<Eight>

74 18 59
                                    

"Woi Tae!"

Terhinjut bahu Taehyung dibuatnya.

"Pahal kau ni?" Soal Taehyung seraya itu menggosok matanya.

"Kau ni dari tadi tido je. Selalunya 24 jam baca buku." Kata Joshua yang baru masuk ke dalam kelas.

Taehyung mengusap tengkuknya dengan muka mamai.

"Aku tido lambat la" balas Taehyung malas.

Joshua mengerutkan dahi.

"Ha yang ini pun aku pelik. Selalunya kau tido awal. Tak lebih dari pukul 10. Kau buat apa sampai tido lambat ni?" Soal Joshua lagi. 

Taehyung menjeling Joshua sekilas.

"Buat homework la ape lagi?" Balas Taehyung sambil meregangkan badannya.

"YANG INI LAGI AKU PELIK. KITA MANE ADE HOMEWORK SEMALAM!" Kata Joshua dengan lantang.

"Kau cakap perlahan sikit tak boleh ke? Aku lempang sia2 je" soal Taehyung mendatar.

"Aku cuma tertanya-tanya. Kenapa kau tiba2 jadi macam ni? Apa penyebabnya? Dah 5 hari kau jadi macam ni. Kalau sehari tu aku percaya gak. Ni dah 5 hari kau jadi macam ni AKU TAKMO PERCAYA!" Joshua memeluk tubuh sambil memuncungkan mulutnya

"Aku nak pergi tandas kejap" Taehyung terus bangun dari kerusinya.

"EH EH AKU MERAJUK NI TAK NAK PUJUK KE?" Laung Joshua

"TAK NAK" Balas Taehyung sebelum menapak keluar dari kelas.

Taehyung terus berjalan menuju ke tandas.

"Fuhh asal la ngantuk sangat ni?" Taehyung terus membasuh mukanya.

Tisu dicapai dan terus mengelap mukanya.

"EH BODO AKU MASUK DULU"

"EH BIAR AKU MASUK DULU"

"EH KAU SAPE NAK MASUK DULU?"

"AKU KETUA SEKOLAH AKU MASUK DULU"

"KETUA APPA KAU LA!"

"EH APPA AKU BUKAN KETUA! APPA AKU PENGGALI KUBUR!"

"EH WEY BODO NAK MASUK TANDAS PUN KENA GADUH KE SETAN?"

Taehyung mengintai disebalik dinding itu.

"Apahal tu?" Taehyung berkerut dahi melihat adegan 4 orang lelaki yang sedang bergaduh di depan pintu tandas.

Tiba2 Taehyung terperasan sesuatu.

"Alamak geng2 budak hingusan gengster dekat sini la pulak!" Taehyung menggigit bibirnya ketakutan.

"Ha syukur masuk pon-- EH NERD KASUT BUNGA2! EYYOOO" sapa Jungkook yang baru sahaja masuk dalam tandas itu.

Tersentak Taehyung dibuatnya.

"Mana? Mana?" Soal Mingyu yang baru masuk itu.

"Hehehehe sudah lama kita tak bertemu!" Yugyeom memeluk bahu Taehyung dengan senyuman manis.

Taehyung hanya tergelak kekok.

Padahal dalam hati dah rasa macam nak lari pegi balik rumah nangis bawah ketiak omma--

"Aku rasa baru tadi kita tak jumpa dengan dia ni. Dah lama ke?" Soal Eunwoo dengan muka innocent.

"Oh ye eh? Asal aku tak ingat?" Soal Yugyeom.

"Yela dah kau broken satu malam sebab kena reject ngn senior kita tu apa je kau nak ingat? HAHAHAHHA BODO" Mingyu dan Jungkook tergelak besar.

Yugyeom mencebik.

[OG] Secret Love •TAERIN•Where stories live. Discover now