dua bulan sudah berlalu, bermakna sudah dua bulan sejak pertemuan pertama mereka.
mereka berdua makin lama makin rapat, selalu bersama-sama.kim minju
jom pergi cafe, aku nak bagitahu
sesuatu..chanyeol
cafe mana ni?tempat kerja aku ke?
kim minju
taklah.tak nak ah aku gi tempat kerja
kau... nanti basah pulak
baju aku.chanyeol
🙄kim minju
ahahahahaolololo
nah location
📍line friends cafe garosu-gil
kalau lewat, siap! 🙃
chanyeol
ok 👍🏻
seen•••
minju melangkah masuk ke cafe yang dicadangkan olehnya. semasa dia sedang mencari tempat, dia tegur oleh seseorang yang dia kenal.
"minju!"
chanyeol rupanya. dia sudah duduk di tempatnya, mengajak minju untuk duduk. "lambat." kata chanyeol. minju hanya menjeling sahaja.
"kenapa nak jumpa aku?" tanya chanyeol.
"eh sabar lah, pesan air dulu." jawab minju.
"ok, aku belanja."
"eh? patutnya aku yang kena belanja kau harini, sebab haritu kau dah belanja makan."
"saja, sebab kau cantik hari ni."
jawapan chanyeol menyebabkan minju tertawa kecil dan pandang ke tepi tingkap.
"dahla dahla, cepat order." seru minju.
•••
"parti hari jadi? esok?" tanya chanyeol sambil membaca kad jemputan. minju mengangguk laju. tujuan minju mengajak chanyeol pergi café adalah untuk memberi kad tersebut.
"bukan hari jadi kau minggu depan ke? hari khamis?" sambung chanyeol.
air latte minju dihirup. "aku sibuk minggu depan, tak ada masa. jadi aku awalkan" jawab minju sambil buat gaya peace.
"kebetulan, hari jadi aku dua hari selepas parti hari jadi kau." ujar chanyeol sambil membelek-belek kad tersebut.
pandangan minju diubah, kini menghadap ke chanyeol. "eh serius lah? alah... kalau aku tahu, mesti aku buat parti tu semasa hari jadi kau. boleh sambut sama-sama."
"tak payahla, susah-susah je." jawab chanyeol. "hmm kau nak hadiah apa?"
minju sedang berfikir "ala ikut pandai kau lah. kalau aku bagitahu hadiah yang aku nak, adakah itu hadiah?"
"memang lah tak, tapi kau kenalah bagi klu ke apa. kau kena tahu aku ni lelaki!" chanyeol protes.
"apa kaitan kau jadi lelaki dengan hadiah aku?"
"entah la, tapi memang ada kaitan!"
minju mengeluh "hmm yela, kau bagilah hadiah yang lain daripada yang lain, haa gitu." chanyeol mengerutkan dahi.
"eh dahla, aku pergi dulu. bye! terima kasih sebab belanja." kata minju sambil melambai pada chanyeol. chanyeol tidak sempat untuk membalas, minju sudah keluar.
🌈
qotd: scrolling ke paging?
aotd: aq guna paging... letih do nak scroll 😅
YOU ARE READING
colours; chanyeol ✓
Short Story| completed | "bagitahu saya tiga warna yang awak suka" -park chanyeol // exo chanyeol ⚠️ tw: mention of blood, suicidal start :: 28.05.2020 end :: 19.06.2020