Bab 33

15 2 0
                                    

Riuh pejabatnya apabila kedatangannya selepas majlis persandingannya itu.
ucapan tahniah tidak putus putus diterimanya.

Baru saja hendak menyelongkar fail dimejanya telephonenya berdering.

Idah hanya melihat sekilas saja nombor itu.Bukan taknak angkat tapi nombor tu private.Jadi dia putuskan untuk abaikan saja.

"Morning madam"ujar lisa membuatkan idah tergelak kecil

"Amboi madam madam.Dah macam mana jadual hari ni?"soal idah sebelum lisa menutup pintu dan membuka buku note hitamnya itu.

"Hari ni madam ada 2 mesyuarat kat bilik mesyuarat kita.pukul 3 ada meeting dengan client yang minta pelan rumah hari tu"ujarnya membuatkan idah tersenyum.

"Terima kasih. memandangkan minggu ni lisa last praktikal kat sini.Kita keluar lepas meeting nanti.okay?"ujar idah membuatkan lisa tersenyum manis.

Lega sebenarnya kerana tugasnya diatur oleh kawan kawannya yang lain.

"Tak susahkan madam ke?"ujarnya lagi

Namun idah hanya menggeleng dengan soalan itu.Bukannya apa azwan tiada disini sejak beberapa hari yang lepas.Banyak yang perlu diuruskannya.

Namun idah saja menyambung cutinya yang berbaki itu.Boleh murung duduk dirumah seorang diri.Dahlah sunyi besar pula tu.

Kadang kadang dia pulang juga kerumah mak mertuanya dan umienya.okay hari ni masuk hari keempat azwan outstation ke luar negara selama itu juga dia tidak menghubungi idah.

Sedih? Sudah pasti namun idah cuba bersangka baik saja.
Azwan semakin sibuk sejak kebelakangan ini

Sebenarnya lelaki itu mempunyai perkerjaan diluar.Terfikir juga dia apa yang dilakukan oleh lelaki ini.

Rupa rupanya dia merupakan seorang doktor dan mempunyai klinik berdekatan dengan pejabatnya.

Patutlah pertemuan mereka kerap bertemu dan dia berpakaian kemas bila berada di luar.

Setahunya dia hanya ingin menyambung pelajaran ke luar negara.

Lisa sudah pun pamit keluar dari pejabatnya.

'Busy sangat ke? Call aku pun tak' gumam idah sebelum membuka fail satu persatu dihadapannya.



lenguh belakangnya menuggu gerangan wanita direstoran sebelum memerhatikan lisa yang kemana entah.Katanya ada hal yang perlu diselesaikan sebelum bertemu dengannya.

"Maaf lambat"ujarnya bersahaja sebelum mengambil tempat disampingnya.

Idah melihat gerangan tersebut itu.

Nazlifah?

"Kau terkejut ke?"soalnya lagi namun idah hanya menghadiahkan jelingan tajam.

Gila tak terkejut perangai dua kali lima je dengan azwan.Kalau azwan okay juga.

"Apa kau nak"dingin saja suara idah.

Dia malas hendak berbual lebih lanjut dengan wanita ini.

"Aku nak azwan.Hahaha tenang! Saja je tanya khabar."ujarnya membuatkan idah memandang tanpa riak.

Macam psiko pun ada.

"Kau nak dia? Risiklah dia kalau dia terima"ujar idah selamba membuatkan nazlifah ketawa dan ketawa.

"Taknaklah.aku dah kahwin lah.Aku nak mintaa maaf kat kau."ujarnya lagi

Namun idah hanya tersenyum sinis.Nak berlakon lagi ke?

"Kalau kau takde apa nak borak.Aku nak balik"ujar idah dan bergerak keluar daripada restorann itu.

Kenapalah ini yang muncul bukan kliennya?
Lisa yang elok berjalan diajak untuk beredar.

Terjatuhnya Cinta[Completed]Where stories live. Discover now