Lost idea
Riuh rumah sewa yang baru diduduki oleh idah dan 2 orang kawan barunyaa itu.
Inilah saat mereka mengenali masing masing agar selesa bersama.inilah peluang mereka belajar hidup berdikari walaupun mulanyaa tidak dirancangkan
Memandangkan 2 senior dan seorang lagi adalah junior harap hubungan mereka semakin baik.
Eidah tidak keseorangan dia ditemani airinah dan seorang lagi bernama aryanna.jujur dikatakan wajah aryanna persis seseorang tapi entahlah.
Penemuan mereka bermula apabila airinah yang bercadang mencari rumah sewa buat mereka bagi memudahkan berulang alik ke pejabat.
Yaa semuanya berubah setelah beberapa tahun.Kesemua merekea mempunyai kerjaya sendiri.
Rara telah pun berjaya menjadi seorang gur begitu juga airinah.fiqah pula sibuk menguruskan klinik barunya itu.tidak kurang hebat juga ati yang kini bergelar mrs forensic.idah ?
Selamat dalam kerjaya sebagai pereka desingner di syarikat kenalannya juga iaitu rezman.Ingatkan semuanya bakal berakhir antara dia dan rezman tapi telaannya salah.
"akak,arry mungkin balik lewat tau" kata arry tersenyum .
Hubungan mereka umpama kakak dan adik sebenar.
"nak pergi mana?"soal idah sambil menekan punat remote tv itu.
"nak bawa akak ay dengan akak rina jalan-jalan" katanya membuatkan idah memandang pelik
"akak?" jawab idah
Arry hanya mengangguk .belum sempat idah mencela airinah siap bergaya turun kebawah.Wah mengalahkan artis siapa berposing lagi.nampaknya tiada alasan untuk dia melarikan diri.
"dah jom .cepat siap!" ajak airinah menarik idah keatas .
Tak menyempat betul.idah hanya menyiapkan diri ala kadar dan kemas .malas hendak bergaya walaupun gaya kedua kawannya itu sedikit formal.seram
"kita nak kemana?"soal idah .namun arry dan airinah senyap saja
"akak kita singgah airport dulu tau.then baru kita pergi jalan.arry nak jemput kesayangan arry" jawab arry .
Idah hanya mengganguk .idah hanya mengiyakan walhal dia berjanji tidak akan turun dengan pakaiannya yang agak lucu itu.
Sungguh dia rasa hendak tergelak menyesal tidak menanya.
"okay jom"kata arry keriangan
Idah hanya membatu.taknak weyh taknak!
"akak tunggu kat sini jela arry malas nak masuk"kata idah
"betul ni akak?"soal arry lagi .
Idah mengangguk.Lantas arry dan airinah memasuki airport dan menunggu didalam kereta sementara menunggu dua orang itu kembali.
Rasa rindu terhadap syahmie pula apabila teringatkan airport ini.biasanya apabila syahmi pulang ke malaysia dari jepun dialah yang menyambut kedatangannya. Terasa pantas masa berlalu.
Lama juga mereka berdua disana ,idah memutuskan untuk keluar mencari dua gerangan makcik itu.masuk airport macam takde jalan keluar.
Baru ingin melangkah terlihat kelibat dua manusia itu membawa dua beg kertas. Dan idah tercari cari kesayangan arry itu.mana?
"wah ingat nak berkampung kat dalam"kata idah menyakat membuatkan dua dara itu ketawa.
"taklah akak ni.sorry akak kalau lambat"terang arry lalu memasukkan barang yang asing itu dibonet kereta
YOU ARE READING
Terjatuhnya Cinta[Completed]
RomanceDia yang istimewa "Dalam kita mencari yang sempurna kita kehilangan yang terbaik"💜