Evet, Mila Slav (Rus) ismidir.
Bir Türk kızına Mila ismini vermek, ona Olga ismini vermekten farksızdır.Ufak Tefek Cinayetler dizisinde Mila adında bir karakter olduğu için, maalesef ülkemizde artık daha sık kullanılan bir isim haline gelecektir…
Peki çocuklarımıza verdiğimiz bu Mila isminin gerçek anlamını biliyor musunuz?İnternetteki isim sözlüklerinde Mila'nın anlamı yanlış belirtilmekte.
Bu kaynaklar Mila’nın Arapçada 'aşk' anlamına geldiğini iddia ediyor.
Mila kesinlikle Arapça kökenli bir isim değil!
‘Aşk' kelimesi zaten dilimize Arapçadan geldi... Mila ne alaka?Mila’nın 'sudan gelen' anlamına geldiği de iddia ediliyor. Bu da doğru değil.
Peki Mila isminin gerçek anlamı nedir?
Mila Slav dillerinden gelen bir isimdir.
Yugoslav dillerinde milu kelimesi ‘değerli, sevgili' gibi bir anlama sahiptir.
Slav kültüründe birçok isim bu kelimeden türemiştir: Mila, Radmila, Milan, Miloš, Miloslav, Ljudmila,vs.Ukraynalı oyuncu Mila Kunis ve Sırp oyuncu Mila Milosevic bu ismin ünlü sahiplerinden.
Ve Mila Gojsalic…. bu ismin yine çok ünlü bir sahibi. Kim bu Mila Gojsalic? Kendisi Hırvat halk kahramanıdır. Hırvatların hikayesine göre Mila Gojsalic, Osmanlı döneminde yaşamış bir kadın. Hırvatıstan o dönemler Osmanlı toprağıydı.
Mila Gojsalic, Osmanlı'nın mühimmat deposunu vurarak Türk askerlerinin ölümüne sebep olmuştur...
Birçok Hırvat kızlarına bu hikayeden dolayı Mila ismini vermekte.ışte o kadının heykeli...
Mila ismini koymak uygun mudur, değil midir, tartışılır. Ben şahsen kendi kültürümüzden bir isim koymanızı tavsiye ederim.