Leas stunts

74 7 0
                                    

Jeg vågner til vores skide høns, som altid vækker mig. Så snart solen går op, så er den helt gal. Så som I nok kan regne ud, så får jeg aldrig lov til at sove særlig længe. Når man bor langt ude på landet som mig, så er det op kl. 8-9 stykker HVER dag. Ja, desværre også her i ferien.

Efter et godt stykke tid, så fik jeg endelig taget mig sammen til at få noget tøj på. Der går ikke længe før min mor råber "SOPHIA DET ER TID TIL AT STÅ OP!" efter mig. Det er som det plejer, så det er egentlig okay - det har jo hjulpet på at få mig op før i tiden.

Langsomt kommer jeg daskende ind i stuen, hele min krop føles som spaghetti. Det var seriøst også noget af en aften i går, en nat jeg næppe kommer til at glemme. Det minder mig også om, at jeg skal have fået snakket med Lea om det senere.

Jeg ved min mor gerne vil have lidt hjælp ude i haven i dag, hun arbejder virkelig også hårdt for at den have skal se så pæn og indbydende ud. Det er virkelig også godt vejr i dag, så jeg kan godt se frem til at have mange lange timer derude. "Kan du ikke lige tjekke jordet inde ved vores høns?" spurgte hun mig pænt om, og selvfølgelig vil jeg det. Godt nok kan jeg ikke fordrage dem, men nu hjælper jeg hende. Min far er sjælendt hjemme da han er Pilot, så han rejser meget rundt.

Endelig færdig, og nu skal Lea bare kontaktes. Jeg finder min telefon, og ser at der allerede er tjekket en besked ind på min mobil. Og rigtigt nok, så er det en besked fra Lea. "HEY SOPH, jeg tænkte på om vi ikke lige skulle ses her senere i dag?" stod der i beskeden. Jeg svarede hurtigt tilbage "Jo skatte, jeg tænkte på det samme. "Kan du evt. blive kørt over til mig, og være her ved 19 tiden?" og så blev beskeden ellers bare sendt.

Det ringer på døren, og gæt hvem, stive-lis aka Lea ja. Vi gik ind i stuen og satte os ned, og med det samme giver hun mig et kækt smil. Selvfølgelig, Lea havde sikkert lavet mange andre dumme ting i går aftes efter jeg var gået. "Hvad har du nu lavet?" spurgte jeg, mens jeg så en anelse bekymret ud. Det er altid farligt at gå med Lea i byen, trust me. "Jeg synes bare hele den episode med Louis i går aftes var vold grineren, selvom jeg skammer mig lidt over min opførelse." sagde hun, mens hun små fniste. Vent, ved hun det?? Hvordan det??! "Øhm, du var stang stiv Lea, hvordan kan du huske det?" spørger jeg hende hurtigt ad. "AHAHHAH, mener du det der Sophia??" svarede hun, mens hun fandt sin telefon frem. Åhhh nej tænkte jeg bare, ja, det tænker jeg sgu ret tit når jeg er sammen med Lea. Hun vender pludselig telefonen om, så jeg kan se skærmen. Først forstod jeg ingen ting, men jeg fandt hurtigt ud af, at det var Louis Twitter profil. Mine øjne fangede hurtigt et tweet, hvor overskriftet er "Crazy nat", og mine øjne følger ellers bare stille hen over ordene i teksten. "Nej hvor pinligt Lea, ej nej nej og nej" siger jeg, mens jeg klasker hånden op i panden på mig selv. Lea begynder at grine "han får da beskrevet mig meget godt" siger hun så. "Ja Lea, STIV. Jeg vidste han ikke ville glemme det, JEG VIDSTE DET!" svarede jeg hende, mens jeg sukkede.

Lea er lige taget hjem, og jeg kan slet ikke finde ro i mit hoved. Mig som troede at det ikke kunne blive værre, men jo, det kunne det så. Louis havde skrevet "Det var noget af en crazy nat, især på grund af de her to fans. En virkelig stiv veninde, og så hendes veninde som prøvede at håndtere hende uden held. Hahah, I alle er for skønne! Xoxo" ja, det stod i hans tweet. Så snart folk finder ud af at det er os, så kan det nok ikke blive værre? Eller kan det? Jeg tør slet ikke at tænke over det, alt det her er bare sket på under et døgn.. Jøsses.

Niall skal holde koncert her i København om to dage, og den skal Lea og jeg selvfølgelig med til. Lea er helt væk i den mand, så jeg overraskede hende med to koncerter billetter på hendes 19 års fødselsdag. Vi vidste udmærket godt at Niall havde taget Harry og Louis med, men der var jo ingen der havde regnet med at vi endte på samme diskotek som dem, samme nat. Men pyt med det, da det jo var Lea som gjorde natten til en katastrofe. Og hvis hun kan tage det chill, så kan jeg også. Eller, kan jeg?

Jeg bliver revet ud af alle mine tanker af lyden fra min telefon, den lyd når der tjekker en besked ind. Jeg går over til mit skrivbord hvor min telefon ligger, og alle beskederne kom fra klasse gruppechatten. Jeg låste min telefon op, og hele chatten er fyldt med billeder fra natten på diskoteket. Jeg skimmer hurtigt igennem billederne, indtil jeg får øje på billedet af Lea som står klistret op af en fyr. Jeg griner lidt, indtil det går op for mig hvem det egentlig er. "DET FUCKING LØGN!" råber jeg så højt jeg kan. "Hvad fuck har du gang i Lea, først Louis og efter Niall? Ej, nu må du kraftedme stoppe. Det bliver kun værst for dig selv, og måske mig.. Ja" siger jeg bare til mig selv, mens jeg banker mit hoved ind i væggen. Hvis jeg ikke havde kendt Lea så længe som jeg nu har, så var jeg for længst skræmt væk af alle hendes fucked stunt hun laver konstant. Men selvom hun nogen gange splinter mit liv op i 1000 forskellige stykker, så kan jeg ikke andet end at holde af den tøs.

Jeg beslutter mig hurtigt for at gå i seng, da Lea endnu engang har fået mit hoved til at stå helt af. I morgen skal vi ses igen, og jeg håber inderligt, at dagen i morgen kan blive ganske normal. Ikke at det sker når det trods alt er Lea vi snakker om, men det er vel helt sikkert det værd at krydse fingre for..

Two Of UsWhere stories live. Discover now