Sowon mengeluh kecil melihat barang2 yang berada di dalam kotak dihadapannya.
"So, harini kena pack barang2 penting aku dalam bilik ni sebab dah takde jawatan 'Ketua Murid' lagi. For real?" Sowon meraup wajahnya.
Sowon menggeleng-gelengkan kepalanya.
"It's okay Sowon. Kau dah buat yang terbaik. Kalini biar la murid baru tu yang gantikan tempat kau. Mana tahu dia memang dah ada jawatan ni dari sekolah lama dia ke kan? And dia memang orang yang bertanggung- jawab dan rajin bertugas. Okay mari bersangka baik" sowon mengusap lembut dadanya sambil menarik nafas lalu menghembusnya.
"Barang apa lagi aku tak masukkan dalam kotak ni?" Sowon menggaru-garu kepalanya sebelum mencari-cari barang di atas meja.
"Rasanya semua dah kot. Hmm" sowon terus menutup kotak itu
"Omonar.." melopong Sowon melihat tiga kota dihadapannya.
Acane dia nak angkat kotak2 besar tu sorang2?
"Apa je yang aku buat sampai 3 kotak sekali penuh dengan file2?" Sowon menggaru-garu kepala yang tidak gatal.
"Hmm harap2 ringan jela" Sowon mencuba untuk mengangkat ketiga-tiga kotak itu.
Krukk
"Ah! Pinggang aku~" sowon memegang pinggangnya yang berbunyi tadi.
Alahaih sowon.. dah tahu diri tu meningkat usia, sibuk jugak nak angkat kotak2 berat tu--
Terduduk sowon di sofa.
Yeah.. dalam bilik ketua murid tu ada sofa mahal gaess--
"Macam mana aku nak angkat kotak2 ni? Berat dia tak terkata. Mahu patah pinggang aku japgi ni kang." Sowon mengeluh kecil melihat kotak2 di atas meja itu.
"Eh biar jela kotak2 ni dekat sini. Balik nanti ambil la" kata Sowon seraya berdiri daripada Sofa itu.
Cepat nauu mengalah--
Belum sempat Sowon mahu membuka pintu bilik ketua murid itu, ada orang yang buka pintu itu terlebih dahulu dari luar.
"Adoi!" Sowon mengusap hidungnya yang terkena dengan belakang pintu itu.
Habislah.. patah la hidung ko yang mancung tu... habisLAAHH--
"Kau buat apa duduk belakang pintu ni?" Soal seorang lelaki yang baru masuk ke dalam bilik itu.
Sowon mengerutkan dahinya memandang lelaki itu.
"Jelas2 aku nak buka pintu tu!" Balas sowon dengan lantang.
Sape je tak marah kalau orang tu sakit hidung sebab orang tu lepastu orang tu tak reti nak tolong orang tu bangun-- MAAFKAN SAYA.
Lelaki itu merengus sebelum menolong sowon untuk bangun.
Alahaih mengadanya kamoo-
Sowon memandang wajah lelaki itu lama dengan mata dikecilkan.
"Aku tak pernah nampak pun kau ni?" Soal Sowon dengan kerutan di dahi.
Lelaki itu memandang sowon sekilas sebelum duduk di sofa.
"Aku murid baru" balas lelaki itu mendatar.
Sowon mengangguk kecil mendengarkan jawapan daripada lelaki itu.
Perlahan-lahan sowon berdiri dihadapan lelaki itu
Lelaki itu mendongak memandang sowon dengan kening sebelah dinaikkan.
DIE TAK PENDEK YE
DIE TENGAH DUDUK TU SEBAB KENE DONGAK.
YOU ARE READING
[OG] Secret Love •TAERIN•
FanficKisah bermula apabila lelaki bernama Kim Taehyung yang digelar 'best student' dan 'Skema' itu tidak sengaja tersalah pakai kasut milik seorang gadis yang bernama Jung Yerin. semenjak peristiwa itu, Kim Taehyung mula jatuh suka pada Jung Yerin. Jung...