Bab 8

176 18 1
                                    

Nayeon melangkah laju ke depan meninggalkan Taehyung di dalam mall itu.

Padan muka kau! Jalan la kau sorang-sorang dekat belakang tu. Nak keluar beli barang dengan aku sangat kan. Hehehe.

Nayeon mengekek-ngekek ketawa.

Setelah selesai membeli barang, Nayeon mencari kelibat Taehyung. Tapi lelaki itu tidak kelihatan di mana-mana.

"Ishh.. Mana pulak dia ni! Takkan dah tinggalkan aku kat sini kot." Nayeon mulai berasa resah. Tu la sapa suruh tinggalkan Taehyung dan berjalan sesuka hati tadi.

Nayeon menggaru-garu kepalanya. Mana pulak aku nak cari si Taehyung ni.

"Aku ada kat sini!" Suara Taehyung kedengaran di telinganya.

Nayeon segera memalingkan mukanya. Taehyung!

"Erk.. Kau pergi mana tadi?" Tanya Nayeon. Dia berpura-pura tidak rasa bersalah.

"Jalan-jalan pusing sekeliling mall ni.. Kau tinggalkan aku dekat belakang!"

"Mana ada aku tinggalkan kau, kau tu yang jalan lambat!" Nayeon cuba berdalih.

"Dah jom balik! Kau dah habis beli barang kan." Kata Taehyung. Dia seperti malas nak bertekak dengan Nayeon.

Nayeon tidak berkata apa-apa. Tiba-tiba perutnya berkeroncong. Aduh perut ni, time ni la kau nak berbunyi pun. Lapar la pulak.

"Kau lapar?" Soal Taehyung sambil memandang Nayeon.

Nayeon menganggukkan kepalanya perlahan.

"Jom. Kita pergi makan." Ujar Taehyung.

Wait! Aku tak salah dengar ke.. Taehyung ajak aku pergi makan? Caring pulak.. Sekejap baik, sekejap beku. Entahlah!

"Erk.. Tak payahlah!" Nayeon sengaja menolaknya. Dia berasa hairan dengan sikap Taehyung yang berubah-ubah.

Taehyung memandang Nayeon. Tiba-tiba tangan Nayeon dipegangnya dan ditarik mengikuti langkahnya.

"Eh apa ni?" Nayeon terpana dengan tindakan Taehyung.

"Kau tak payah degil boleh tak. Ikut sajalah!" Balas Taehyung.

"Ne! Tapi lepaskan tangan aku!" Nayeon cuba melepaskan tangannya dari genggaman Taehyung.

Taehyung melepaskan tangan Nayeon. Setelah itu mereka berjalan ke restoran yang berada di dalam mall tersebut.

Bersambung...



Hey, I love you!Where stories live. Discover now