11.25 Malam//Khamis
"Esok aku kerja. Jadi malam ni kena balik awal, takleh lama-lama. nanti esok aku lambat, habis aku." risauku lepas ja tgok jam yg berada ditangan kiriku. Lebih kurang 5 minit begitu, ada sebuah teksi yg menuju ke arah kami. "dek, nak pi mana?" kata pemandu teksi tu. "nak balik ni pakcik, jap eh" kata Lya dgn mesra. "hmm, okaylah you, jaga diri. esok you kerjakan. Kalau penat, rehatlah. kalau- ..." Lya menghentikan perbualan utk seketika & menyambungnya~ "kalau you rindu, i boleh ja stay lama-lama dgn you." tersenyum malu Lya mengatakan sedemikian rupa. "hey, apa pulak?!" jawabku dgn laju, tapi sumpah jantungku berdegup kencang. Risau aku bodoh mukaku merah. Ahhh. "Lagipun kita kan sdh sama-sama tadi. Jadi, takpa. Kau boleh balik." kataku sambil mengalihkan mukaku drpd melihat muka Lya sbb aku rasa mukaku sdh mula merah kemerahan. "ohh okay you. jaga diri, selamat malam" Lalu Lya segera masuk ke teksi tadi. Tiba-tiba...
Sebelum Lya masuk ke teksi, aku dgn segera menarik hujung baju Lya. "Ehh dy, ada apa?" kata Lya dgn hairan. Lalu, aku berbisik ditelinga kanan Lya "i miss you, Lya" dan segera berdiri berpaling darinya,
- aku malu time ni bodoh, aku senyum-senyum sendiri dibelakang. kampret -
Lya pun tersenyum malu lalu menarik bajuku sehinggakan mata kami berdua berpandangan antara satu sama lain dalam masa yg agak singkat disebabkan... "tettt (bunyi hon) dek, nak ikut ka ni atau tak?" tanya pakcik teksi. Lya memandangku dan memberikan signal utk aku yg menjawab pertanyaan pakcik teksi tu. Dan aku memasang muka yg agak spoil tapi "uh okay.. ergh sorry pakcik. Tak jadi ikut" jawabku. Dan pakcik teksi tu berlalu pergi dan kami melunaskan rindu masing-masing di sebuah bandar yg tak pernah sunyi dan malam harini menjadi saksi.
YOU ARE READING
Puisi Nafsi
PoetryBait puisi yang tiada makna, bukan puisi cuma isi hati, curahannya diluah ikut alur puisi, bicara dalam hati, jarinya main aksi. Baca, jgn bermadah. Mungkin ada kepalanya tidak dapat kau baca. Dengan itu, baca lagi. Awalnya ini hanya huruf yg bersam...