja. Tapi perbuatan normal aku ketika marah.

"Nak aku kiss betul-betul ke?"

Aku tumbuk lengannya sekuat hati. Ei pantang betul bila diugut-ugut sebegini.

"Sakitlah!" suaranya ditinggikan.

"Dahlah, baik aku sambung kerja aku." Aku mengeluarkan satu fail dari beg, dan mula membuat kerja.

"Ayra..." Kepalanya di telengkan memandang wajahku.

Fuh, sabar Ayra... Sabar.

"Ayra... My chubby... My..." Belum sempat dia habiskan ayat.

CHUBBY.. I LOVE YOU! Where stories live. Discover now