Sudah dua hari azwan mengelak daripadanya bila disoal sepatah saja dijawab.
Mana tidaknya mungkin terasa akibat kes yang tidak disengajakan.semakin menggunung rasa bersalahnya kerana telingkahnya itu.
Baru saja hendak kebawah.Idah dengann pantas ke tandas.Sakit yang dirasakannya pada tangannya ketika itu.
Azwan sebenarnya sudah lama dibawah.Ketika itulah dia berulang alik dengan telingkah yang pelik
Matanya merah dan tangannya mula terkupas kupas setelah digaru menyebabkan ia berdarah.
Alergicnya terhadap makanan laut kembali.Rasa hendak menangis saja ketika ini. Sakit dan gatal yang dirasakannya.Segera dia kebawah ingin mengkhabarkan isu itu.
"Ayna kau dah kenapa?macam orang gila je aku tengok"ujarnya selamba memegang tablet dihadapannya itu.
"mulut kau ni."kata idah perlahan namun didengari azwan
"Yaz ni suami ayna tahu.Kita bukan kawan nak cakap macam tu"tegurnya namun idah masih mengosok gosok telapak tangannya.
Tidak tahan dengan kegatalan itu dia segera berlari ke tandas bagi mencuci tangannya kononnya hendak mengurangkan namun gatalnya semakin bertambah.Meraung dibuatnya dia didalam tandas tingkat bawah itu.
"Ayna! Tempat kotor tu agaklah nak buat konsert"ujar azwan dari luar.
Mana taknyq diikutnya kelibat budak kecil itu apabila melihat dia tidak senang duduk beberapa hari ini.
"pedihnya!" jerit idah dari dalam
Azwan apalagi kalut diluar sebelum mengetuk pintu berkali kali.
"Kau dah kenapa! Buka pintu ni! Ayna."bentak azwan diluar.
"Jangan jerit boleh tak"ucap idah sebelum membuka pintu tersebut.
berdarah tangannya akibat digaru dan digosok berulang kali.Tapi yang dirasakannya waktu ini ialah gatal dan pedih.
Terkejut azwan ketika melihat telatahnya itu.
"Kau ni kalau sehari tak buat masalah tak boleh hidup?"soalnya dengan benggang
Idah tersentak.Makin deras airmatanya kerana dimarahi.Dahlah dipalau dua hari sekarang dimarah pula.Baik dia pulang ke rumah sewanya kalau begini.
"Dah nak nangislah tu.Cubalah bagitahu aku.Aku ni suami kau bukan stranger kau"ujarnya lagi
Tapi nadanya kini berubah.
"Jangan dekat!"rungut idah yang masih memegang tangannya itu.Dilap mukanya dengan kasar
Azwan apalagi cepat cepat mendekati dan membawanya ke ruang tamu sebelum ke atas dan membawa satu beg berwarna hitam turun.
Dikeluarkannya kapas dan satu ubat sapu bagi diletakkan ditangan idah.Nasib idah sudah mencuci darah tadi.
"Okay yaz tak marah tahu.Tapi yaz risaukan ayna.Maafkan yaz sebab panggil aku tadi"ujarnya lagi sambil membuka penutup ubat itu dan meletakkannya di kapas.
Idah apa lagi menutup matanya kerana pedih dirasakannya tika ini.
"Ayna.merajuk dengan yaz ?"ujarnya lagi membuatkan idah menjongket bahu.
Nak merajuk macam mana.Berdebar rasanya tika itu.
" honey makan apa ? Sampai alergic ni"soal azwan lembut masih memegang tangannya dan mengusap lembut.
Panggilan honey itu sudah melekat dipercakapannya namun bagi idah panggilannya berubah ubah sekejap awak sekejap yaz.Dia perlahan lahan mengubah panggilan lelaki itu dengan namanya sendiri iaitu yaz!
YOU ARE READING
Terjatuhnya Cinta[Completed]
RomanceDia yang istimewa "Dalam kita mencari yang sempurna kita kehilangan yang terbaik"💜