Julia's POV
Voorzichtig leg ik de laatste hand een de grote verjaardagstaart. Ik heb hem helemaal zelf gemaakt. Net wanneer ik hem in de koelkast wil zetten gaat de bel. Ik doe open en zie Levi en Linde staan. 'Hey schat.' Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. Linde geef ik een aai over haar haartjes. 'Kom binnen.' zeg ik en loop zelf voorop. 'Jullie zijn precies op tijd. Ik heb de taart net af en wilde bijna naar de locatie gaan om de slingers op te hangen en wat dingen klaar te zetten. 'Oke, dan ga wij wel mee.' zegt Levi. 'Gaan we met mijn auto?' Ik knik. 'Goed idee.' Van de bank til ik de grote doos met slingers op. 'Volgens mijn staan de ballonen enzo al daar dus kunnen we gaan.' Levi tilt Linde op en we gaan in de auto zitten. Morgen ben ik jarig. De eerste verjaardag zonder Jaïr. We hebben besloten om het feest precies zo te houden als hij graag wilde. Eigenlijk heeft Levi daar voor gezorgd.
Ik zit bij Levi op de bank. Precies een week na de begravenis van Jaïr. Sinds vandaag ben ik eigenlijk pas weer een beetje normaal. Ik heb me gewoon aangekleed, make-up gedaan, huishoudelijke dingetjes en zit niet de hele dag op de bank. Sinds Jaïrs ongeluk woon ik bij Levi. Ik wil gewoon nog niet graag alleen zijn. Elke keer gaat mijn fantasie met me op de loop. Levi is heel lief voor me en Linde zorgt voor heel wat afleiding. Ik sta op en zet het senseoapparaat aan. Levi kan elk moment thuiskomen en dan heeft hij vast wel zin in koffie. Na een kwartiertje hoor ik de deur van het slot gaan en komt Levi inderdaad de kamer binnen met een slapende Linde op zijn arm. Ik zet de koffie voor hem neer op tafel en Levi legt Linde op de bank. Zelf ploft hij ook neer. 'Hey.' zegt hij dan, en hij geeft me een kus. 'Hoe was je dag?' Ik vertel hem hoe ik me vandaag eindelijk weer een beetje mezelf voelde. Hij legt zijn hand op mijn been en wrijft heen en weer. 'Weet je wat ik zat te denken?' vraagt hij dan. Als ik mijn hoofd schud gaat hij verder. 'Je bent over ruim twee weken jarig. Wat nou als we een feest vieren precies zoals je broertje heeft bedacht. Zou dat een idee zijn? Dan kun jij je verjaardag vieren en is Jaïr er toch een beetje bij.' Ik twijfel. Ik was van plan het niet te vieren. Het voelt raar om gewoon door te gaan terwijl een van de liefste personen in mijn leven er niet meer is. Het voelt raar om onze verjaardag 'gewoon' te vieren. Hij ziet mijn twijfel waarschijnlijk. 'Weet je, als je het nu niet doet, doe je het nooit meer. En ik denk dat je er dan later spijt van gaat krijgen.' Ik knik. 'Dat weet ik wel, maar het voelt raar om een feestje te vieren voor iemand die er niet meer is.' Hij schudt zijn hoofd. 'Nee, je moet het anders zien. Je viert jouw verjaardag, maar wel met je broertje in je achterhoofd.' Als je het zo bekijkt klinkt het een stuk minder raar. 'Oke we doen het. Maar bereid je maar voor, Jaïr had grootse plannen.' grinnik ik. 'Ik ben trots op je.' zegt hij voordat hij me een kus geeft op mijn lippen.
Morgen is het dus zover. Ik ben al een poosje bezig om de voorbereidingen te doen. Playlists maken, gasten uitnodigen, locatie regelen. Al hoefde ik dat laatste alleen nog maar te boeken. Jaïr had hem namelijk al helemaal uitgezocht. Eergisteren heb ik wat taarten besteld, en die zullen morgen geleverd worden. Gisteren heb ik voor passende versiering gezorgd en vandaag heb ik een gigantisch grote traditionele taart gemaakt, geheel naar Jaïrs wens. Ik moet alleen vanavond nog een presentatie voorbereiden met een heleboel foto's van Jaïr, omdat ik wil dat het ook een beetje een herdenkdag gaat worden. Verder zal ik nog gaan speechen omdat ik iedereen die ons afgelopen weken geholpen en gesteund heeft nog wil bedanken. Als we op de locatie aangekomen zijn ben ik weer verrast door hoe groot het er allemaal uit ziet. De tafels en stoelen staan allemaal al op hun plek en zijn helemaal gedecoreerd. Wij hoeven alleen nog maar de slingers en ballonnen te doen. Levi pakt de doos slingers van mij over. 'Als ik dit nou eens ga doen, dan kun jij met Linde de ballonnen ophangen.'
Levi's POV
Ik loop naar de andere kant van de zaal en begin met de slingers. Ik ben zo zenuwachtig voor morgen. Niet speciaal voor Juuls verjaardag en het feest voor Jaïr, maar ik ben van plan haar morgen ten huwelijk te vragen. Waar iedereen bij is.
JE LEEST
Hey, I Love You
RomanceLevi en Lilian zijn dolgelukkig met elkaar, maar wanneer Lilian zwanger blijkt te zijn gaat het mis. Lilian beland door een ongeluk in het ziekenhuis en komt te overlijden. De baby wordt veel te vroeg geboren, maar overleeft het wel. Julia, de diens...