Bab 31

22 4 0
                                    

Idah mengangkat begnya sebelum masuk kedalam rumah.kelibat azwan yang berada di belakangnya.

"kau baru sampai?"soal airinah apabila melihat mereka senyap saja didepan pintu.

"haa baru je."jawab idah yang tersengih itu.

Idah hanya mengajak azwan untuk masuk sebelum beredar.

"yaz masuklah."ujar idah apabila melihat dia duduk bersandar di kereta airinah.

Banyak cantik muka kau.

"nak air tak? Saya buatkan"soal idah apabila melihat azwan masih diam membatu.

Azwan menggangguk kemudian menggeleng.Lahai kenapa dia ni selalu ada saja yang mahu diusik sehingga berlaku perbalahan.

"Azwan!"ujar idah apabila dia tetap membisu

"yee? Jangan jerit boleh tak"katanya membuatkan idah menjeling tajam.

Ditanya buat tak dengar.Bermasalah betul budak satu orang ini.Merimaskannya pula melayan perangainya.

"saya naik dulu lah.kalau nak balik,balik je"perli idah membuatkan airinah ketawa.

Azwan hanya memandang sebelum membuka handphonenya.

"kau ni.Berdosa tahu cakap macam tu"tegur airinah membuatkan idah tersengih

"takpe it's okay.Biasalah nenek lampir mana nak tahu hukum apa yang dibuat.main terjah je"ujarnya membuatkan muka idah masam.

Savage gila ayat yang dia berikan.

"Azwan kau okay kan?kau kenapa?seram pula aku"soalnya idah apabila airinah beredar ke atas.

Azwan hanya mengeluh panjang sebelum menatap idah yang penuh tanda tanya itu.

"Tak payahlah stay sini."ujarnya perlahan

Idah hanya mengerutkan dahi apabila ayat yang didengarinya hanya sama samar saja.

"Apa dia?"soal idah sekali lagi

"Buat buat pekak lah pula.Tak payahlah stay sini.seminggu tu lama tahu.balik dengan aku lah"ujarnya membuatkan idah ketawa

Terkejut azwan dibuatnya apabila melihat telatah gila idah itu.Terasa dirinya diperli pula ketika itu.hurm hahahah

"Haa jangan nak memandai"sergah seseorang yang muncul dari mana entah.

Suara yang agak familiar tapi siapa?
Idah dan azwan menoleh mencari pemilik suara itu.

Umi? Hahaha.Azwan hanya memandang sayu kearah idah sebelum ketawanya tercetus buat kali kedua.

"Seminggu je bukan 100 tahun"perli umi membuatkan idah semakin galak ketawa.

"Umi bila sampai? Idah tak tahu pun"ujarnya yang masih ketawa itu

Azwan hanya menjeling dengan karenah idah yang agak ngok ngek itu.Tawa idah semakin lama semakin kurang dan akhir berhenti.

"Lama dah sempat lagi umie dengar kamu bergaduh.Nasiblah airinah ke atas"kata umi membuatkan idah tersengih

Maaf azwan permintaan anda terbatal sebab umi disini .Datang dan menyelamatkan princess dari terus dibuli.

"Eleh gelak gelak lepastu menangis padan muka.Nenek lampir"ujarnya membuatkan umi ketawa mendengar pergaduhan mereka ini

Ada saja benda hendak digaduhkan hila bersama.

"Nak cover aa tu"kata idah membuatkan azwan menyekeh kepalanya dan idah terbatuk batuk kerana terkejut.

Terjatuhnya Cinta[Completed]Where stories live. Discover now