Dani seorang lelaki yang berumur 25 tahun. Dia bekerja di sebuah kilang yang terkemuka di Melaka. Dia merupakan anak sulong kepada 3 orang adik beradik. Mereka semua tinggal bersama ibu mereka sahaja. Ayah mereka telah lama meninggalkan mereka. Bukan mati tetapi bini muda. Oleh itu, Dani yang perlu menjaga keluarga ini. Dani yang perlu memberi wang dan keperluan untuk keluarganya. Disebabkan itu, Dani menamatkan sekolahnya selepas tamat SPM. Walaupun keputusannya cemerlang, dia tahu yang dia tidak boleh meninggalkan keluarganya yang tercinta.
Namun begitu, Dani mempunyai satu rahsia yang cukup besar dan kontroversi. Dani seorang lelaki songsang. Dani suka kepada jantina sejenis. Dani suka lelaki! Itu rahsianya!
Semua ini bermula ketika Dani berumur 16 tahun. Setelah ayah Dani meninggalkan Dani sekeluarga, Dani dan ibunya bersama 2 orang adiknya perlu pindah ke rumah yang lebih murah. Oleh itu mereka terpaksa pindah ke sebuah kampung di melaka. Sewa rumah tersebut hanyalah RM300. Oleh itu, mereka mampu membayar sewa rumah tersebut hasil dari ibu Dani yang bekerja di kilang membuat air tin.
Di kampung itu, tuan rumah mereka iaitu Encik Zul sangat baik orangnya. Encik Zul baru berumur 30 tahun dan segak orangnya. Badannya tegap dan sasa. Rupanya yang bercampuran darah bugis membuatkan wanita-wanita di kampung itu excited kalau berjumpa dengan dirinya. Walaupun umur encik Zul 30 tahun tetapi dia masih bujang dan single. Disebabkan ini, ramai wanita kampung cuba menggoda dirinya tetapi tidak berjaya.
Ibu Dani berkenalan dengan Encik Zul di tempat kerjanya. Sikap Encik Zul yang peramah dan mesra membuatkan ibu Dani menceritakan masalahnya terhadap Encik Zul. Oleh itu, Encik Zul mempelawa ibu Dani untuk tinggal di kampungnya dan duduk di rumah peninggalan ayah dan maknya. Perilaku Encik Zul yang bersungguh-sungguh membuatkan Ibu Dani menerima pelawaan Encik Zul lalu tinggal di kampung itu.
Disebabkan ini, Dani dan keluarganya mampu untuk tinggal di rumah kampung yang mungkin sepatutnya sewa rumah itu mencecah RM1000. Namun, disebabkan Encik Zul yang baik hati, mereka hanya perlu membayar RM300 sahaja. Ibu Dani dan Dani sangat bersyukur kerana hadirnya Encik Zul dalam hidup mereka.
Pada suatu hari, rumah Encik Zul tidak mempunyai elektrik. Oleh itu, Encik Zul meminta izin kepada Ibu Dani untuk tinggal di rumah kampungnya itu. Ibu Dani tanpa banyak halangan mengizinkan kerana rumah itu masih rumah Encik Zul. Dia kesian pula melihat Encik Zul berpanas-panasan di rumah.
Malam itu, Dani dan Ibu Dani serta Encik Zul rancak berborak di ruang tamu. Adik beradik Dani yang lain sudah pun tidur kerana esok sekolah. Dani pula sudah biasa tidur lewat membantu ibunya apa yang patut. Oleh itu, kehadiran Encik Zul membuatkan suasana rumah tampak gembira. Dani selesa berborak dgn Encik Zul. Dani ketika itu menganggap Encik Zul adalah ayah kepada dirinya. Dia sayang Encik Zul.
Jam tepat menunjukkan pukul 12 malam. Ibu Dani meminta izin untuk memasuki biliknya. Encik Zul dan Dani juga sudah mengantuk lalu mereka memasuki bilik tidur mereka. Dani ingin masuk tidur bersama adik beradiknya yang lain. Biliknya diberikan kepada Encik Zul. Maklumlah Encik Zul tetamu di rumah ini.
"Eh, Dani. Kamu tidur mana? Bukan ke ini bilik kamu?" Tanya Encik Zul. Dia memandang Dani pelik.
"Tak apa. Dani tidur dengan adik-adik yang lain. Bilik tu memang untuk Encik Zul," beritahu Dani.
"Eh. Jangan macam tu. Mari sini. Tidur dengan abang Zul. Anggaplah abang ni seperti abang kamu Dani," pujuk Encik Zul.
"Emmm. Baiklah," jawab Dani. Malas pula dia ingin menolak pelawaan Encik Zul. Apa salahnya tidur sekalikan?
"Hah. Jom. Masuk tidur," ajak Encik Zul lalu mereka berdua memasuki bilik tidur tersebut. Pintu diselak. Lampu ditutup!
___________________________
YOU ARE READING
Dani & Gay
Short StoryKompilasi short gay story tentang seorang lelaki bernama Dani yang hidupnya penuh dengan lelaki-lelaki songsang yang mahukan dirinya dan mahukan dia memusnahkan diri mereka! 🏳️🌈 LGBT's short story 🔞 Mature contents READ AT YOUR OWN RISK! P.s: Ce...