Fara (Pov)
'Waar kan een vrouw met een gele jurk en paars haar zitten?' Dacht ik in mezelf.
Ik ging op een bankje zitten en haalde de brief tevoorschijn.
Ik geef je een code namelijk WORTELS die je aan een vrouw met paars haar en een gele jurk geeft. Verder zal diezelfde vrouw je helpen.
Geheime groetjes,
Mevrouw de konijn.Ik las de laatste 3 zinnen meermaals na elkaar. Lizzy moet toch iets daarin schrijven om te achterhalen waar ze zit.
'WACHT, IK HEB HET! Lizzy is verzot op wortels en ook op konijnen. Haar laatste zin is : geheime groetjes, mevrouw de konijn. Ik moet gewoon een konijn of een paar wortels vinden.
Ik keek naast me op het bankje en zag daar een oude vrouw.
"Excuseer mevrouw, weet u soms of hier een konijn is namelijk mevrouw de konijn?" Vroeg ik zo beleefd mogelijk.
De oude vrouw keek me serieus aan en zei: " Mijn kind toch, je leest veel te veel fantasie verhalen. Je hersens en ogen zijn op hol geslagen. Eet wortels dat is goed voor je ogen." Meteen antwoorde ik: " Weet u soms waar ik hier wortels vind mevrouw?" Ze knikte en zei me: "Hier achter het reuzenrad is er een wortelkraam." Ik knikte, bedankte haar en liep zo snel mogelijk daar naar toe. (A/N ik heb nog nooit een wortelkraam in het pretpark gezien, en jullie? ;) )
Het is juist wat de oude vrouw me zei, achter het reuzenrad stond een vrouw met paars haar en een gele jurk wortels te verkopen.
'Wacht eens ... en vrouw met paars haar en een gele jurk? Dat moet zij zijn!'
Ik rende naar de vrouw toe en riep "WORTELS!!"
Ik kwam buiten adem aan het kraampje toe en zei uitgeput: "wortels".
De vrouw keek me aan en gaf me een zak wortels. "Hier gratis voor jou, jij moet dan toch echt een wortel verslaafde zijn om op afstand naar wortels te roepen." Zei ze met een knipoog.
Ik keek haar raar aan en zei: "het wachtwoord is wortels".
Ze keek me aan en vroeg: "ooh dus jij moet Fara sky zijn?" Ik knikte hevig en ze vroeg me om mee te lopen met haar.
Ik volgde haar en we stopte voor een pijl. "Dus Fara, je moet de pijlen volgen om aan je eindpunt te geraken, ik geef je1 tip: ga steeds rechtendoor." Ik knikte en ze wou weg gaan maar ik hield haar tegen. "Wil je je wortelzak terug?" Vroeg ik.
Ze schudde nee en zei: "straks ga je iemand tegen komen die dit heel graag wilt hebben". Ik knikte en bedankte haar.
'Nu alleen maar de pijlen volgen, zo moeilijk zal dat niet zijn' dacht ik in mezelf.
Meteen zag ik de tweede pijl, ik rende er naar toe en zag een briefje hangen.
Fara, je bent er bijna.. maar haast je! groetjes,
mevrouw de konijn.Ik rende zo snel mogelijk naar de volgende pijl die ik in de verte zie.
Aangekomen bij die pijl las ik het briefje dat er naast hangt.
Fara, je hebt je gehaast maar het was niet snel genoeg.. als straf krijg je 2 paden. Één ervan is juist en de andere is fout. Jij moet natuurlijk de juiste weten. Je krijgt 1 worteltip denk aan wat die vrouw met paars haar en een gele jurk zei.
Groetjes,
mevrouw de konijnIk glimlachte naar het briefje, mevrouw de konijn heeft hetzelfde handschrift als Lizzy.
'wat heeft die vrouw toch gezegd?' Dacht ik in mezelf...
(Flashback)
"Dus Fara, je moet de pijlen volgen om aan je eindpunt te geraken, ik geef je1 tip: ga steeds rechtendoor."
' Ik moet steeds rechtendoor gaan' glimlachte ik.
Ik rende nu zo vlug als ik kon naar het paadje dat recht voor mij stond, ik ben juist want ik zag in de verte een andere pijl.
Ik liep er naar toe en las het briefje.
Fara, dit is je laatste pijl.. sluit je ogen en ga 4 stappen naar links 10 naar voor, en 5 naar rechts. Als je denkt dat je er bent open je je ogen.
Groetjes,
mevrouw de konijnIk sluitte mijn ogen en ging 4 stappen naar links, 10 naar voor en 5 naar rechts. Ik ben 100% zeker van me zelf dus ik opende mijn ogen.
Toen ik mijn ogen opendeed zag ik een grote kamer met een klein deurtje, ik ging naar binnen door het deurtje en schrok me te pletter toen ik een grote konijn voor mijn neus zag staan.
Ik keek naar het gezicht van de konijn en zag Lizzy staan.
"Lizzy, man wat deed je me schrikken" zei ik terwijl ik terug normaal stond en haar een knuffel gaf.
"Haha, ik ben mevrouw de konijn en wat vind je van mijn pak? Ze draaide zich om zodat ik van achter haar bollige staart zie. (A/N ik weet niet hoe je dat zegt..) "ogen dicht!" Beveelde ze mij
Ze trekte me mee naar buiten en toen ik mijn ogen weer opendeed kon ik niet geloven wat ik zag ...
--------------------------------------------
Heey everyone,
Wie nu als eerste hier iets gaat reageren is mijn 100 ste comment! Ik ben echt benieuwd..
Xx Dania
JE LEEST
meeting niall horan. (Dutch fanfiction)
FanficFara is een eenzaam meisje van 14 jaar. Haar vader heeft haar en haar moeder in de steek gelaten van toen ze 2 was. Op een dag moest ze boodschappen doen van haar mama, maar ze komt een heel belangrijke persoon tegen in de supermarkt. Namelijk de e...