"Hyung ok?" Soal Felix. Bangchan yang tadinya bermain telephone terus menoleh. Telephonenya diletakkan di tepi.
"Kenapa kau tanya hyung macam tu?" Soal Bangchan pelik. Felix seperti ragu ragu hendak bertanya.
"About...Nancy" Kata Felix. Bangchan mengeluh perlahan.
"Kenapa ramai sangat tanya soalan macam tu hah? Korang pikir aku memang betul betul bakal tunang dia ke?" Soal Bangchan kegeraman. Felix tersengih sedikit. Perasaan gerun tiba tiba muncul apabila melihat wajah Bangchan seperti marah.
"Ye lah. Sebab kan Nancy cakap hyung bakal tunang dia. Siap beritahu tarikh lagi" Kata Felix sambil tersengih ketakutan.
"Ouhh pleaselah. Siapa je yang nak kahwin dengan dia tu? Dia pikir hyung tak tahu yang dia tu perempuan lorong" Kata Bangchan. Air digadapannya di sedut hingga habis.
"Perempuan lorong? Maksud hyung?" Soal Felix kepelikkan.
"Suci betul otak kau ni. Perempuan lorong means 'GRO' " Kata Bangchan. Felix hanya meng-ouh-kan sahaja.
"Seriously? Macam mana hyung tahu?" Soal Felix. Belum sempat Bangchan ingin menjawab ahli ahli lain sudah datang serbu ke arah meja mereka.
"Hyung ok?"
"Hyung jangan sedih tau"
"Hyung, tabah lah"
"Hyung kwenchanha?""Ish!!! Korang kenapa?" Soal Bangchan kegeraman. Mereka sekua terus terdiam.
"Okay listen. First, Nancy bukan bakal tunang hyung. Second, korang ni takde kelas ke?" Soal Bangchan. Mereka yang lain hanya tersengih.
"Takde kelas kitorang semua petang" Kata Seungmin iaitu ahli kedua termuda.
"Habis tu. Kalau dia bukan tunang hyung, kenapa dia cakap macam tu?" Soal Changbin. Bangchan mengeluh perlahan.
"Itu maksudnya dia tipu. Kenapa lah korang percaya sebelah pihak je" Kata Bangchan. Mereka hanya tersengih. Salah mereka juga kerana tidak bertanya pada Bangchan terlebih dahulu.
"So hyung macam mana hyung tau dia tu GRO?" Soal Felix.
"Apa?!!! Dia GRO??!!!" Jerit mereka semua. Felix dan Bangchan hanya mampu menutup telinga mereka. Bayangkan kalau 6 orang jerit serentak.
"Yang korang terkejut sangat ni kenapa?" Soal Bangchan. Mereka semua memandang Bangchan tanpa berkelip mata.
"Macam mana hyung tahu?" Soal Han Jisung atau lebih dikenali sebagai Han. Bangchan mengeluh perlahan.
"Korang tau tak lorong nak pergi rumah hyung tu?" Soal Bangchan. Mereka semua membuat muka berpikir.
"Yang jalan shortcut tu ke?" Soal Changbin. Bangchan hanya mengangguk.
"Hah ingat ingat ingat" Kata mereka semua serentak.
"Setiap kali hyung balik memabg hyung akan lalu situ. Kalau hyung jalan jalan waktu malam memang akan nampak dia dengan mana mana lelaki masuk satu tempat macam rumah? Bilik? Entahlah yang ada dekat kawasan lorong tu lah" Terang Bangchan dengan panjang. Mereka semua terangguk angguk mendengar cerita Bangchan.
"So hyung memang dah tau cerita ni dari pagi lagi lah?" Soal Seungmin. Bangchan menggeleng perlahan. Mereka semua memnadang Bangchan dengan pelik. Bangchan tergelak kecil apabila melihat reaksi rakan rakannya itu.
"Pagi tadi hyung cuma tau ada kebakaran je sebab hyung nampak ada polis,bomba dengan ambulan. Lepastu ada ramai orang berkerumun dekat situ. Bila sampai sekolah semua tanya macam macam" Terang Bangchan. Mereka semua hanya mengangguk.
"Korang ni kelas petang tapi kenapa datang awal?" Soal Bangchan. Mereka semua hanya tersengih.
"Gosippp!!!" Kata mereka semua serentak. Bangchan menepuk dahinya mendengar alasan mereka. Jam ditangannya dibelek.
"Ok lah. Hyung gerak dulu. Ada kelas kejap lagi" Kata Bangchan. Mereka semua hanya mengangguk. Tangan dilambai ke arah Bangchan. Bangchan tergelak kecil sebelum melambai semula lambaian tangan rakan rakannya itu.
Keluar sahaja dari kafe Bangchan sudah tersenyum sinis tanpa disedari sesiapa.
TBC❤
YOU ARE READING
[C] The Killer || Bangchan ✓
AcakDi suatu tempat yang dahulunya aman kini dipenuhi dengan berita kematian. Setiap kematian pastinya akan terdapat satu tanda namun tiada bukti. Polis tidak dapat menjejaki siapakah dalang di sebalik misteri ini. Sebarang petunjuk tidak pernah di ting...