22

249 19 12
                                    

Sorry chapter tak sempurna ;) rah tak ada data hiks


DOUBLE HUPDATE FOR TODAY !

◢◤◇◥◣◥◤◢◤◆◥◣◥◤◢◤◇◥◣

Jungkook POV

Darah tambahan mula mengalir di dalam tubuh gadis itu. Minjae masih lagi tidak sedar kan diri sejak semalam lagi.

Perasaan menyesal mula menyelubungi diriku. Tangan ku naik mengusap pipi nya lembut senyuman di bibir ku di ukir kan.

Air mata aku sudah tidak mengalir dek kerana menangis tidak henti sejak dari hari Minjae dirawat.

Mengapa aku soft sangat ni ? Mana pergi diri aku yang kejam dan penting kan diri ?

Aku benci menjadi lemah di hadapan orang. Bibir aku dibasah kan sebelum jari jemari aku naik lalu bermain dengan rambut gadis itu.

"Kook…"

Aku sedikit terkejut saat mendengar kan suara yang amat di rindui. Tubuh lemah nya aku dakap perlahan sebelum bibir ku mendarat di atas dahi nya.

Syukur.

"Awak…rindu." Ujar Minjae sambil tergelak kecil.

"Mianhae, aku…aku buat kau macam ni." Tangan nya aku genggam erat sambil mata kami bertembung lama.

Minjae tersenyum nipis ke arah ku.

"Awak sini lah peluk saya. Saya nak tidur lah penat hehehe."

Eleehh manja pulak budak ni. Tapi entah sejak bila aku jadi soft bagai nak mati ni ? Aku hanya akur sahaja lalu berbaring di sebelah nya.

Gadis itu tersenyum lemah sebelum kembali berehat. Senyuman aku makin memudar saat gambaran wajah Taehyung mula ter–refresh sendiri dalam kepala otak.

Bagaimana jika Taehyung mengapa-apakan Minjae ?

Adakah aku cukup kuat bagi melawan nya kembali atau tidak ?

Pelukan pada perut nya di erat kan.

++++

Ini lah Jeon Jungkook, mafia yang amat digeruni telah pun bertukar menjadi kucing. Sifat nya yang ganas telah bertukar menjadi selembut-lembut softlan

Walau banyak mana pun darah yang telah ditumpas kan oleh diri nya sendiri, jungkook masih lagi fobia apabila melihat darah kematian mahupun darah saudara nya yakni family. Dia lemah.

Kerana itu lah Black Swan jarang cedera kerana mereka tahu bahawa jungkook bakal menjadi lemah jika mereka mengalami pendarahan.

Mereka mahu menjaga Jungkook manakala Jungkook mahu menjaga mereka.

Ini lah yang di katakan ukhuwah persaudaraan, mereka yang menjadi keutamaan kita. Selepas mereka barulah diri kita sendiri. Tapi apakan daya, manusia punya sifat dengki , tamak dan riak. Jikalau tidak pasti aman dunia...

++++

"Jungkook ok tak ?" Tanya Seokjin melalui telephone.

"Buat masa sekarang OK sangat. Aku rasa aku kena cuci mata aku guna air dari telaga suci pulak bila tengok diorang tu sweet semacam." Ujar Hoseok perlahan tidak mahu di dengari oleh Jungkook. Kalau tak mati dia di buat nya.

Kedengaran suara halus Seokjin sedang tertawa. Bukan dia tidak pernah melihat telatah jungkook dengan minjae itu. Kalau bab bersweet, memang buat orang terasa diri ini single.

"Dah lah tu Jhope. Dari kau usya diorang tu baik kau balik semula dekat sini. Namjoon dah sedar ni."

"Ada perkara sedikit yang kita perlu bincang kan." Kini suara Seokjin kedengaran serious.

"Apa pulak kali ini ? Alaaa aku malas lagi lah." Ujar Jhope seraya mencebik.

Jin mengetap gigi nya perlahan. Kang tak pasal-pasal si Jhope tu makan kuali pink si Seokjin tu tak hidop dah dia esok tu. Boleh pulak dia nak malas malas.

"Ini soal hidup dan mati, kita."

+++++++

TO BE CONTINUE ;



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

-SWEET BLOOD-Where stories live. Discover now