panggilan ditutup. chanyeol terus ke pintu dan membukanya. minju ada di hadapannya.
"hi chanyeol."
"oh, hi minju!"
"happy birthday"
"terima kasih. tapi kau tak payahla susah-susah mari sini semata-mata nak ucap-"
"nah." minju hulurkan hadiah kepada chanyeol. chanyeol membulatkan matanya.
"oh, untuk aku ke?" minju angguk.
chanyeol terus buka hadiah tersebut, buka di hadapan pemberi. tak malu.
"bandages?" sekali lagi minju angguk.
minju membuka mulut. "pasal hadiah haritu, kau memang sengaja kan?"
chanyeol mengerutkan dahinya, kurang faham. setelah beberapa saat, baru dapat tangkap. "ohh, yang tu ke? hmm sebenarnya aku pun tak tahu apa yang kau betul-betul nak. jadi aku main beli je."
"oohhh."
"kau marahkan aku? sorry ye kalau hadiah aku macam menghin-"
minju mencelah "eh takpa, lagipun memang aku perlukan pun." chanyeol gelak mendengar jawapan minju.
minju sambung "kau suka tak hadiah aku?"
chanyeol tidak menjawab, sebaliknya dia melihat lengan kiri minju yang terselak.
dipenuhi dengan garisan warna kegemarannya yang kedua.
minju kerutkan keningnya lalu memusingkan kepalanya ke belakang. kemudian kembali menghadap ke chanyeol. "pandang apa?"
chanyeol menggeleng "tak ada apa-apa.. oh hadiah kau ni, aku suka. tapi aku rasa kau lebih memerlukan. nah" jawab chanyeol sambil menghulurkan semula hadiahnya kepada chanyeol.
minju mengambil semula hadiah tersebut sambil mencebik bibirnya "eleh, tak suka cakaplah."
"dahla aku pergi dulu. bye bye birthday boy." sapa minju lalu masuk ke dalam keretanya.
🌈
ingatkan aku nak publish tiga bab sekaligus macam sebelum ni. tapi takut sekmg x bersedia lagi 😏 + takut wattpad buat hal, pergi susun ikut dang je 🙄
YOU ARE READING
colours; chanyeol ✓
Short Story| completed | "bagitahu saya tiga warna yang awak suka" -park chanyeol // exo chanyeol ⚠️ tw: mention of blood, suicidal start :: 28.05.2020 end :: 19.06.2020