04

226 30 2
                                    

_______

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

._______..♦.._______.

"Siapa dia ni aeyrah?" Tanya seorang namja dengan nada yang sedikit dingin. Iris mata hitam nya menikam tepat ke arah seketul Minjae.

"Pergi masuk bilik dulu." Kata Aeyrah. Minjae mengangguk kecil sebelum dia berlari anak menaiki anak tangga.

Kini suasana menjadi sunyi di antara mereka berlima.

"Siapa yeoja tadi?" Suara seorang namja bergema di dalam rumah agam itu.

"Haihh, macam biasa lah." Jawab aeyrah sambil mengeluh kecil.

"That shit again?!"

"Behave yourself Yoongi. Dia dengar nanti." Kata aeyrah sedikit marah.

"Menyusah kan. Nanti aku jugak kena tanam mayat dia, tch."

"Apa latar belakang dia?"

"Betul kata Namjoon, menyusah kan je."

"Okay look, Namjoon, Hoseok, Yoongi, Seokjin. Aku tak rasa dia sama seperti yeoja-yeoja yang Jungkook pernah bawak balik dulu."

"Kenapa kau cakap macam tu hurmm?"

"Semua sama je. Kau tahu kan ending dia macam mana nanti?" Tanya Namjoon.

Aeyrah menyandar kan kepalanya pada kerusi. Keluhan berat di lepas kan.

"Mati." Sambung Namjoon lagi.

"Budak ni, lain. Aura dia...aku tak boleh terang macam mana. Nanti bila korang dah tinggal dengan dia korang tahu lah." Aeyrah menyilang kan kedua belah tangan nya di dada dia masih dengan pendirian nya.

Seokjin mengangkat sebelah kening nya. Dia memandang aeyrah lama. Aeyrah mengeluh perlahan.

"Tak payah lah pandang aku macam tu. Ye, aku tahu..tak sampai sehari pun aku kenal dia." Aeyrah membuat pengakuan.

"Alah..korang layan je lah dia macam biasa. Korang ni bukan apa sangat pun. Acah je lebih." Sinis aeyrah berkata.

"Amboi sedap mulut kau eh pompuan." Kata hoseok sambil mengetap gigi nya.

"Betul apa aku cakap. Kau dengan Jungkook tu, atas padang je aura lain macam. Balik rumah, hancur. macho pun hilang tah ke mana." Sambung aeyrah lagi membuat kan seokjin tergelak.

Yoongi diam tidak berputik. Tidur lah kot. Dah memang hobi dia tidur.

"Ni, pompuan ni tahu tak apa kerja sebenar jungkook?" Tanya namjoon kepada aeyrah. Yang lain sudah menunggu jawapan dari nya.

-SWEET BLOOD-Where stories live. Discover now