Orijinal olmak adına tuhaf isimler koymayın.’
Son yıllarda bebeklere konulacak isim, ebeveynlerin oldukça enerjisini alır oldu. Anne babalar, bebeklerine koyacakları ismin orijinal olması konusunda adeta birbiriyle yarışıyor. Aileler, bebeği daha doğmadan sıra dışı olması üzerine yatırım yapıyor ve bebeğe en zor, duyulmamış, hatta anlamsız isimleri koyabiliyor. O kadar değişik isimler konuluyor ki, çocuklar bunları telaffuz etmekte bile zorlanıyor. Çocuğunuz üstün bir varlık değil, sıra dışı olmak adına ona telaffuzu çok zor, anlamsız isimler koymayın. Bebeğinize herkes gibi tek isim ve bilindik isimler koymaya özen gösterin.
Peki, neden iki isim tercih ediliyor?
Anne baba isim konusunda kararsız kaldığında, aile büyüklerinin isteklerini kırmamak veya kaybedilen bir yakınının ismini de unutturmamak için iki isim tercih ediyor.
İki isim konulması neden sakıncalı?
Bebeğe iki isim konulduğunda ailenin bir kısmı bebeğe birinci ismi ile hitap ederken, diğerleri ise ikinci ismi ile veya iki isimle birden hitap ederek çocuğun kafasını karıştırabiliyorlar. İki isim konması sadece ailede zorluk çıkarmıyor, resmi kayıtlarda da karışıklığa neden olabiliyor. Ayrıca iki isim çocuğun kimlik gelişimi açısından da sorun yaratıyor. Okulda çocuğa birinci ismi ile hitap edilirken, ailede ikinci ismi ile hitap ediliyor veya tam tersi olabiliyor. Çocuk büyüdüğünde ise ailenin hitap ettiği ismi değil, hangi ismi isterse onu kullanmak istiyor. Dolayısıyla çocuk, üç farklı isme ve üç farklı kişiliğe sahip olmuş gibi oluyor. Bu durum çocuk için oldukça zor bir hal alıyor. Bu nedenle anne babaların bir tek isimde uzlaşıp o ismi tercih etmeleri çok önemli.
Kız çocuklarında daha büyük sorunlara sebep oluyor. Neden?
İki isimli kızlar, evlendiğinde kızlık soyadı, eşinin soyadı ve kariyerindeki unvan derken en az 5 isimi birden taşımak ve resmi yerlerde bu beş ismi birden yazmak zorunda kalıyor. Kısacası iki isim olması hem çocuğun kimlik gelişimi için hem de günlük hayatında resmi yerlerde zorluk çıkarması açısından uygun değil.