{Prologue}

288 25 40
                                    


2018

"Taehyung-ah! Turun sekejap!" Laung Puan Kim Di tingkat bawah.

"WOAHHH DIA BUNUH AKU DULU BHAII! HAMEK HAMEK! MATI KAU!" Ligat jari-jemari Taehyung tekan2 di skrin phone itu.

Ini Kim Taehyung. Umur 16 tahun. Seorang yang sangat cintakan game. Tiada game Tiada hidup--

"Taehyung-ah!" Laung Puan Kim lagi.

Hambar.

Taehyung yang berada di tingkat atas itu tidak dengar dengan jeritan Puan Kim yang kuat mengalahkan tarzan--

Maklumlah leka main game sambil pakai headphone ( ͡° ͜ʖ ͡°)

"PLEASE LA JOSH! AKU NAK MENANG NI! KENAPA KAU MESTI--

"KIM TAEHYUUUNNGGG!"

"OMMA!"

Hamek kau. Terjatuh terus Taehyung dari kerusi.

"Aduduhhh~" Taehyung merintih kesakitan sambil mengusap pinggangnya.

Pintu bilik Taehyung dibuka dari luar.

Taehyung yang masih terduduk di lantai itu perlahan-lahan mendongak.

"Hehehe A-anyeong omm--

"OMMA DAH PANGGIL KAMU BANYAK KALI KENAPA TAK TURUN-TURUN HA? NAK OMMA JUAL KAMU DEKAT SIAM KE?" Bebel Puan Kim sambil bercekak pinggang.

Taehyung terus bangun dari lantai dengan sengihan.

"Hee Omma ni garunk sangat la! Takut tae!" Taehyung menutup matanya dengan tangan.

BUKK

"aDOI!" Taehyung mengusap bahunya yang baru lepas kena tampar oleh Puan Kim.

Kau jangan maciem-maciem.. yini Puan Kim banyak ganash woo-

"DAH BESAR PUN GEDIK! CEPAT TURUN AMEK HADIAH2 KAMU TU!
TAK HINGIN OMMA NAK ANGKAT
HADIAH2 TU NAIK BILIK KAMU NI!
BANYAK KAMU TAHU?" Bebel Puan Kim seraya itu menapak keluar dari bilik Taehyung.

Taehyung menggaru-garu kepalanya sebelum keluar dari bilik.

Dengan langkah malas turun dari tangga.

Sampai sahaja di tingkat bawah, Taehyung melopong.

"K. Asal hadiah harini banyak dia lain macam?" Taehyung membuka setiap kotak hadiah yang ada di depan pintu rumahnya itu.

Kad yang melekat pada hadiah itu dibuka.

"Saya suka awak. Terima lah saya-- Ugh! aku terima hadiah kau jela" Kata Taehyung mendatar sebelum membuka kotak hadiah yang seterusnya.

"Hai awak. Saya suka awak. Sebab awak hensem-- ha ye. Asal hensem suka. Asal suka hensem. Ni lah ciri2 sampah" Taehyung mencampak kotak hadiah itu kebelakang sebelum mencapai kotak hadiah yang lain.

Habis bersepah hadiah2 tu dekat ruang tamu.

Memang betul2 nak Puan Kim jual dia dekat siam agaknya--

Taehyung mencapai kotak hadiah yang berwarna hitam.

"Asal bau kotak ni lain macam?" Taehyung menghidu kotak berwarna hitam itu.

"Asal bau dia macam--

Terkaku Taehyung apabila kotak berwarna hitam itu mempunyai banyak darah di dalamnya.

Terlepas kotak itu dari tangannya.

"D-d-darah?" Menggigil terus tubuhnya.

Taehyung perlahan-lahan capai semula kotak itu dengan tangan menggigil.

Perkataan yang ada dalam surat itu membuatkan kepala Taehyung dengan automatik pening.

Taehyung menggenggam penumbuk.

"ARGHHHH!!" Jerit Taehyung sekuat hati.

Ya.

Dia sangat benci bila dirinya sedang ketakutan.

Jadi dia pun menjerit sekuat hati.

Dan membuatkan pembantu yang sedang mengemas rumah itu terkejut dan terus berlari ke arah Taehyung.

"Tuan muda! Tuan muda Okay ke?
Kenapa ni?" Cemas pembantu rumah itu dibuatnya.

"K-KOTAK TU! BUANG SEKARANG! TAE TAK SUKA! NOONA TOLONG BUANG BENDA TU!" Jerit Taehyung yang masih menggigil ketakutan.

Pembantu rumah itu mencapai kotak berwarna hitam itu perlahan-lahan.

Alangkah terkejutnya apabila kotak itu dipenuhi dengan darah.

"PUAN KIM! SINI SEKEJAP!" Jerit pembantu rumah itu dengan cemas.

"Eh kenapa dengan Tae ni?" Soal Kim
Minho yang baru sahaja pulang dari kerja.

"Tuan muda dapat hadiah ni!" Pembantu rumah itu menghulurkan kotak berwarna hitam itu kepada Minho.

Minho mencapai kotak itu dengan perasaan yang sangat risau.

Apa yang membuatkan adik lelakinya seorang itu takut sampai begitu sekali?

Minho terus buka kotak hitam itu.

"Darah?!" Minho terus pandang ke arah Taehyung yang sudah tidak ada tenaga itu. Muka pucat.

Minho menggeleng-gelengkan kepalanya.

"No Tae! Ni bukan darah! Jangan takut okay? Percaya cakap hyung!" Minho cuba menenangkan Taehyung .

Taehyung masih melihat ke arah kotak hitam itu dengan mata sudah merah2.

"Jangan tengok kotak tu! Please! Tutup mata Tae!" Minho memeluk taehyung erat.

"Kenapa ni? Apa jadi?" Soal Puan Kim yang baru saja keluar daripada dapur.

"Peminat Tuan muda hantar Kotak yang ada darah Puan Kim!" Balas Pembantu rumah itu dengan cemas.

Puan Kim terus mendekati Taehyung yang sedang dipeluk oleh Minho.

"Taehyung okay ke? It's okay sayang.
Jangan takut. Omma ada" Puan Kim terus peluk Taehyung erat.

"Yura. Awak boleh tolong buangkan kotak ni?" Soal Minho.

Pembantu rumah yang bernama Yura itu perlahan-lahan menganggukkan kepalanya.

"Baik Tuan"

"Omma. Kita bawak tae naik atas dulu" Kata Minho seraya itu menarik perlahan tangan Taehyung.

Tiba2 Taehyung rebah di dakapan Puan Kim.

"TAEHYUNG!"

🌹____Secret Love____🌹

To Be Continued


SUMPAH MESTI HAMBAR.
FIRST TRY NI HAHAHAHA.

NI IDEA LAST MINIT AU.
MAAFKAN SEYAAAA KALAU HAMBAR HIHI.

PAPE PON JANGAN LUPA VOTE YE
*Wink wonk*

[OG] Secret Love •TAERIN•Where stories live. Discover now