Bab 25 [Ending]

240 17 6
                                    

Pada malam itu, Nayeon keluar dari rumahnya dengan siap memakai gaun pemberian Taehyung kepadanya. Dia menegur Taehyung yang sudah menunggu di kereta.

"Taehyung.."

Taehyung berpaling dan terpaku melihat kejelitaan Nayeon pada malam itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung berpaling dan terpaku melihat kejelitaan Nayeon pada malam itu. Nayeon memakai gaunnya dan bersolek cantik sekali.

"Kau cantik sangat.." Pujian itu terluah daripada bibir Taehyung dengan ikhlas.

Nayeon tersenyum malu.

"Thanks.."

Taehyung menjemput Nayeon masuk ke dalam kereta.

Sampai di hotel de luna, Taehyung tolong membuka pintu kereta kepada Nayeon. Sangat gentlemen.

"Will you?" Taehyung menghulurkan tangannya kepada Nayeon. Semoga Nayeon sudi menyambut tangannya.

"Sure." Nayeon menyambut huluran tangan Taehyung.

Mereka berdua berjalan berpegangan tangan dan masuk ke dalam.

Alangkah terkejutnya Nayeon apabila melihat suasana di dalam yang dihias cantik dan indah. Kelihatan seorang lelaki memainkan biola yang berbunyi romantis sekali.

"Taehyung.. Apa ni?" Nayeon menanyakan perkara itu.

Taehyung mengajak Nayeon duduk di sebuah meja yang sudah dihias lalu mengatakan kepada Nayeon.

"Nayeon.. Sudah lama aku tunggu detik ni, dan aku rasa sekarang adalah waktu yang sesuai untuk aku bagitau kau."

"Bagitau apa?" Nayeon mulai tidak mengerti.

Taehyung menatap wajah Nayeon dan mengambil tangan Nayeon lalu digenggamnya.

Nayeon hanya membiarkan saja. Dia menanti bicara Taehyung dengan penuh debaran di dada.

"Aku sayangkan kau.. Aku suka kau sejak kita kecil lagi."

"Aku datang sini bukanlah semata-mata janji aku tapi sebab aku nak mengungkapkan perasaan yang dah lama aku pendam." Sambung bicara Taehyung.

Nayeon berasa kelu. Namun dia terharu, dia tidak menyangka yang lelaki itu mempunyai perasaan terhadapnya juga.

"Kenapa kau tak bagitau aku sebelum ni?" Tanya Nayeon.

"Maksud kau?" Balas Taehyung.

Nayeon tersenyum dan meluahkan isi hatinya juga.

"Aku pun sayangkan kau. Aku mulai menyedarinya 3 tahun lepas.. Aku cintakan kau Taehyung!"

Taehyung sangat gembira mendengar pengakuan Nayeon. Mereka berdua asyik memandang dalam kebahagiaan.

"Sudi tak kau jadi peneman hidup aku buat selamanya?" Taehyung mengeluarkan cincin yang sudah dibelinya.

Nayeon mengangguk.

"Aku sudi!" Jarinya dihulurkan kepada Taehyung untuk disarungkan.

Setelah Taehyung menyarungkan cincin di jari Nayeon, dia mengajak Nayeon menari. Nayeon menyambut hulurannya.

Sambil mereka menari dengan muzik lagu perfect yang dimainkan. Taehyung membisikkan sesuatu.

"Hey, I love you!" Kata Taehyung dengan suara romantis.

"I love you too." Balas Nayeon.

Semoga kebahagiaan ini kekal menjadi milik mereka berdua selamanya.

🎶💖Perfect ~ Ed Sheeran💖🎶

I found a love for me
Darling, Just dive and right in and follow my lead
Well I found a girl beautiful and sweet
Oh, I never knew you were
The someone for me.

'Cause we were just kids when we fell in love
Not knowing what it was
I will not give you up this time.

But darling, Just kiss me slow
Your heart is all I own
And in your eyes, you're holding mine.

Baby, I'm dancing in the dark
With you between my arms
Barefoot on the grass
Listening to our favourite song.

When you said you looked a mess
I whispered underneath my breath
But you heard it darling
You look perfect tonight.

~ Tamat ~

Hey, I love you!Where stories live. Discover now