10. Zoo

457 27 0
                                    

"Annaaaaa..." začula detský hlas a klopanie na dvere. Rozospato pozrela na hodinky, ukazovali 6 hodín.
Vybehla z postele a odomkla dvere. Malý Hawkey vybehol na jej posteľ a začal po nej skákať. Avengerka si sadla unavene na kraj postele.
"Vraj dnes pôjdeme do Zoo!" Smial sa a skákal ďalej.
"Vážne?"
"Hej, povedal mi to kapitán Amerika! Keď som sa v noci zobudil FRIDAY ho privolala!"
"Čo sa stalo v noci?" Zbystrila pozornosť.
"Mal som zlý sen..." sadol si k nej a objal ju. "Ale aj spolu s Bielym vlkom dobeli do izby a boli so mnou kým som znovu nezaspal."
"S akým bielym vlkom?" Vystrašene sa ho spýtala.
"No veď predsa Bucky je Biely vlk, také meno mu dali vo Wakande. Je dobrý, nechcem mu hovoriť, že Zimný vojak. Rozprávali mi rozprávky." Chytil ju za ruku"Spravíš mi prosím raňajky?"
Zazvonil jej telefón"Ahoj Clint, ako sa Vám darí? ... Áno jasné, počkaj, tu máš volá ocino- hrdina. " podala telefón chlapčekovi. "Oci, je tu super! Môže ma Anna strážiť častejšie? A Kapitán a Bucky sú super! Nemôžu ísť s nami domov? Dnes ideme do Zoo! Môžme však? Ľúbim ťa! " zložil
Anna sa usmiala "Dobre kamoš, ja sa zatiaľ prezlečiem a ty si vymyslíš čo si dáš na raňajky."

Obaja spoločne vyšli z izby, najmladší z Hawkyovskej rodiny držal Annu za ruku a veselo si vedľa nej skackal.
"FRIDAY, je prosím ešte niekto hore?
"Pán Wilson sa ešte nevrátil zo stretnutia, vraj sa ukáže najskôr zajtra. Kapitán a seržant šli behať, ale už sa blížia naspäť.."
"Dobre kamoš dáme si preteky, kto bude v tvojej izbe prvý? " rozbehol sa a samozrejme dobehol prvý. Prezliekol sa a znovu si dali ďalšie preteky do kuchyne.
"Lievance teda?"
Nadšene prikyvol.
"Ale ty si nachvíľu sadneš a niečo nakreslíš mamine dobre?"

"Och tá vôňa." Bucky už vo výťahu zacítil lievance.
"Budeme si musieť dať asi dlhšie tréningy, inak budeme tuční superhrdinovia..." zasmial sa Steve a obaja vystúpili. "Dobré ráno..."
"Ahm, dobré ráno.... " zakývala im.
Bucky sa na ňu len pozrel a prešiel k juniorovi, kľakol si k nemu. "Páni, super obrázok. Tá moja ruka je tuto ešte lepšia ako v reále... " na to k nim prišla bližsie aj Anna. Na obrázku samozrejme bola ona, Steve aj James spolu s chlapcom.
"Toto Vam nechám na chladničke a maminke nakreslím niečo neskôr..."
"Dohodnuté kamoš..." tľapli si spolu s Buckym.
" Raňajky sú hotové, káva tiež... niečo sme s drobcom nachystali aj na náš výlet."
"Spravíme si piknik!" Zvolal nadšene.
"Idem do sprchy, nachystám nejaké deky teda... " poznamenal Steve "Mimochodom vďaka..." vybral sa do svojej izby.
Bucky si nabral lievance a vzal si džús. "Vonia to výborne...vy dvaja ste už jedli?"
"Bol to malého nápad spraviť lievance. Už ich pár zjedol... "
"Vďaka zlato. Zjem to za cesty. Idem si dať tiež sprchu. Za pol hoďku vyrazíme?"
"Myslim, že sa s juniorom stihneme vychystať, že?" Prešla k nemu bližsie. "Ahm...Bucky?"
Pozrel sa na ňu.
"Prepáč..."
Prikývol a usmial sa. "Ty mne prepáč,ja som ten, či by sa ti mal ospravedlniť, prepískol som to. "
"Inak nevedela som, že si Biely vlk..." zasmiala sa.
"Ešte o mne veľa vecí nevieš... "žmurkol na ňu "A nejako sme ho museli zabaviť v noci, nechceli sme ťa rušiť..."
Z izby k nim šiel Steve "Volal Fury, musím ísť na konferenciu..." nabral si lievance a zobral kávu.
"Takže žiadna zoo?" Povedal smutne malý Hawkey.
Anna sa pozrela na Steva a prikývla.
"Môžte ísť len s Buckym a Annou a ja hneď ako skončím dôjdem za Vami."
"Hneď prídem. " Bucky vybehol z jedálne dať sa dokopy po behu.
"Vďaka Steve."
"Hlavne buďte opatrní, človek nikdy nevie..." odpil si z kávy.
"Budem počúvať, sľubujem!"
"To rád počujem..."

Všetci traja boli momentálne v pavilóne levov. "Som hladný!" Potiahol Buckymu ruku "A unavený!" Dospelák ho vzal na ruky a niesol pár metrov, kým neprešli k trávnatej ploche. Anna vybrala z batohu, ktorý niesol Bucky deku a rozložila ju na zem. Bucky zložil chlapca aj batoh a vybral všetkým jedlo aj pitie. "Páči sa ti tu?" Spýtal sa ho.
"Áno! Len je tu tak veľa zvieratiek!"
"To je pravda. Myslím, že Clintov aj Laurin telefón som zaspamovala fotkami... a to sme ešte neboli pri vlkoch." Anna pozrela do mobilu.
Bucky sa zasmial "A majú tu aj bielych vlkov?"
"Netuším ale na jedného sa práve pozerám.." 
"Anna! Ale veď on nie je zvieratko, ale hrdina!"
"Áno kamoš, hrdina... " súhlasila s ním.
Bucky sa zasmial "No keď myslíte."
Zrazu sa v reproduktoroch ozvalo, že sa majú všetci návštevníci okamžite dostaviť k východom a za žiadnych okolností nesmú ísť k exotickým plazom, keďze tam zadržiavajú rukojemníkov. V tom sa v areáli rozozneli výstrely. A nebolo to až tak veľmi ďaleko od nich.
Malý Hawkey chytil Annu silno za ruku.
"Choďte k autu!" Prikázal Bucky.
"Čo chceš robiť?" Spýtala sa ho.
"Zistiť situáciu. Bežte. Stretneme sa pri aute."
Prikývla, vzala malého na ruky a spolu s jedným davom utekali k parkovisku, ďaleko od výstrelov, aj keď mala pocit, že sa približujú. Drobec jej v náručí vzlykal a ona sa ho znažila upokojiť. Keď dobehli k autu, rýchlo ho otvorila. Nastúpili dnu a zamkla.
"Hej kamoš, všetko je vporiadku. Sme v bezpečí a povieme to i mamine a tatkovi dobre?" Objala ho" možno len chytali nejakého hada a preto strieľali. Neboj sa. "  utrela mu slzy z očiek.
"FRIDAY, prosím daj veďieť Clintovi, Laure aj Stevovi, že sme vporiadku. "
"Rozumiem, Anna. Posily sú na ceste. Kapitán tiež. "
"Vidíš, aj Kapitán Amerika toho hada príde zneskodniť!"

Bucky sa blížil k miestu, odkiaľ bolo prvotne počuť streľbu. Avšak už tam nikto nebol. Vybral sa preto na parkovisko. Vytiahol z vrecka mobil "Hej, Steve!"
"Už som na ceste. ANNA mi nechala odkaz, že ste vporiadku. FRIDAY vravela, že už upozorňila aj Lauru a Clinta. Isto toho budú plné noviny. Niečo nové?"
"Možno len nejaký blázon si ego navyšoval, našťastie sa nič vážne nestalo..."

Pri bránach už kontrolovali ľudí, prvotná panika pomaly opadávala. Keď sa ozval ďalší výstrel, neďaleko parkoviska.

"Počul si to?"
"Anna s malým sú v aute na parkovisku." Bucky sa rozbehol ich smerom.
"Som tam za pár minút. " ozvalo sa na druhej strane linky.

Ľudia behali skrz parkovisko. Okolo ich auta. Každý sa chcel dostať mimo dosah strelca.
Anna držala chlapca v náručí a snažila sa ho ukľudniť. Zrazu sa pred ich auto postavil muž v čiapke.
"Ach, tak tu ste. Dobre som videl, že má Zimný vojak ženušku a syna..." vytiahol zbraň a namieril na auto. "Aj ten malý má také schopnosti ako jeho otec? Vylezte von, inak tu niekoho zabijem na tom parkovisku!"
"Počúvaj ma..." zašepkala mu do ucha "ostaň v aute, za žiadnu cenu nevystupuj, neotváraj. Teraz ti ukážem svoje schopnosti, rýchlo ho zamrazím ako takú sochu a nikomu sa nič nestane, dobre?"
Neiste prikývol.
"Neboj sa všetko dobre dopadne.... keď vystúpim zmačkneš toto a nikomu okrem mňa, alebo niekoho z Avengerov neotvoríš. Dobre?" Objala ho "Šikovný drobec." Otvorila auto s rukami hore sa priblížila k strelcovi.
"To decko nech vylezie tiež!"
"Len ak zložíte zbraň, pane!"
"Zabudni, mrcha!" Namieril na ňu a potiahol spúšť. Na to ona napriahla ruky a chlapík sa zastavil v pohybe, rovnako ako aj guľka ostala zastavená par metrov od nej. Pohla sa smerom k strelcovi, guľku vzala, odhodila na zem, jemu vzala z ruky zbraň. A vrazila mu, spadol k zemi, čo ho prebudilo. Vyšokovaný sa ňa pozrel a chcel znovu zaútočiť, no ona ho kopla medzi nohy. Ten sa v bolestiach zvíjal na zemi. Na to už pribehol Bucky. "Si vporiadku?" Premeral si ju pohľadom, a potom sa pozrel na útočníka.
Prikývla a ukázala na auto. Malý Hawkey otvoril dvere a vyskočil k nim.  "To bola najlepšia vec na svete akú som videl a zažil, zopakujeme si to?" Anna ho vzala na ruky a silno objala. Do skupinoveho objatia sa pridal aj Bucky.

Clint sa rútil rýchlosťou blesku do spoločenskej miestnosti, hneď za ním bežala jeho manželka, pre ktorú sa s Natashou zastavili po ceste na základňu. Natasha ostala s ich dvoma deťmi ale doma.
"Mami! Oci!" Skríkol drobec a rozutekal sa k nim. Obaja si k nemu kľakli a silno sa objimali. "Bolo to super! Najlepší zážitok na svete! Anna je najsamlepší hrdina na svete! Môžem byť ňou na karnevale?"
Clint pozdvihol svoj pohľad na jeho kolegov. Steve podišiel bližšie k nim aby sa s nimi zvítal. Bucky stál vedľa Anny, a posmelil ju aby sa k nim tiež pohla.
Na to vstala Laura od svojho syna a pribehla k Anne a silno ju objala "Ďakujem, ďakujem, že si ho zachránila..." Anna sa v jej objatí rozplakala.

"Je ti lepšie?" Spýtal sa Steve a sadol si k nej na gauč.
"Asi sa toho deje až príliš veľa naraz.." odpovedala potichu.
"Už odišli.." prisadol si k nim aj Bucky "Clint vravel, že si berie pár dní voľna. Natasha príde pozajtra. Chce straviť čas so svojimi krstniatkami..."
"Asi tiež potrebujem voľno a to mi ešte nezačali poriadne misie..."
"Zober si toľko voľna koľko potrebuješ..." Steve ju chytil za ruku.
"Si super, ale nemam technicky kam ísť, takže musím asi ostat tu a len sa potrebujem poriadne vyspať."
"Oddýchni si určite.." povedal Bucky. "Aj zajtra. Inak škoda, že tu už ten detský smiech a krik a neporiadok a to všetko zase nebude..."
"Inak je tu niečo, čo by si mal možno vedieť, ten chlap ťa spoznal Buck. V tom zhone som Vám to nestihla povedať celé. On, on si myslel ako nás tam videl spolu, že sme rodina...."
Bucky na ňu žmukol "Milá predstava..."
Na obidvoch sa pozrela. "Dobre vy dvaja, vidím, že obom chýbajú deti a ženy, asi Vás hodím na zoznamku. Budete si mať z čoho vyberať."zasmiala sa "ale momentálne naozaj nemám silu niečo riešiť, ale táto konverzácia určite nie je u konca... ste fakt divní... blázni. Dobrú..." vstala a nechala ich oboch tak.

;) to be continued ;)

AnnaWhere stories live. Discover now