Sidste dag i 2.G

141 7 1
                                    


Jeg vågner endnu en gang til det skide vækkeur, men heldigvis også den sidste dag i de næste 6 uger i hvert fald. Det står nemlig på Sommerferie lidt senere, og det bliver SÅ rart.. Jeg har ventet på denne dag så længe, og nu er den her fandme. Gymnasiet er sindssygt hårdt, og for at være helt ærlig, så er jeg ved at gå helt død i det.. Alle de tonsvis af afleveringer samt lektier, det får næsten mit hoved til at eksplodere. Kun ét år tilbage, det virkelig lettende at tænke over.

Endelig er jeg nået skolen, efter en 45 minutters lang bustur. Det heller ikke så fedt at bo helt ude på landet, for det betyder også bare, at man skal stå så lorte tidligt op. Jeg går ind i klassen, og den første jeg får øje på er Lea. Det er som det plejer, enten er det hende som kommer løbende over til mig, eller omvendt. Vi har altid noget nyt at fortælle hinanden HVER dag, og derfor bliver det nok også svært at holde ud, ikke at kunne se hende hver dag. Der bliver jo dømt Sommerferie her senere, og vi begge har en del forskellige planer.. Det virkelig noget møg.

Første time er nu overstået, og anden time er så småt begyndt. Vi skal til at have økonomi, og det hader jeg med stort H. Jeg kommer aldrig let igennem disse timer, men heldigvis er det vores sidste år med det skod fag. Minutterne føles som flere timer, og det er et helvede. Som altid, så sidder jeg bare og leger med min kuglepen.

"Sophia, du skal følge med." kom det ud af vores lærer, og som hun og alle de andre elever ved, så hader jeg hende. Derfor er alle mine klassekammerater også vidne til, at hun bare som altid er ude efter mig. Men det gør mig egentlig heller ikke rigtig noget, for jeg er så god til at ignorer hende alligevel.

Den sidste time var nu rundet af, og hele klassen skal nu bare ud at fejre, at 2.G er overstået. Vi er selvfølgelig glade for det, men vi er også lidt ærgerlige over det. Det betyder jo, at der nu kun er ét år tilbage sammen. Jeg holder virkelig meget af hele min klasse, så det påvirker mig en del. En del mere end da 1.G rundede af, men det jo klart, for vi nærmere os jo trods alt afslutningen.

Vi alle jubler ud af den store dør til Gymnasiet, nu er det endelig Sommerferie. Vi har altid en afslutning med hele Gymnasiet, inden hver klasse går hver til sit. 3.G'erne slutter af lidt før os andre, så de er desværre ikke med. Der blev sagt og vist minder fra skoleåret, og så er der også altid en ekstrem lang tale fra rektoren.. Alle hader det, men tjah, det er jo en del af dette gymnasium.

Vi får sagt farvel til alle, og får også ønsket alle en god ferie. Nu er det tid til at komme i byen, og Lea og jeg løber forrest. Vi er så klar til at give den maks gas, mens de andre bare følger med. Det her ligner meget sidste år, altså at Lea og jeg tager styringen.

Hele vores klasse står nu ude foran et diskotek i byen, og vi venter egentlig bare på, at vagterne tjekker vores ID så vi kan komme ind og give den gas. "Hey, hvad gør vi lige? Andrea kan jo ikke komme ind endnu." blev der råbt fra Oskar, som stod sammen med Andrea. To klassekammerater, der absolut ikke kan undvære hinanden. Sidste år havde vi fem der var under 18, så der havde vi lagt en plan for hvad vi gjorde. Men i år har vi glemt alt om det, da alle trods alt er fyldt 18 år, bare ikke lige Andrea. Ups. "Fuck, je" og så blev jeg afbrudt af en vagt. "Må jeg se dit ID unge frue?" spurgte vagten mig om, og gav mig et skævt smil. føj. Jeg gik lidt i panik, for nu har jeg da absolut ikke tid til at finde en løsning til Andrea. Og hvis der noget resten af klassen er dårlig til, så er det at få de lavaldererne med ind. Jeg viste mit ID, og blev ellers bare skubbet ind af døren, som alle de andre før mig.

Jeg fandt det bord vi havde bestilt, og lige så stille kom resten af klassen hen til bordet. "Hvor er Andrea?" spurgte Lea bøvet. Vi alle kiggede mærkeligt på hende, havde hun slet ikke fulgt med i den panisk samtale vi havde lige inden vi skulle ind? Hahah, det så typisk hende. Hun har så travlt med alt andet, især med at kigge efter lækre drenge.

Jeg rejste mig op, og spurgte om en ville gå med mig op, for at bestille drinks ned til bordet. Lea var hurtig oppe på benene, og fløj nærmest hen over bordet. "Ja okay, der er ingen tvivl om hvem der går med mig." sagde jeg, og inden jeg så mig om, så havde Lea allerede revet mig med hen over dansegulvet og hen til baren. Da jeg står og skal til at bestille, så prikker Lea mig panisk på skulderen. "SE SOPHIA, LIGE DEROVER!" sagde hun helt panisk, og pegede over på et bord. Jeg kunne ikke tro mine egne øjne, det kunne ikke være sandt. Louis, Harry og Niall? Nej, nej og nej. Lyset var dårligt, så nok bare noget jeg fantaserede da de trods alt lignede dem.

Mens jeg fik bestilt det jeg nu skulle til klassen, stod Lea bare og nedstirret det bord med de unge drenge. Det var virkelig akavet at stå her som hendes veninde, og bare vide, at drengene nok havde fået øje på hende, at hun bare stod der og gloede på dem. "Super Lea, nu har du vidst kigget nok på de drenge." grinte jeg, og tog ellers fat i hendes arm, og førte hende med tilbage til klassen.

Efter et stykke tid, så kom vores alkohol endelig ned til vores bord. Vi jublede alle sammen, og fik nu sat 2.G afslutningen godt i gang. Vi alle tog en drinks med ud på dansegulvet, og gav den ellers bare maks gas til musikken. Lige pludselig hører jeg en råbe "Jeg er virkelig dårlig", og som jeg næsten godt havde gættet, så var det Lea. Hun er altid så god til at drikke for meget, og det kommer altså bare ned på én gang. 

Vi er endelig nået et toilet, og jeg fik hurtigt sparket Lea derind. Jeg hader bræk, og jeg ved aldrig hvordan man skal håndtere det ordentligt. Lige pludselig prikker en mig på skulderen, imens jeg står i min helt egen panisk verden. "Er alt okay?" bliver der spurgt om, men hvor fra? Da jeg vender mig om, der kan jeg næsten ikke tro mine egne øjne...

Two Of UsWhere stories live. Discover now