01

324 38 7
                                    

_______

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

._______..♦.._______.

"Minjae bersiap sekarang."

Huh? Dah kenapa orang tua ni tetiba je.

"Buat apa?"

"Appa dah jual kamu lah. Dah jangan banyak cakap! Pergi bersiap!"

"Malas lah appa. Minjae dah penat lah.." selamba aku cakap. Nampak tak betapa tak kesah nya aku.

Lagipun orang tua tu macam mabuk je. So, buat apa aku kesah.

"Kau ikut je lah cepat!" Marah nya lagi.

"Appa.. Minjae baru je balik minggu lepas." Aku cuba meraih simpati daripada appa. Tapi nampak nya macam tidak berhasil.

"Minjae dah penat lah appa." Kata ku sambil mengeluh berat.

"Kalau appa tak berjudi semua ni tak jadi lah." Sambung aku lagi. Kalau boleh nak je aku buat karangan. Tapi, maleh aku..

"Berani kau menjawab eh sekarang!!" Kau tunggu!" Appa berlari menuju ke arah dapur. Aku hanya menjengukkan kepala sedikit bagi melihat apa pula yang bakal appa ku buat.

Bunyi enjen kereta mula menarik minat ku. Aku mula bergerak menuju ke arah pintu utama rumah tersebut.

Kepala ku mula terasa sakit yang tidak terkata apabila appa memulakan tindakan melulu. Dia memukul kepala aku menggunakan botol kaca.

Darah mula mengalir perlahan turun ke dahi aku. Kepala aku mula berdenyut. Tidak terperi sakit nya. Sempat aku melihat senyuman sinis appa sebelum semuanya menjadi gelap.


._______..♦.._______.

Mata aku perlahan-lahan di celik kan. Kepala yang berbalut aku pegang. Ruangan bilik yang sedikit asing itu aku teroka. Aku kat mana ni?

"Baru nak sedar?" Tanya satu suara yang sedikit serak basah. Siapa pulak dia ni.

Aku bangun dari pembaringan lalu menyandar kan belakang ku pada kepala katil. Namja itu makin menghampiri ku. Senyuman sinis dia berikan.

"Sa-saya dekat mana ni?"

"Rumah aku."

"Lah..saya dah kena jual lah ni maksud nya?" Aku mencebik.

"Berapa banyak appa hutang dengan awak?" Tanya aku sambil memandang nya tenang.

"1 Juta."

-SWEET BLOOD-Where stories live. Discover now