Yerin mengusap dagunya sambil merenung skrin tv dihadapan.
"Muka dia nampak pucat. Tak sihat ke?" Soal Yerin seorang diri.
"Uihh mampuih aku kalau omma tahu ni. Mahu aku kena hantar ke rumah anak yatim piatu tu ha" Yerin terus bangun daripada sofa.
"So skrang ni aku nak buat apa? Dalam kepala otak aku ni ada perkataan 'ubat' je dari tadi. Masalahnya rumah ni besar sangat ha. Peti ais pon tak tau kat mana-- OHH YELA DAPUR" bebel yerin sebelum berlari anak menuju ke dapur.
RILEK GAES JANGAN MARAH YERIN GAES RILEK GAES-
"ubat apa eh nak bagi?" Soal yerin seraya membuka peti ais dihadapannya.
"OYEMJI KNP PETI AIS NI KOSONG?" Yerin menekup mulutnya dengan pandangan seakan tidak percaya apa yang dilihat.
Yerin menutup peti ais itu sebelum mengusutkan rambutnya.
"Rumah je besar. Peti ais kosong" kata yerin merengus kasar.
"Agak-agaknya apa yang Taehyung buat kat atas sekarang eh?" Yerin terus bergerak keluar daripada dapur dan terus menaiki tangga.
"Mana satu bilik dia ni? Banyak nauu bilik haa" yerin menggaru-garu kepalanya sebelum memulas tombol pintu disebelahnya.
Kreak~
Membulat mata Yerin melihat seorang lelaki sedang terbaring di atas katil.
"Hamboi hamboi, bestnye die tido~ lepastu aku kat bawah meroyan sorang2" yerin bercekak pinggang melihat Taehyung yang sudah dibuai mimpi.
Perlahan-lahan yerin masuk ke dalam bilik Milik Taehyung itu.
Situasi dalam bilik Taehyung itu sangat sejuk disebabkan penghawa dingin.
"Uihh dia ni tak reti sejuk ke? Dengan tak pakai selimutnya. Air cond tu kalau boleh sejuk la lagi. Dah duduk korea pon panas lagi ke? Aku bagi duduk Libya kang merana lah kau" bebel Yerin seraya itu mengambil selimut yang elok terlipat di atas katil itu dan selubungkan pada Tubuh Taehyung.
Tak tahu negara Libya tu apa?
SEARCH GOOGLE
Yerin terkaku seketika melihat wajah pucat Taehyung.
"Dia tak sihat ke? Tapi kenapa tak panas pun?" Yerin melekapkan tangannya pada dahi Taehyung.
"Nak kejutkan.. tapi tak nak la ganggu. Eotteokhae?" Yerin menggigit jarinya dengan perasaan penuh risau.
"Kang aku call Puan Kim mahu die terbang terus dari Daejeon ke sini. Fuhh memang tak la aku nak bagi Puan Kim risau dekat si Taehyung ni." Yerin terduduk dibirai katil sambil termenung
Yerin memandang jam di dinding bilik Taehyung itu
"Baru pukul 9. Rasanya sempat kot nak pergi farmasi sebelum tutup" Yerin terus bergerak keluar daripada bilik Taehyung.
☆✼★━━━━━━━━━━━━★✼☆。
·̩̩̥͙**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ Ş€ĆŘ€Ŧ ŁØV€ ˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*·̩̩̥͙ <27>
━━━━━━━☆☆━━━━━━━
"Kamsahamnida~" Yerin terus menolak pintu kaca farmasi itu dan berjalan keluar.
"Fuhh nasib sempat beli. Hampir2 je aku datang sini Farmasi nak tutup"Yerin berjalan dengan penuh senang hati menuju ke bas stop.
"Umm bas nak ke Yongsan-gu sampai pukul berapa ek?" Yerin memandang papan kaca dibelakangnya yang berada di bas stop itu.
YOU ARE READING
[OG] Secret Love •TAERIN•
FanfictionKisah bermula apabila lelaki bernama Kim Taehyung yang digelar 'best student' dan 'Skema' itu tidak sengaja tersalah pakai kasut milik seorang gadis yang bernama Jung Yerin. semenjak peristiwa itu, Kim Taehyung mula jatuh suka pada Jung Yerin. Jung...