Idah hanya melihat propasal yang diberikan.Genap seminggu dia menjadi tunangan orang membuatkan rakan rakan sekerja dan baiknya terkejut.
Teringat dia ketika kali pertama menyarungkan cincin itu.
Riuh rumah pagi itu apabila syahmie melihat cincin yang tersarung di jari idah ketika sarapan.Idah hanya tersengih membuatkan abah dan uminya gembira melihat tingkah laku anaknya itu.
"Amboi sengih sakan"perli syahmie
Idah hanya menjeling.
"Semalam kawan akak call tanya kenapa tak balik rumah sewa."kata syahmie membuatkan idah menoleh memohon penjelasan
"Ya allah akak lupa.Habis kau kata apa?"soal idah membuatkan syahmi ketawa.
Sebenarnya ketika airinah menghubunginya kemarin syahmie menyatakan bahawa idah pulang kesini kerana ada sesi meminang sekali bertunang membuatkan airinah terkejut.
"Kau seriuslah cakap kat dorang"kata idah lalu menyambung makan.
Ingatkan ketika dia merahsiakan dia bakal dimarahi tetapi pelik pula sambutan yang diterimanya dari kawannya itu.
Benda baik kena cepatkan.
"Amboi cik.sejak bertunang ni mengelamun je"seloroh faridah membuatkan lamunan idah terhenti.
Makna taknya mengelamun kat bilik mesyuarat.Niatnya hendak menggunakan bilik tersebut mencari ketenangan tetapi hakikatnya tidak.
"Mana ada.memandai je awak ni"jawab idah membuatkan faridah tersengih.
"Haa cik kejap lagi lunch hour.Staf lain nak lunch sama sama.cik nak ikut?" Soal faridah.
Idah hanya mengangguk membuatkan faridah tersenyum manis.
"Kejap saya ambil barang kejap."pamit idah lalu menyusun sedikit meja yang berselerak itu.
Faridah turut membantu sebelum keluar ke mejanya mengambil tas tangannya itu.
"Idah join?"soal huzairy membuatkan semua menoleh kearahnya.
"Ye takpe kan saya join?"soalan dibalas soalan
"Eh jom."seloroh lisa membuatkan suasana bertambah meriah.
Ketika menuruni lift semua sibuk memikirkan menu dan restoran yang hendak dituju.lahai riuh lift akibat telatah mereka.
"Kita makan kat cafe ke?"soal huzairy
"Eh cik ada so kita upgrade sikit"kata faridah membuatkan yang lain ketawa.
"Kita makan kat hotel.huzairy belanja"sakat idah pula membuatkan yang lain ketawa.
"Eh boleh.kan johan.kita ke hotel sri nilam"jawabnya membuatkan yang lain tercenggang.
"Eh makan tempat biasa dahlah"tukas idah pula
Namun huzairy hanya menggeleng.Habislah akuwawjsjsbdjs
"Sebenarnya tu hotel family dia cik.Huzairy saja kerja kat syarikat lain"jawab faridah membuatkan idah tercenggang.
Pula dah.Mereka hanya ketawa rupanya anak pemilik hotel rupanya.buat sakit jantung je.
"Kau huzairy nak kenaa ni"selamba idah bersuara.
Ketika memasuki ruangan hotel idah terpana dengan dekorasi yang disediakan diruangan hotel tersebut.
Nampak menenangkan kerana dipenuhi kehijauan."Kejap saya kedapur dulu.Korang boraklah"pamit huzairy sebelum beredar.
"Lawanya hotel dia"puji idah membuatkan yang lain ketawa
YOU ARE READING
Terjatuhnya Cinta[Completed]
Storie d'amoreDia yang istimewa "Dalam kita mencari yang sempurna kita kehilangan yang terbaik"💜