McGalagonynak hála a téli szünet előtti utolsó hétvégét Roxmortsban töltöttük. A korai indulás azonban a jókedvem ellenére is eléggé megviselt. Reggel hét órakor már az iskola előtt gyülekeztünk. A csípős hideg ellen, a barna magas szárú csizmámat és a zöld kordbársony kabátomat vettem fel. A bélelt ruhadarabokat fekete kesztyűvel és zöld kötött sapkával egészítettem ki, mely alól hosszú fürtökben ki lógtak a dús sötét tincseim. Mire mindenki megérkezett az udvarra az orrom már lefagyni készült a helyéről. Néhány perccel indulás előtt, utolsóként lépett ki az iskola ajtaján Draco nyomában pedig Crak, Monstro és Pansy masírozott. A fiú arcán egy halovány mosoly suhant át, amikor észrevett a tömegben. Tűegyenes tincsei a szokásosnál is kócosabban hullottak a szemébe. Térdig érő fekete kabátot viselt alatta szürke kötött pulcsival. A nyakában a mardekár egyenruhájához tartozó sál lógott, a kezében pedig egy usánkára emlékeztető sapkát szorongatott.
– Jó reggelt – köszönt, és közelről jól láthatóak voltak a szeme alatt ülő krikák.
– Jó reggelt – feleltem és elmosolyodtam.
Egymás mellett indultunk el a hófödte úton, követve a McGalagony vezette kígyózó sort.
– Mit terveztetek mára? - fordultam hátra Crakhoz és Monstrohoz.
A két fiú egymásra nézett és elmosolyodott.
– A Mézesfalásba megyünk – felelte büszkén Crak, mire a másik csak buzgón bólogatott.
A tekintetem akaratlanul is a mellettük sétáló lányra kúszott, aki ezt meglátva gonoszul elmosolyodott.
– Draco ugye akkor találkozunk a Dominic Maestro's lépcsőjénél? – szökkent rögtön a fiú mellé Pansy. – Tudod, ahogy korábban megbeszéltük – tette hozzá mézesmázos hangon.
A baloldalamon sétáló fiú rá sem nézett a lányra, helyette elgondolkodva kémlelte az előttünk vezető utat.
– Mindenképp – felelte aztán mégis, amitől görcsberándult a gyomrom.
Mindenki tudja, hogy mit csinálnak a fiatalok azon az elhagyatott lépcsősoron. Lehajtottam a fejemet és rugdosni kezdtem egy összetapadt hógolyót. A faluba érve úgy döntöttem elszakadok a kis társaságtól és inkább bevágtattam a Három Seprű ajtaján.
– Egy vajsört kérek, elvitelre – hadartam Madam Rosmertának, aki éppen a pult mögött sürgött forgott, és előkotortam néhány galleont a zsebemből.
A kesztyűmön keresztül is éreztem az ital forróságát. A gőz fölé hajolva indultam el kifelé az ajtón, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve a Szellemszállás felé vettem az irányt. Az utcákon többen is hógolyóztak, énekeltek vagy fogócskáztak. Szörnyen kellett koncentrálnom ahhoz, hogy senkivel se ütközzek össze.
– Szia – köszönt mosolyogva a mellettem elhaladó Griffendéles évfolyamtársam, ha jól tudom valamiféle Amybeth.
Sajnos már túlkésőn kapcsoltam ahhoz, hogy válaszolhassak neki, úgyhogy némi szégyenérzettel haladtam tovább. A gondolataimba azonban még egy pillanatra beköltözött a lány. Ha jól hallottam Theo Bennettel jár, Draco egyik szobatársával. A Szellemszállás már feltűnt a láthatáron én pedig izgatottan kortyoltam bele a forró vajsörömbe. Neki támaszkodtam az út végét jelző fakerítésnek és töprengve szemléltem az ijesztő épületet. A falusiak azt pletykálták, hogy szellemek lakják ez pedig igencsak felkeltette az érdeklődésemet.
– Van kedved megnézni belülről is? – jött a hang a hátam mögül, mire ijedtemben kis híján félrenyeltem az italt.
Egy pillanat erejéig azt hittem Draco jött utánam, de tévedtem. Mikor megfordultam egy sötét hajú fiú állt tőlem néhány méternyire.
ESTÁS LEYENDO
A Lét Lovagjai - Draco Malfoy FF
FanficAva Lestrange idén tölti az ötödik évét a Roxfort kapuin belül. Kis korától kezdve egy számára ellenszenves világnézetet próbáltak belénevelni, és amikor végre a háta mögött hagyhatná az egészet felbukkan egy régi barát. A fiú akivel Ava együtt nőtt...