Farez yang merasa hari ini serba tak kena yah mana taknya si idah asyik nak menyindir je kerja.namun dilayankan aje setiap kali berkumpul muka serius je seperti serba tak kena.kena bagi ruang mungkij nanti dia akan ceritakan madalah dia .Lagipun mereka dikejutkan dengan seorang student baru akan muncul disekolah itu.
Farez menyatakan bahawa pelajar tersebut ada kena mengena dengan azwan.idah hanya memerhati apa hal kena mengena dengan aku lainlah kalau dia nak tumpang rumah aku."Guys ! I dapat tahu ada student baru akan masuk sekolah kita" kata zylyn tersengih lebar.
"Siapa?" soal nana kawan baiknya itu
"Mesti lelaki kan? Harap dapat tandingi azwan!" seloroh hafiza yang turut mengilai azwan
"Yang korang gedik sangat ni kenapa? Azwan tak dapat student baru pun nak try?" sindir rezman menyebabkan sekelas ketawa terbahak bahak.
"Masalah ke kat kau? " hambur zylyn manakala najwa dan hafiza menjeling tajam .
"Harap lelaki kang perempuan nak jadi lesbian ke?" soal faez makin riuh kelas dibuatnyaa tak kira perempuan .
"Dah nama pun sotong nak sotonglah juga!" kata idah menyebabkan kelas makin riuh .hui nasiblah cikgu tak masuk lagi
Farez hanya ketawa anggota zylyn yang mendengar segera keluar menyampah gila mungkin?galak delima dengan gelakan yang sungguh mencuit hati itu.pagi pagi dah membahan orang . secara kebetulan azwan yang meronda blok melintasi delima hairan apa yang lucu sampai menggangu kelas lain belajar.
"Assalamualaikum ! Mana cikgu korang?"lantang bersuara menyebabkan kelas delima senyap tak bersuara setelah kehadirannya berada di hadapan meja guru.
Rezman yang dari tadi tersenyap tak berlaguu bersuara
" cikgu uruskan student baru !jadi mungkin tak masuk" tegas suara seperti sedang berlawan dengan azwan.
Azwan hanya mengangguk .Diperhatinya setiap seorang pelajar didalam kelas dengan pandangan tajam .mungkin mencari aqash?entahlah.pandangannya bertukar lembut apabila memerhati kawasan idah.lantas dia tersenyum sorok sorok gitu.pelajar membelek belek kertas apa entah .takutlah tu😂
"Yang join group saya jangan lupa turun! I was watch your " tegasnyaa pelajar lain hanya mengganguk
Azwan mendekati rezman dan menyatakan bahawa dia ingin berbincang dengan idah.Rezmaan menganggukan menandakan anak buah diberi kebenaran
"Idah rayna! Ikut saya" katanya lalu berdiri di hadapan pintu .
Hal ini mengejutkan pelajar lain ,kebiasaan dia bersuara bantah apabila ingin bertemu lelaki itu.mereka maklum bahawa idah sedikit anti dengan ketuanyaa itu walaupun digosipkan sweet disekolah.sweet bagaimana tu aku pun tak tahulah.
Zylyn memandang tak puas kearah farez namun hanya diendahkan sahaja .biasalah perasan disuka padahal ?
Idah bergerak menuju ke arah azwan
"Kau nak apa?" katanya serius tidak seperti selalu
"Perempuan kan? Where is your attitude?" katanya tegas bebaur sindiran ketika disapa idah begitu.seram pulak minah ni tetiba begini
" taklah Pondan! Stop panggil aku ayna . I hate this name!" kata idah serius bercampur menyampah.walaupun mula mula ayatnya membuatkan azwan tersenyum tipis
Azwan terkejut dengan kejadian yang berlaku.sebelum ini apabila idah dipanggil sedemikian dia hanya menggelarkan azwan beruk namun berbeza kali ini .Azwan tertanya tanya apa sebenarnya yang berlaku ? Sehinggakan nama yang sering digelar padanya itu membuat dia benar benar marah kali ini.
YOU ARE READING
Terjatuhnya Cinta[Completed]
RomanceDia yang istimewa "Dalam kita mencari yang sempurna kita kehilangan yang terbaik"💜