"Yumm~ sedapnya sup Daging Jiae unnie ni!" Kata Yerin dengan teruja menghirup sup daging itu.
Jiae tersenyum suka.
"Jjinja? Kalau gitu Yerin jangan lupa habiskan semua ye? Sebab dah takde siapa nak makan dah ni." Pesan Jiae dengan lembut.
Yerin berkerut dahi.
"Banyak ni. Jiae unnie tak makan lagi kan? Meh la Join Rin makan sekali" ajak Yerin dengan teruja.
Jiae mengusap tengkuknya.
"Eh takpe la. Unnie dah makan tadi dengan pembantu yang lain. Lagipun unnie mana boleh makan sekali dengan yerin. Yerin kan tuan rumah jugak?" Kata Jiae dengan muka sedih.
Yerin berkerut dahi.
"Apa unnie merepek ni? Makan sekali je. Bukan buat ape2 pon" balas Yerin sebelum menyuap satu sudu nasi ke dalam mulut.
"Tapi still tak boleh.. ini arah Tuan dan Puan Jung. Yerin tak tahu ke?" Soal Jiae.
Yerin menggaru-garu kepalanya.
"Err entah la. Yela kot" balas yerin dengan senyuman nipis.
"Em Yerin" panggil Jiae sambil menarik kerusi ditepi yerin untuk duduk.
"Ye?" Sahut Yerin.
"Dengar cerita Rin jadi pasangan model dengan Kim Taehyung kan?" Soal Jiae dengan mata membulat.
Eksaited membawang ni--
"Eo, kenapa?" Balas Yerin dengan kerutan di dahi.
"Macam mana jadi pasangan model dengan dia? Best?" Soal Jiae lagi.
Yerin tersenyum nipis.
"Boleh la" balas Yerin sebelum menyuap satu sup ke dalam mulut.
"Uihh kalau Unnie dapat jadi pasangan model dia kan, unnie takkan jawab 'boleh la' je tau! Unnie akan cakap 'perghh best gile' haa gitu!" Kata Jiae dengan teruja.
Yerin tergelak kekok.
"Okay lah Rin pegi sekolah dulu! Anyeong~" yerin terus tarik beg sekolahnya dan terus berjalan keluar dari pada rumah.
Jiae tersenyum nipis.
"Bukan nak bawak sekali pinggan ni pegi dapur. Aku jugak hmm"
☆✼★━━━━━━━━━━━━★✼☆。
·̩̩̥͙**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ Ş€ĆŘ€Ŧ ŁØV€ ˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*·̩̩̥͙ (Chapter Sixteen)
・‥…━━━━━━━☆☆━━━━━━━…‥・
Taehyung berjalan menuju ke lokernya lalu loker itu dibuka.
Buku mata pelajaran pertama ditarik keluar.
Nota2 dan latihan juga ditarik keluar.
Hati saya juga ditarik keluar--
"Aduhh pening kepala~" Tangan kanan Taehyung memicit-micit dahinya manakala Tangan Kirinya pula memegang buku.
"Menyesal tidur lambat!" Taehyung menghentak kaki protes.
"Yerin unnie~!" Laungan itu mendapat perhatian daripada Taehyung.
Ceyh bestnye laungan tu--
Matanya dikecilkan melihat 2 orang gadis sedang berpelukan itu.
YOU ARE READING
[OG] Secret Love •TAERIN•
Hayran KurguKisah bermula apabila lelaki bernama Kim Taehyung yang digelar 'best student' dan 'Skema' itu tidak sengaja tersalah pakai kasut milik seorang gadis yang bernama Jung Yerin. semenjak peristiwa itu, Kim Taehyung mula jatuh suka pada Jung Yerin. Jung...