BAB 20

31 4 0
                                    

sejak tadi idah tidak senang duduk sekejap  kesana kemudian kesini.farez yang memerhati hanya memandang dalam keadaan yang binggung .sampaikan airinah menarik idah agar duduk kembali tetapi idah tetap berdiri.

"apa masalah kau sebenarnya ni.kejap duk berdiri selepas tu duduk balik."kata airinah  benggang
idah hanya tersengih kearah farez .

tahulah farez bahawa ianya berdebar tak tentu arah sebenarnya.Entah mengapa cikgu fatimah secara drastik memutuskan agar idah menjadi peserta dan mengiring orang kenamaan saja.pada mula idah ingin membantah juga tapi apakan daya.

"jangan moody lah beb ada hikmah kejadian ni berlaku"kata farah tersengih sengih begitu juga yang lain

Layan ajelaa

"aku sedih tahu tak sebab praktis tup tup tak jadi.sedih jugalah tapi aku suka"kata idah tersengih malu.

sewaktu cikgu fatimah mengatakan  mengenai isu ini  idah hampir menangis jugalah kerana terkejut.Dan farez bukan main selamba lagi dengan pengumuman itu.pelik semestinya juga.nazlifah dan zylyn yang melihat sempat menghadiahkan senyuman sinis .

Namun tidak diendahkan oleh idah.

Idah yang betembung dengan najwa menunjukkan thumbs up tanda semoga bersedia dalam pengurusan menjadi mc itu .Najwa hanya tersengih dan memberi signal untuk menoleh kebelakangnya.idah hanya menganggak saja dan tekaannya adalah tepat.dewan yang riuh tetiba sunyi

"teman aku kejap.cepat!"katanya sedikit tegas lalu beredar

Aku ke?

idah yang terpingga pingga hanya memerhati sekeliling.farez menolaknya untuk mengikuti  idah tanpa banyak soa hanya mengikuti saja permintaan raan rakan itu.

Jalan punya jalan akhirnyaa tiba .kawasan parking cikgu?buat tabiat nak suruh aku ikut semata mata nak tengok kereta cikgu ?

"tercegat apa kat situ. sinilah tolong" arahnya sama seperti tadi mencicit idah berlari kearahnya.mengarah pun dah macam terpaksa sekarang duk marah marah .

terkejut berhabis idah apabila melihat barang barang yang ada depan mata.bunga bungaan untuk pengiring ,topeng,dan macam macam lagi.

"gentlelah sikit.ni tak suruh perempuan angkat"leter idah perlahan.

Azwan mencerlung membuatkan idah sedikit gugup. Idah menunduk dan mencubit cubit mulutnya yang celupar itu.

"asal cubit cubit mulut tu?"katanya sambil mengemas

Idah hanya menunduk malu dan cuba membantu.walaupun hakikatnya tak nak.Ketika idah mengangkat barang barang tersebut .azwan segera bersuara dalam keadaan serius

"siapa suruh kau angkat ni ayna?"soalanya membuatkan idah tersentak dan mencampak barang barang tadi

"tak faham aku kat kau ni.kejap suruh angkat lepastu tak payah.apa masalah kau ni.Aku leter kau nanti 9 keturunan kau ingat"rengus idah  nak penampar gamaknyaa

Azwan hanya menjeling dan menunjukkan sesuatu dibelakang idah.alangkah terkejutnya idah apabila melihat hot student berada dibelakangnya.

Tersengih sengih seperti ada sesuatu kearah idah.Tanpa sempat di sapa oleh rakan rakannya idah segera mengangkat kaki tanpa menoleh.

Adam mencepuk azwan yang sibuk membelek tanpa mempedulikan idah tadi.

"asal tu? Apa yang jadi"katanya namun azwan hanya mengangkat bahu dan tersenyum sendiri

Mereka hanya melakukan tugas yang diamanahkan.azwan sempat menoleh seketika melihat kearah idah yang cabut tadi.

Tahu pula malu.hehehehe.merajuklah tu

Terjatuhnya Cinta[Completed]Where stories live. Discover now