02

271 34 5
                                    

_______

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

._______..♦.._______.

Aku berjalan sambil memandang sekeliling. Jungkook berjalan di sebelah aku sambil mata nya menatap screen phone.

"Kita buat apa kat sini?"

"Kau tak faham bahasa ke? Aku kata dah kan nak beli baju kau." Kata Jungkook sedikit dingin.

Aku mencebik. Alah, tanya je pun tak payah lah marah. Aku memandang pemandu tadi. Dia hanya menggangkat bahu. Entah macam mana jungkook pergi heret driver tu sekali. Nasibb dia lah~

"Nah.." Jungkook menghulur kan card kredit nya.

"Buat apa?"

"Pergi lah beli apa yang kau nak. Apa yang kau perlu. Sabun ke, baju, seluar, pakaian dalam ke takkan aku nak ajar jugak" kata jungkook sambil menunjal dahi aku.

Card kredit itu bertukar tangan. Aku mula melangkah menuju ke ruangan pakaian dalam. Jungkook mengikut aku.

"Kenapa awak ikut saya?"

"Habistu? Nanti tak pasal-pasal kau lari dengan card aku." Jungkook menjeling aku sekilas. Alah..ingat kau sorang je ke boleh jeling-jeling hah?!

"Saya nak pergi situ." Mata aku minta simpati, agar dia tidak mengikut aku. Jari runcing aku di halakan di sebuah kedai SWEET LOLITA, iaitu kedai pakaian dalam wanita.

"So?" Jungkook menaikkan sebelah kening nya. Kemudian dia menolak aku supaya kembali berjalan. Dasar kamu juon!

Aku memilih beberapa bra sport. Bukan apa, cuma aku lebih berminat dengan bra sport. Senang sikit nak buat kerja. Tak payah risau cangkuk tercabut lah pebagai. Lagipun aku tahu size aku dengan bra sport je. Malas aku nak try bagai.

Aku juga mengambil beberapa helai panties yang berwarna hitam.

"Hitam?" Tegur seseorang. Aku memalingkan kan muka aku.

Halah..sibuk je mamat ni. Suka hati aku lah.

"Biarlah, buat apa pakai warna-warni. Baik pakai hitam lawa sikit." Kata aku selamba. Jungkook tidak menghirau kan aku.

Alang-alang tu..aku pilih lah seluar sport sekali. Baru nampak cunn je gitu. Lagipun, aku yakin yang aku duduk rumah sahaja. So, baik aku beli baju yang 24 jam aku selesa.

Setelah selesai membuat pembayaran, aku terus melangkah keluar. Jungkook hanya mengikuti aku dari belakang. Haishh dia ni, cuba jalan laju sikit tak boleh ke.

"Awak..lepas ni nak pergi mana?"

"Tah."

Aku memandang nya sekilas kemudian pandangan aku tertumpu kembali pada hadapan.

Tangan kekar nya di selup kan di dalam pocket seluar. Aku menyilang kan tangan aku dengan dia. Dia pandang aku lama. Aku tak tahu pah dia nak marah or apa..

Silangan tangan kami di putuskan oleh nya. Sebalik nya pandangan maut yang aku dapat. Alah anak jeon ni..tak sweet betul lah.

"Kau kenapa?" Tanya jungkook dengan nada yang sedikit tinggi. Alah..kau ingat aku takut lah. Ini Ryu Junghae lah..

"Saja." Kata aku sepatah. Nak tahu jugak expression dia macam mana.

Aku menyatukan balik silangan tangan aku dengan dia. Tapi, dia leraikan. Aku satukan, dia leraikan. Benda itu terjadi sebayak 4 kali.

"Tak apa lah..baik saya jalan dengan driver tu." Langkah aku di berhenti kan. Aku tersenyum manis kepada driver yang berda di belakang aku. Dia turut membalas senyuman aku itu.

Hah baru sweet..

Setapak aku mahu melangkah ke arah driver itu, bahu aku di tarik. Lengan aku kini bersilang dengan lengan kekar milik, Jungkook.

Aku tersenyum kegembiraan. Muka jungkook kekal membeku seperti tiada apa yang terjadi.

Lantak apa aku, kehulur-kehilir aku tarik dia. Dia tak buat benda lain selain....membebel dan marah aku. Pfft-- aku tak kesah lah.

Setelah 3 Jam kitorang puas shopping--actually aku sorang je yang shopping. Sebuah cafe menjadi tempat berehat kami berdua. Driver kami tah hilang ke mana dah. Pergi cari awek kot murong tengok aku dengan jungkook punya pasal. Heheheheh

"Tak nak cakap ke?" Tanya aku sambil mencebik. Aku tak suka lah suasana tegang macam ni.

Jungkook memandang aku lama. Dia tak nak senyum ke? Kalau dia tak nak tanya, biar aku yang tanya.

"Awak umur berapa?"

Jungkook memberhentikan sisipan air nya. Dia memandang aku kosong. Aku tertunduk sambil tersenyum hambar.

"Takpe lah ka-"

"20"

Wahh..muda lagi, dah jadi kaya.

"17?" Tanya jungkook. Aku mengganguk. Senyuman manis aku berikan.

"Minum cepat lepastu kita balik." Kata jungkook tanpa memandang aku.

Kadang-kadang tu aku curi pandang jungkook. Jangan salah kan aku, siapa suruh dia handsome sangat.

Dia tidak berminat nak bercakap dengan aku langsung ke emmm..asyik dengan phone je. Hah ni lagi satu...phone aku tah kemana dah pergi nya.

Aku kira baik lagi tau sebab tak guna duit jungkook nak beli macam-macam. Kalau tak memang satu mall tu dah aku beli.

Kalau dengan orang lain, habis duit diorang aku kikis. Hah tu lah, sape suruh beli anak dara orang. Kan dah bankrap.

Aku tak tahu kenapa, tapi aku tertarik nak mendekati anak jeon ni. Seolah-olah dia membawa aura lain macam. Kalau salah step ni, silap-silap aku boleh tercydukks.

Aku tahu macam awal lagi. Baru pagi tadi aku jumpa dia. Tapi aku--aku rasa aku, Ryu Minjae sudah tertarik pada Jeon Jungkook.

Aku nak jugak, aku nak miliki dia boleh?

._______..♦..______.

Dah..aku tak banyak story line duhh. Aku rasa lepas ni aku buat 500+ words je lah. Huhuhuhu

TO BE CONTINUE ;

VOMMENT

-SWEET BLOOD-Where stories live. Discover now