BAB 26

15 4 1
                                    

Awal pagi lagi idah sudah bersiap untuk pergi kerja.Sejak semalam handphonenya tidak putus putus berbunyi selepas bertemu  azwan

Mamat mana entah yang sesat mengacaunya itu rupanya azwan.Apa masalah lelaki ni.

Hari ini dia putuskan untuk sarapan diluar saja.mungkin ini masa yang sesuai untuk dia mencuci otak lelaki itu dari terus menganggunya.

Setelah menberitahu housematenya yang lain dia bergerak ke pejabat.

Kau kat mana?-azwan
 
Idah hanya mengendahkan saja pesanan itu dan merapikan dirinya sebelum ke cafe depan pejabatnya itu.

Kelihatan azwan berpakaian kemas berada di hadapannya.Idah memerhati sekeliling sebelum duduk di meja tersebut.

"Assalamualaikum.morning"kata bersama senyuman manis

Idah hanya melihat tanda pelik dengan situasi itu.lawa pula dia hari ni.

"Er..walaikumsalam."jawab idah dingin bersama senyuman dibuat buat.

Suasana ganjil seketika.Terasa seram sejuk pun ada.

"Aku ada benda nak bincang dengan kau"katanya tanpa berkias.

"Kau kenapa? Pelik je aku tengok"sampuk idah membuatkan azwan tersengih.

Seorang pelayan datang  membawa pesanan untuk mereka berdua.idah hanya melihat juadah yang tersedia.Bagus ni!

"Aku tak tahu nak order apa. So aku orderkan nasi goreng okay?"soalnya
Membuatkan idah tersenyum

Alhamdulilah dapatlah juga aku bertahan sampai lunch hour dahlah ada masalah kat site.

Dengan lafaz bismillah idah memulakan suapan pertama dan seterusnya.

"Aku nak ajak kau jumpa umi aku boleh?" Soalnya membuatkan idah tersedak kerana terkejut.

Jumpa umi?

Idah mengambil tisu dan membersihkan dirinya itu.

"Kau terkejut ke?sorry"katanya tersengih.

"Apa kau merepek ni? Tak lawaklah azwan."dingin saja suara idah.

Perit tekak aku oi

"Kau pilih sama ada ikut aku jumpa umi atau aku masuk meminang?"soalnya membuatkan idah terkelu.

"Kau ni sah dah tak betul.Aku nak balik pejabat"kata idah mengambil handbagnya

Tidak betah untuk lama lama berada disitu.Gamaknya bukan tersedak saja tapi boleh tertelan sudu.

'Alaa takat ugut apahal'

Ketukan pintu menyebabkan isah kembali dari lamunan.Kelibat setiausaha bahagian marketing memasuki ruangan tersebut.

okay sebenarnya itu kawan diam

"Kau okay tak? Monyok je masa mesyuarat tadi"soalnya

"aku okay."jawab idah sepatah

Otaknya masih ligat memikirkan kejadian tadi.Mustahil bukan untuk dia lakukan semua itu.

Idah membelek seketika handphonenya sebelum menerima pesanan dari adiknya.

Congrtas akak! -syahmie

Apahal adik aku ni?

"Kau kenapa ni? Terkejut sakan aku tengok"kata suzana itu.

Idah hanya tersenyum nipis kearahnya.Jangan! Semua ini mustahil untuk berlaku.

Handphone idah bergetar lagi tanda pesanan masuk lagi.

Terjatuhnya Cinta[Completed]Where stories live. Discover now