._______..♦.._______.
"Oppa!! Bagi lah...penat lah macam ni!" Rungut minjae sambil mencebik.
Tengah seronok tengok TV tiba-tiba kena kacau. Puas Minjae mencuba untuk mendapat kan remote TV daripada Namjoon. Namjoon menggangkat tangan bersama remote itu ke atas.
Memang tak lah Minjae nak sampai. Dia tu kecil cili api je. Hah namjoon tu pulak macam galah. Penat si gadis kecil itu terlompat-lompat.
"Ishh tak nak kawan!" Ugut minjae sambil menyilang kan tangan nya. Bibir dia sudah pun memuncung ke hadapan.
Namjoon tergelak melihat telatah kebudak-budakkan minjae itu.
Kini sudah genap seminggu minjae tinggal di rumah tersebut. Kerja nya hanya bermain bersama dengan oppa-oppa nya yang lain. Kalau time Seokjin masuk dapur, dia sebagai anak dara mesti lah tolong.
Aeyrah sudah tiada di rumah itu. Dia balik semula ke rumah asal nya. Tidak mahu dia melayan karenah mereka yang entah apa apa itu.
Entah kenapa dia begitu seronok tinggal di sini. Asal usul dia? Pfft-- entah-entah dah lupa.
"Okay, I'm sorry. Dah daripada kau tengok TV..apa kata kau teman kitorang pergi beli barang."
"Tapi..saya mana boleh keluar rumah." Nada minjae bertukar menjadi sedikit sendu. Dia tersenyum nipis sambil menunduk.
"Alah..teman kitorang je pun. Bukan nya aku nak buang kau dekat tepi jalan. Bukan nya aku nak bunuh kau pun. Bukan nya aku nak sula kau pun. Walaupun hakikat nya aku boleh."
Namjoon tersenyum sinis, sengaja mahu menakut-nakutkan si minjae itu. Wajah polos milik minjae langsung tidak menunjukkan sebarang gentar.
"Emm..semua ke pergi??" Tanya minjae minta kepastian. Namjoon mengganguk kan kepalanya.
"Okay lah! Tunggu tau minjae nak siap kejap."
Tubuh kecil minjae yang berlari menaiki anak tangga itu di perhati oleh Namjoon bersama gelak tawa halus. Remote yang di pegang nya itu di letakkan ke bawah.
Dia merehat kan tubuh nya di atas sofa itu sambil menunggu yang lain.
"Dah kenapa budak tu?"
Namjoon menggangkat kepala nya lalu memandang tuan punya suara.
"Entah lah hyung aku ajak dia ikut kita beli barang dapur je pun."
"Mungkin dia terlebih seronok. Ye lah, seminggu dah dia terperap dalam rumah ni. Aku tengok dia tu macam hidup tak hidup je." Jelas seokjin berkata.
"Dah siap!"
Namjoon dan Seokjin mengalihkan pandangan ke arah Minjae.
Segaris senyuman mula mekar di bibir mereka berdua. Minjae sudah pun tersenyum lebar.
"Aigoo cantik nya budak ni." Kata namjoon perlahan. Seokjin hanya ternganga kecil sambil mengganguk.
"Uishh untung lah jungkook tu. Dapat budak lawa macam ni." Kata namjoon sambil tersenyum mengejek.
"Tapi tu lah, sayang...pergi kerja pagi, balik malam. Hasihh sian budak ni nanti kurang attention." Sambung namjoon lagi.
Memang betul, jungkook selalu pergi ke kerja pada siang hari dan balik di malam hari. Kadang-kadang balik pukul 1 pagi. Hah ikut suka dia lah nak balik pukul berapa.
Bangtan liner pulak berkerja di malam hari sahaja. Siang hari... kebanyakan nya mereka serah kepada anak-anak buah mereka sahaja. Mereka selalu nya balik dari kerja dalam pukul 9 pagi. Actually kerja habis awal. Diorang tu apa lagi, tidur lah dulu baru balik.
Kerja yang mereka lakukan tidak terlalu susah kerana mereka terlalu handal dan cekap. So, that's why..kerja mereka tak lama.
"Alang-alang, kau ni bersiap kemain lawo..apa kata lepas atau sebelum beli barang. Kita pergi makan angin dulu ."
"Serious lah oppa!"
Seokjin mengganguk kan kepala nya sambil tersenyum manis.
Minjae berlari anak ke arah Seokjin lalu memeluk nya erat tanpa sengaja.
"Erkk... mianhae." Minjae mahu melepas kan pelukan kerana terasa awkward, tetapi seokjin membalas pelukan nya.
Minjae tersenyum suka.
"Apa yang bising sangat ni?"
"Apa jadi ni?"
Seokjin memandang Yoongi, Jhope dan Namjoon silih ganti. Minjae sudah tersengih
"Aku rasa...kita ada dongsaeng baru."
._______..♦.._______.
Hah sorry kalau chapter ni atau yang sudah lalu atau akan datang tidak memuas kan hati. Rah masih lagi mencuba.
Lagi satu, otak abang rah tu yang macam syial sikit. Hah idea dia lah ni semua.
Thanks for reading ❤️❤️
TO BE CONTINUE ;
VOMMENT
YOU ARE READING
-SWEET BLOOD-
Romanceapa yang bakal terjadi apabila seorang yeoja telah terperangkap di dalam dunia Jeon Jungkook? Atau pun Jungkook yang terperangkap dalam dunia yeoja itu?? Beautiful cover by @ddygguk- ...on going...