Bab 24

162 11 2
                                    

3 tahun kemudian,

Nayeon menunggu kepulangan Taehyung di airport. Dia mecari-cari kelibat Taehyung.

Setelah itu, dia ternampak Taehyung seorang diri tersenyum ingin menghampirinya.

Nayeon membalas senyuman Taehyung. Akhirnya Taehyung pulang juga setelah 3 tahun. Nayeon sudah tidak tahan menanggung kerinduannya lagi. Dia mengalirkan air mata.

Taehyung mendekati Nayeon, diusap air mata Nayeon dan mengatakan sesuatu.

"Jangan menangis.. Aku dah balik." Kata Taehyung.

Nayeon berhenti mengalirkan air mata. Dia mengangguk perlahan.

"Tak sangka kali ini kau betul-betul tunggu kepulangan aku.." Usik Taehyung.

Nayeon tersenyum kecil.

"Waktu kecil dulu kau berjanji dengan aku untuk datang sini tapi aku lupa.. Sekarang bila kau nak balik sini, aku taknak lupakannya lagi.." Jelas Nayeon.

Mereka saling berbalas senyuman.

"Aku ada nak bawak kau ke suatu tempat malam nanti. Kau ikut ya?" Pinta Taehyung.

"Kau baru je balik sini. Berehat la dulu.." Kata Nayeon. Hairan dengan Taehyung itu.

"Aniyo! Ada hal penting yang ingin aku cakapkan kepada kau!" Tegas Taehyung.

Penting? Dia pun ingin mengatakan sesuatu pada Taehyung. Namun nanti sajalah.

"Arasso.." Nayeon menyetujuinya.

Mereka berdua berjalan ke kereta untuk balik ke rumah Nayeon.

Di bilik Nayeon,

Nayeon memandang satu bungkusan yang diberikan oleh Taehyung setelah sampai di rumahnya tadi.

"Hmm.. Apa ni?" Nayeon membuka bungkusan itu.

Sepasang gaun!

"Wahh cantiknya.." Nayeon berasa teruja dengan pemberian Taehyung itu.

Eh ada card yang terselit dekat baju ni.

Nayeon membuka sekeping kad itu lalu dibacanya.

Nayeon, Suka tak hadiah aku? Please pakai gaun tu sebab aku nak bawak kau pergi ke hotel de luna pukul 8 malam nanti okay! :)

Ah sejak bila pulak mamat beku ni jadi sweet pulak! Cair terus..

Nayeon tersenyum kesenangan. Dia membelek-belek gaun pemberian Taehyung itu untuk dipadankan ke badannya nanti.

Bersambung...

Hey, I love you!Where stories live. Discover now