._________..♦.._________.
"A-awak tak main-main kan..?"
Terkejut minjae apabila nama puak Black Swan meluncur keluar dari mulut Jungkook. Siapa sahaja tak kenal puak itu ?
Bukan nya minjae tidak pernah tengok berita-berita mengenai puak ini. Minjae hanya tahu serba sedikit sahaja mengenai puak itu.
Maklumlah, dia tidak begitu berminat dengan hal hal yang dianggap remeh oleh diri nya. Yang dia tahu pasal puak itu hanya lah 'bahaya' dia tahu puak itu begitu berbahaya.
Riak muka gadis itu cuba di kawal. Tidak lah mahu menunjuk kan riak wajah yang melampau sangat.
"So.. welcome to the family." Sambung Jungkook lagi.
Minjae terdiam seribu bahasa. Terbatuk dia di buat nya.
Jungkook menarik tangan kecil minjae lalu menggenggam nya erat.
"Aku gang leader Black Swan..."
Minjae tersenyum nipis lalu melentokkan kepalanya di atas bahu Jungkook.
"Kau tak marah ?" Tanya jungkook lembut.
Mana tahu minjae marah..ye lah. Tangan jungkook tu bukan bersih sangat pun. Banyak dah yang masuk neraka di sebab kan dia hah.
Takkan minjae nak marah. Kang tak pasal pasal Jungkook tolak dia jatuh. Tak tenteram roh dia nanti.
"Buat apa saya nak marah ? Kalau awak mafia pun..mesti awak boleh jaga saya kan. Kan ?"
Jungkook tersenyum mendengar kan jawapan gadis itu. Tangan minjae di usap nya perlahan.
"Aku tak janji sayang.."
Tangan minjae tak henti henti di usap oleh jungkook. Nampak gaya nya Jungkook ni ada sisi lembut dia jugak.
Tapi siapa tahu mungkin namja yang bernama Jeon Jungkook ini mempunyai kelemahan nya yang tersendiri.
Jeon Jungkook, seorang lelaki yang kita perlu sentiasa berwaspada.
". . . ."
Sunyi..tiada lagi bunyi di antara mereka berdua.
........
Kelihatan minjae sedang lena tidur di bahu aku. Boleh pulak dia tidur dalam keadaan macam ni. Ni mesti effect ubat tadi.
So, macam mana aku nak angkat budak ni ?
Kalau aku salah step, aku dengan dia boleh jatuh ke bawah dari tingkat tiga ni. Taebah lah emm..
Pandai lah aku mencari cara untuk mengangkat dia nanti.
Setelah itu aku membawa minjae ke bilik tidur aku. Aku meletakkan nya perlahan-lahan. Dahi nya ku kucup perlahan.
Aku menyelimut kan tubuh minjae lalu membuka langkah aku ke ruang tamu.
Kelihatan empat orang namja sedang ralit mencuci dapur. Jungkook datang ke arah mereka dengan dahi yang berkerut.
"Buang tebiat ke tetiba kemas dapur ?"
"Weyh, ada orang pecah masuk rumah kau ke hah ?! Asal bersepah sangat dapur ?!" Tanya namjoon sambil mengelap meja.
"Tak lah. Entah mana aku tahu." Tipu aku. Actually aku lah penyebab dapur ni macam ni.
"Ehh kau tak pergi kerja ke ?" Sampuk Hoseok sambil tersengih penuh makna
"Tak. " Jawab ku sepatah.
"Nak date dengan Minjae ke~?" Sakat Seokjin.
"Wuuu~ untung lah minjae pagi-pagi dah date." Sambung namjoon pula. Kata-kata nya mendapat sambutan oleh mereka yang lain.
"Dah lah Jung, aku nampak kau kiss budak tu tadi."
Aku merampas kain lap yang di pegang oleh namjoon lalu membaling nya tepat ke arah Seokjin. Dia menyambut pembalingan aku cekap. Eeii.
Pagi-pagi dah sakat aku.
"Aku nampak lah Jung." Sambung Seokjin lagi sambil tergelak besar. Kalau orang dengar dia gelak ni mesti orang ingat bunyi wiper kehkehkeh.
"Alololololo sweet betul maknae kita ni." Kata jhope sambil tersenyum mengejek.
"Aku kiss dahi je okay !"
"Kiss jugak kan !"
"Maknae kita kiss lah wuhoo~"
"Maknae..kau dah cukup besar kalau nak kiss lips dia." Yoongi mula bersuara perlahan tapi masih lagi boleh di dengari.
Semua berhenti mentertawa kan aku lalu memandang Yoongi yang sedang membasuh perkakas dapur.
"French kiss gitu~"
"Eeei maknae~"
"Diam lah ! Aku tembak sorang-sorang nanti kang ! Tahu lah jeles , dasar single !"
Hah baru nak tercydukks. Membahan aku je kang tak pasal-pasal makan bom pagi ni. Aku menjeling mereka dengan jelingan maut.
"Dah lah Jung..aku tak nak cakap banyak. Kau pergi ambil mop sekarang. Bersih kan dapur kalau tak aku tak nak masak."
Aku berdecit perlahan. Suka sangat nak main ugut-ugut.
Aku berjalan pergi sambil memaki hamun sorang-sorang.
"Hah carut je tahu. Aku cili kang mulut tu !"
"Diam lah kau !"
Tak lama selepas itu aku kembali semula ke arah mereka dengan tangan kosong..
"Mana mop nya ??"
"Erkk..mop kat mana ?"
.__________..♦.._________.
Kook tak leh buat rilek betul lah 😂🖐️.
Nasib scandal Rah BAHAHHAHA
OKE TAK STORY NI ??
ke tak oke ?
TO BE CONTINUE ;
VOMMENT
YOU ARE READING
-SWEET BLOOD-
Romanceapa yang bakal terjadi apabila seorang yeoja telah terperangkap di dalam dunia Jeon Jungkook? Atau pun Jungkook yang terperangkap dalam dunia yeoja itu?? Beautiful cover by @ddygguk- ...on going...