10 years later~
Bangchan berjalan keluar dari balai polis dengan senyuman. Sampai sahaj di luar dia menghirup udara segar. Akhirnya dia bebas.
"Hyung!!!" Bangchan tersenyum. Dia memandang rakan rakannya yang berlari mendapatkan dirinya. Umur dah meningkat tapi perangai masih budak budak. Mereka semua terus meneluk Bangchan dengan erat."Rindu hyung" Kata mereka semua. Bangchan tertawa melihat telatah rakan rakannya itu.
"Dah banyak kali melawat hyung pon rindu juga ke?" Soal Bangchan sambil mengusap kepala sesiapa sahaja yang berada di sebelahnya.
"Of course lah rindu. 10 tahun tu lama tau" Kata Felix. Bangchan tersenyum melihat mereka.
"Shownu hyung mana?" Soal Bangchan. Terkerut kening Bangchan apabila melihat kawan kawannya tersenyum.
"Jom lah hyung kita balik dulu" Kata Jisung. Bangchan hanya turut sahaja. Lagipon sudah lama rasanya dia tidak meluangkan masa bersama rakan rakannya itu.
10 tahun memang lama. Untung sahaja dia ada kawan di dalam tu. Kalau tak, tak tau lah apa dia buat dekat dalam tu.
🔪🔪🔪
Rakan rakan Bangchan menyuruh Bangchan masuk ke dalam rumah dahulu. Bangchan memandang mereka pelik namun dia hanya turuti sahaja. Pintu rumahnya dibuka perlahan. Bangchan melangkah masuk ke dalam rumah.
Masuk sahaja ke dalam rumah dia ternampak makanan di sediakan di atad meja di ruang tamu. Perlahan lahan kepala Bangchan menoleh ke belakang. Baru sahaja dia ingin bertanya, badannya sudah di peluk erat oleh seseorang.
"Hyung?" Kata Bangchan perlahan. Makin erat pelukan terdebut. Perlahan Bangchan membalas pelukan tersebut.
"Welcome home Bangchan" Bisik Shonwu. Bangchan membalas pelukan Shownu.
Bangchan melepaskan pelukan. Dia memandang wajah Shownu sambil membuat wajah cemberut.
"Kenapa hyung tak ambil aku?" sola Bangchan smabil bercekak pinggang. Shownu ketawa kecil melihat gaya Bangchan.
"Hyung nak siapkan semua benda ni lah. Sebab tu hyung tak datang" Kata Shownu sambil menyerabutkan rambut Bangchan.
"Dah pergi mandi" Arah Shownu. Bangchan meemgang rambutnya yang diserabaikan oleh Shownu tadi.
"Ish aku dah mandilah tadi" Kata Bangchan. Shownu hanya tersengih.
"Ehem. Aku rasa kitorang belum balik lagi" Kata Lino. Yang lain hanya mengangguk dengan kata kata Lino. Bangchan menggaru kepalanya ynag tidak gatal itu.
"Eh dah. Korang masuk lah. Sorry terbuat drama depan pintu" Kata Shownu serba salah. Rakan rakan Bangchan mengangguk lalu masuk ke dalam rumah.
"Hah Chan. Pergi mandi" Arah Shownu. Bangchan mengangguk lalu masuk ke dalam biliknya.
🔪🔪🔪
Bangchan menuruni tangga satu per satu. Senyuman di bibirnya terukir apabila melihat rakan rakannya sanggup melakukan majlis kecil ini demi menyambut kepulangan dirinya.
"Yeayy!!! Hyung dah turun" Sorak Jeongin. Bangchan tersenyum lalu mendekati mereka lalu duduk di sofa yang berdekatan.
"Chan. Minggu depan kau dah jadi CEO" Kata Shownu. Bangchan mengangguk sambil tersenyum nipis.
"And nama kau nanti, Changbin akan tolong bersihkan" Kata Shownu lagi. Bangchan memandang ke arah Changbin ynag hanya duduk memeluk tubuh.
"Thanks Changbin. Kau dah banyak banyu hyung" Kat Bangchan. Changbij mengangguk sambil tersenyum nipis.
"Ok Ok. Kita sekarang ni nak berseronok je. Taknak lah sedih sedih" Kata Felix. Mereka semua mengangguk.
"Jom tengok movie!!!" Jerit Lino dan Jisung.
🔪🔪🔪
Sedang mereka berbual tiba tiba seseorang membuka pintu rumah. Bangchan orang pertama yang menoleh. Terus terbangun Bangchan apabila melihat gerangan yang masuk ke dalam rumahnya.
"Eunbi" Kata Bangchan perlahan. Eunbi mendekati Bangchan. Perlahan lahan Bangchan mengundur ke belakang.
"Bangchan" Panggil Eunbi. Bangchan menggelengkan kepalanya.
"Kk...kenapa awak datang?" Soal Bangchna. Eunbi terus berlari memeluk Bangchan.
"Kenapa awak buat semua tu Chan. Wae?!!!" Soal Eunbi sambil menumbuk bidang dada Bangchan. Bangchan hanya membiarkan sahaja sehinggalah Eunbi berhenti.
Bangchan memegang lembut dagu Eunbi. Air mata Eunbi yang mengalir di kesat lembut.
"Mianhae" Kata Bangchan sambil tersenyum nipis.
"Saya dah lama maafkan awak. Saya minta maaf bagi pihak appa saya" Kata Eunbi. Bangchan melihat mata Eunbi.
"Kalau betul awak dah maafkan saya, kenapa awak tak datang lawat saya? Kenapa masa saya dijatuhkan hukuman, awak tak datang?" Soal Bangchan. Eunbi menggelengkan kepalanya.
"Saya tak sanggup Chan. Saya tak sanggup nak tengok keadaan awak" Kata Eunbi. Bangchan hanya diam melihat wajah Eunbi.
"Cium!! Cium!! Cium!!"
"Ok cut cut. Hello!! Jangan buat maksiat dalam rumah ni. Nak buat maksiat lepas kahwin" Kata Shownu.
"Alaaaaa!!!!"
"Eleh hyung. Aku tau kau jealouse sebab tak laku" Kata Bangchan. Shownu menjenggilkan matanya ke arah Bangchan.
"Siapa kata hyung tak laku? Hyung tunggu kau keluar dulu lah baru hyung kahwin" Marah Shownu.
"Wahh!! Siapalah gadis malang yang bakal jadi kakak ipar aku tu" Perli Bangchan. Eunbi yang berada di sebelah dipeluk Bangchan.
"Ish budak ni"
"Ok dah jangan gaduh. Jom makan" Kata Hyunjin. Mereka terus menyerbu meja makan.
Jap jap. Jangan delete dulu ff ni. Ada special chapter menanti.
YOU ARE READING
[C] The Killer || Bangchan ✓
RandomDi suatu tempat yang dahulunya aman kini dipenuhi dengan berita kematian. Setiap kematian pastinya akan terdapat satu tanda namun tiada bukti. Polis tidak dapat menjejaki siapakah dalang di sebalik misteri ini. Sebarang petunjuk tidak pernah di ting...