"Emm~ sedap!" Kata Taehyung dan keluarkan ibu jarinya.
"Tengok la sape masak" balas Yerin seraya menyuap satu sudu nasi ke dalam mulut.
"Oh awak masak eh? Patut la sedap" puji Taehyung dengan sengihan.
"Tak. Omma aku" terkaku seketul Taehyung.
Ok menyesal jap.
"O-ohh HAHAHA ha ye" Taehyung tergelak kekok.
Tiriririri~ (bunyi loceng diorang. Aku tak tahu nak buat bunyi cane HAHAHA)
Yerin terus tutup bekas makanannya.
"Okay la aku masuk kelas dulu" belum sempat Yerin mahu beredar, Taehyung menarik lengan Yerin.
Yerin menoleh dengan kening dinaikkan.
"Terima kasih dah teman kan saya" kata Taehyung dengan senyuman manis.
Yerin berdecit.
"Sape kata aku datang sini nak teman kau? Port makan aku memang kat sini. Chau" Yerin terus beredar meninggalkan Taehyung dibelakang.
"Ceh garunk!" Kata Taehyung dengan sengihan.
"By the way.." Taehyung memandang ke arah pintu stor itu.
Ohh yerin patah balik.
"Apa2 pun yang terjadi. Jangan sesekali terpikir nak bunuh diri macam tadi. Fikirkan family kau. Kawan2 kau. Fikirkan masa depan kau. Hidup ni tak sempurna kalau takde dugaan/ujian. Aku chau" yerin terus menapak keluar daripada bilik stor itu.
Taehyung terpana dengan kata2 yerin.
"O-okay yerin." Taehyung tersenyum sendiri.
🌹___ֆɛƈʀɛȶ ʟօʋɛ___🌹
{Nine}"Tae dah balik!" Laung Taehyung seraya itu masukkan kasut sekolahnya ke dalam rak kasut.
Krik krik
"Oh yela lupe minho hyung dengan omma dah pegi keje" Taehyung menepuk dahinya.
"Tuan muda dah balik" Seorang pembantu rumah itu mencapai beg sekolah Taehyung untuk disimpan.
Taehyung menepis lembut tangan pembantu itu.
"Takpe. Biar Tae yang simpan beg ni" kata Taehyung lembut.
"Tapi tuan--
"Tae nak buat keje sekolah" potong Taehyung.
Pembantu rumah itu mengangguk perlahan
"Okay Tuan muda. Kami semua dah nak balik dah. Kalau perlukan apa2. Call sahaja." pembantu rumah itu menunduk hormat pada Taehyung sebelum beredar pergi.
"Okay!" Laung Taehyung dari jauh.
Taehyung terus naik ke tingkat atas.
Beg sekolahnya dihempas pada katil.
"Mandi dulu la" Taehyung terus mencapai towel miliknya dan terus masuk dalam bilik mandi.
Tiba2 phone Taehyung berdering.
82*********
Phone Taehyung tak berbunyi.but vibrate.
Dan panggilan yang sama berdering selama 5 kali.
YOU ARE READING
[OG] Secret Love •TAERIN•
FanfictionKisah bermula apabila lelaki bernama Kim Taehyung yang digelar 'best student' dan 'Skema' itu tidak sengaja tersalah pakai kasut milik seorang gadis yang bernama Jung Yerin. semenjak peristiwa itu, Kim Taehyung mula jatuh suka pada Jung Yerin. Jung...