15

97 20 2
                                    

"okehh" chanyeol memetik jarinya. minju berpaling ke arah si chanyeol. "apa yang ok?" tanya minju.

mata chanyeol berkilau "akhirnya aku boleh jawab soalan kau. aku dah dapat jawapan."

minju bertepuk tangan dan menepuk bahu chanyeol. "haa bagus bagus. apa warna terakhir yang kau suka?"

"biru."

chanyeol masuk ke dalam kereta, bersiap sedia untuk ke rumah minju. hadiah diletak ke tepi. chanyeol menghidupkan kereta dan perjalanan pun bermula

setiap perjalanan pasti ada rintangan, kini chanyeol berada di dalam kesesakan jalan raya. "haduh, ada saja yang halang."

menjerit-jerit dan mencarut seorang diri tidak membantunya keluar dari situasi ini. jadi sekarang ni, chanyeol hanya dengar lagu yang disiarkan di radio sahaja.

chanyeol menyelukkan tangannya pada poket kanan untuk mengambil telefonnya. lalu dia membuka aplikasi mesej dan menekan pada nombor minju

chanyeol
wei, nanti aku nak mari rumah kau.
message not delivered!

not delivered? pelikk! biasanya kalau mesej kita tidak dapat dihantar, ada tiga sebab je.

satu, line internet terlalu perlahan. tapi chanyeol baru topup tadi.

dua, orang tersebut block. mungkin kah? logik je kalau minju block chanyeol, sebab chanyeol pergi tolak dia kelmarin. tapi chanyeol tahu minju bukan orang macam tu.

dan ketiga, telefonnya ditutup. power off. yang ketiga logik juga. antara dua dan tiga jela.

chanyeol melihat semula mesej-mesej pelik yang minju hantar itu;

minju
blv obl cvovi ejsj

qvlvm tfcfmbt qbhj

czf dibozfpm

mula-mula chanyeol ingatkan perkataan itu hanyalah sekadar perkataan yang rawak. namun apabila dilihat semula, ianya bukan sebarang huruf.

ianya seperti kod;

kod rahsia.

ponnn ponnnnnn

bunyi hon yang datang dari belakang membuat chanyeol tersentak. chanyeol pandang depan. nampaknya tiada lagi kereta di hadapan, dan keretanya masih tidak berganjak.

chanyeol pun bergerak dan berhenti di bahu jalan.

dia ingin memecahkan kod itu.

🌈

colours; chanyeol ✓ Where stories live. Discover now