BML 3

52 3 0
                                    

aku nak mintak couple

To : Aisy Dania cute

" mamat kerek mana tulis benda ni ? " omel Aisy.

" woi ! Siapa tulis surat ni ? Mengaku cepat ! " marah Aisy.

" opss, tertulis " jawab sekumpulan pelajar lelaki.

" janganlah awak marah, nanati cepat tua. Apa² pun marah² tetap comel " kata salah seorang daripada mereka. Handsome lah jugak, tapi klau setakat ada rupa tak da akhlak buat apa ?

" hahahahahhh " ketawa mereka.

" aku koyakkan kertas ni " kata Aisy. Terus sekumpulan pelajar lelaki itu terdiam.

1...
2..
3...

" dah koyak, puas hati aku...wuek..😛" kertas tadi dibuang ke dalam tong sampah. Memang sesuai pun.

" wey, duit aku melepas, girlfriend pun melepas..huwaaa...." rengek salah seorang dari mereka.

" lek lah wey, bunga bukan sekuntum " jwb seorang lagi.

" ha, yelah bunga bukan sekuntum. Yg kau try pengawas buat apa ? Memanglah melepas, aku pengawas bukan kaleng² au " bisik Aisy didapam hati.

( rehat )

" Adell !!! " jerit Aisy. Macam dah tak jumpa setahun rindu dia tu.

" yow, kau dah kenapa ? Terjerit-jerit macam budak baru lepas dari kandang. Eh apa aku merepek ni " marah Adellea.

" hehehe, sorry...mana El ? " soal Aisy.

" entah, kau kan bestfriend dia " ujar Adellea dengan memek muka menyampah.

" kau pun bff aku apa ? " kata Aisy. Kuat cemburu Adellea.

" kau asyik berkepit aja dgn dia.. " jwb Adellea, bibir di muncungkan.

" eh, bukan ke kau tak suka aku berserai dengan kau ? Kau kenal kan aku cam na ? Kalau tangan aku tak di pegang...aku boleh melayang tau ! " kata Aisy lagi.

" Whatever, dah jom makan aku lapor ni " kata Adellea sambil mengusap perutnya.

" yelah..."



2 bulan kemudian...

" semua murid hendaklah duduk mengikut nama gilirang PT 3. Jgn nak duduk dgn boyfriend and girlfriend ea.." kata Ms. Reen.

" saya akan sebut nama, cakap saya. Aisy Dania ?" soal Ms. Reen.

" saya " jwb Aisy sambil mengangkat tangan kanan nya.

" Edrian Haykal ? " soal Ms. Reen

" saya " jwb Edrian.

" wait, Ed kat belakang kau lah. Tapi...bukan ke nama kau dengan dia jauhhh......beza ? " bisik Adellea kepada Aisy.

" latak dialah, dia duduk depan ke, duduk bepakang ke, itu bukan urusan aku " kata Aisy dengan nada yg kuat supaya Edrian dengar.

" hei, girls kat depan I ni boleh diam tak? Atau perlahankan sikit suara tu. Nak gosip pun kena jaga orang belakang jugak, ops orang sekeliling." kata Edrian.

" terasa ke orang belakang ? " usik Aisy, Adellea hanya menjadi pendengar.

" Kau rasa ? " soal Edrian, soalan dibalas soalan. Cara perbualan pun di tukar kau,aku.

" siapa makan cili dia rasa pedas " ujar Aisy beserta ketawa halus.

" dah, tak payah nak bergaduh " tegur Ms. Reen

" menyampah aku dengan mamat ni ! " bisik Aisy dalam hati.

" aku ni lagi menyampah tengok muka kau " bisik Edrian dalam hati.

( waktu balik )

" hye, beb " tegur Eliena.

" hye, eh dah lama tak nampak kau " kata Aisy.

" eh aku ada jer kat belakang Ed " ujar Eliena.

" ouh.." jwb Aisy ringkas.

" sorry beb, aku tak leh sembang lama ngn kau..sbb someone special dah tunggu..." pinta Eliena

" ouh...dah berpunya eh sekarang, tak bagi tahu aku pun.. " kata Aisy dgn nada merajuk.

" hahaahha bye lah aku pergi dulu " ujar Eliena.

" hurmm, yelah...bye ! " jwb Aisy. Eliena terus berlari anak masuk kedalam kereta mercedes. Dia tinggalkan Aisy kesorangan.

" hye, lama tunggu I ? " soal Eliena.

" tak lama pun untuk You apa pun boleh " jwb Edrian beserta senyuman.

" tadikan...I terserempak dgn Aisy " kata Eliena.

" I know..." jwb Edrian ringkas.

" tu je jawapan You ? " soal Eliena dengan nada tidak puas hati.

" yes, malas I nak tahu pasal dia..knpa ?dia kacau you ? " soal Edrian, dia terus duduk menghadap Eliena.

" yes, dia pijak kasut I..nanti my mom marah...I takut.." Kata Eliena dengan nada yg sedih.

" what?! seriously ?! " soal Edrian tidak percaya.

" yes...huwaaa..nanti my mom marah " rengek Eliena

" shuuu..jgn nangis I ada untuk you " pujuk Edrian lalu memeluk Eliena.

" habis kotor kasut I..." rengek Eliena lagi.

" kurang ajar Aisy, dah lah curang...depan baik tapi belakang macam setan " gumam Edrian, tangannya masih lagi mengusap Eliena.

🌋🌋🌋

" AISY DANIA !!!!! "

- bersambung -

What happen next chapter ??!

🍦 Be My Last 🍬Where stories live. Discover now