Michael neprišiel ani na druhý deň. Dva dni bez milovaného budúceho profesora. Otec hovoril, že mu volal ohľadom neprítomnosti u nás doma. Odôvodnil si to blbou výhovorkou s chorobou. Našťastie som bola jediná, komu bolo jasné, že to tak nie je. Zrejme ešte doznievali účinky našej takmer hádky.
Ráno som nasadla na bicykel, aby som zašla do knižnice. Po Michaelovych slovách o anjeloch a knihe, ktorú mi nechal, som sa zamerala viac na ,,operencov". Veď prečo nie? Nemala som čo stratiť. Na internete som nenašla nič schopné, teda ani nie tak schopné, ako konkrétnejšie, takže zostávalo len sa zahrabať dohromady kníh. Ale už po vstupe do knižnice som si všimla, že je niečo inak. Vzduch bol naplnený niečím čudným. Nepovedala by som priamo nebezpečenstvom, no nemalo to od toho ďaleko. Radšej som sa snažila ignorovať to a prešla som chodbou medzi regálmi k pultu knihovníčky, aby som sa jej spýtala, kde nájdem niečo o anjeloch. Viem, šialené...
Na moje prekvapenie za dreveným pultom nestála obstarožná žena so snáď centimeter hrubými sklami okuliarov. Bol tam mladý chalan. Mohol mať o pár rokov viac ako ja. Hnedé dlhé vlasy mal zviazané do konského chvosta, žul žuvačku a s nohami vyloženými na pulte si čítal Playboy. Síce pekný, ale očividne úchyl. Mala som pochybnosti o tom, že by sa dokázal vyznať v kartotéke pani Balwaderovej. Napriek tomu som to riskla. Prišla som až tesne k pultu, no on ma ignoroval. Odkašľala som si, aby som upútala jeho pozornosť. Sledovala som, ako znudene a lenivo odložil nabok časopis a vstal zo stoličky.
,,Čo môžem pre vás..." začal a zasekol sa uprostred vedy, keď konečne ráčil zodvihnúť pohľad mojím smerom. ,,Vanessa, že?"
Zostala som mierne v šoku z toho, že poznal moje meno. ,,Ako to..." ani ma nenechal dopovedať.
,,Že viem tvoje meno? Zrejme nemáš potuchy, kto som. Som Bradyho bývalý spolužiak. Wayne," predstavil sa a počastoval ma úsmevom. Nakoniec sa z neho vykľul celkom milý chalan. Chvíľu sme len tak kecali, potom ma zaviedol do sekcie mýtov a legiend, v ktorej som sa pohybovala už aj pred tým. Ukázal mi celý regál s mnou hľadanou témou. Dokonca pri mne zostal a pomáhal mi s listovaním v knihách.
Po približne hodine, čo sme obaja mlčali zrazu Wayne víťazoslávne vykríkol ako vedec, ktorému práve zmes chemikálií nevybuchla do tváre, ale pre zmenu niečo nové objavil. ,,Heuréka!"
Pustila som na dlážku práve listovanú knihu a náhlila sak Wayneovi.
,,Máš niečo?"
,,Ako si hovorila to meno? To, ktoré ťa najviac zaujíma? Možno niečo mám."
,,Melachel. Je to Melachel."
Wayne sa usmial tisíc wattovým úsmevom.
,,Oprava, určite niečo mám!" sklonil hlavu do knihy a začal čítať. ,,Podľa niektorých teórií existujú dve hlavné triedy anjelov. Prvou z nich sú anjeli noci, kde je niekoľko vedúcich pozícií a druhou anjeli dňa, u ktorých je vodcom vždy iba jeden jedinec. O anjeloch dňa toho zatiaľ veľa nevieme, ale posledným známym vodcom druhej skupiny je Melachel. Niektorí si ho mýlia s archanjelom Michalom, no netreba sa nechať zmiasť. Melachel je jedným z priamych potomkov Padlého a dokáže ovládať nielen sily bielej, no i čiernej mágie."
,,Legenda hovorí, že Melachel bude ten, čo zasadí diablovi smrteľný zásah, pričom jeho dôvodom na tento počin nebude záchrana sveta, ale prevzatie nadvlády nad peklom a nadobudnutie absolútnej moci," dokončila som za Wayna. Okamžite mi zovrelo srdce, v krku sa vytvorila púšť. Skoro som sa začala modliť ku všetkým svätým, lenže potom Wayne prečítal koniec strany.
YOU ARE READING
Anjeli dňa a noci: Zrodenie kríženca
FantasyVanessa od začiatku nie je len obyčajné dievča. Trpí nevysvetliteľnou chorobou, s ktorou si nevie medicína rady a rodičia ju neustále trápia rôznymi procedúrami, len aby jej ju zbavili. V škole ju pre jej ,,hendikep" decká neustále trápia. Príde to...