(Akademi)
Speaker📣📣
DIMINTA SEMUA EJEN MUDA BERKUMPUL DI BRIEFING ROOM SEKARANG..Moon:Korg dengar en..jom ah..Nanti kena marah.
Ejen muda akur.(Briefing room)
Semua ejen muda dah ada..
E.Geetha:Baiklah semua dah ada?
Ejen muda mengangguk.
E.Geetha:Ejen bakar..
Ejen bakar mengangguk.
E.Bakar:Terima kasih Geetha.Ok seperti yg kamu sedia maklum kamu telah ditawarkan bersekolah di SM T.I.N.K.Ini kerana sekolah tersebut berdekatan dengan akademi.Memandangkan kamu akan bertolak esok jadi kami para mentor akan menumpangkan kamu.Di tangan saya telah dibahagikan ejen yg akan mengikut ejen leon,ejen Geetha,ejen karya dan saya sendiri.Nama yg disebut sila pergi ke mentor masing ii.
E.Geetha:Ali,Jet,Minju,Rose
E.Leon:Alicia,Moon,Chris,Khai
E.Karya:Rudy,Shikin,Mika,Haikal
E.Bakar:Iman,Zass,Bulat,RozaKebanyakan ejen muda tak bersetuju.Ok bukan kebanyakan tapi semua..Sebab apa?Sebab dorg tak sama team ngan bf/gf dorg..
E.Bakar:Ada bantahan
Ikutkan hati semua ejen muda nak angkat tangan tapi bila fikirkan itu arahan semua mentor termasuk ketua teras mereka hanya menggeleng.Dalam hati nak aja hempuk kepala mentor.Heheh taklah main ii jer😂😂(Keesokan harinya)
Semua ejen muda telah bersedia di depan akademi untuk menunggu mentor yg mereka akan ikut.Mereka sdg bersembang sembang..
Jet:Korg rasa sekolah kita tu besar tak?*teruja*
Chris:Besar kot.Kalau tak,kenapa mentor kata tak perlu beli buku sendiri..
Jet:Betul cakap kau tu!!
Moon:Mana para mentor ni??Boring dah aku tunggu.Dengan panas lagi kat luar ni!!*mengipas muka ngan tangan*
Ejen perempuan mula mengelap peluh dimuka..Ejen lelaki memberi tisu muka pada perempuan..Ejen perempuan tersenyum lalu mengucapkan terima kasih.A few moments later...
Iman:Hah tu dorg!!
Menoleh..Kelihatan empat kereta yg dipandu oleh ejen Geetha,leon,karya dan bakar..Smart woh keretanya.Alphard putih and hitam..(Kereta ejen Geetha)
Mereka sdg dengar lagu dari radio.Sporting gak ejen Geetha ni..Untung ah.Tiba ii terdengar lagu blackpink(stay)..Mulalah timbul suara kecil dari mulut Minju and rose😂😂.Ejen lelaki pula dah tertidur di kerusi belakang.Nasib tak meleleh air liur.Kalau meleleh gak pls don't tell me macam mana keadaan dia😌✋
(Kereta ejen leon)
Suasana senyap sunyi tanpa bunyi radio ke lagu ke..Ejen muda membuat muka bosan.Mana taknya..Ejen leon berceramah lah pulak..
E.Leon:Kamu dah sekolah di tempat baru..Saya nak kamu jaga tingkah laku kamu.Faham?!!Jangan sampai saya ada dengar aduan dari mentor a.k.a guru ii kat sana tentang kamu.Jangan degil ii.Kalau saya tau kamu buat hal saya kenakan merit atas kamu..Faham?!!!
No respond..
E.Leon:Faham ke tak?!!!
Ejen leon pandang belakang..Rupa rupanya mereka dah tertidur..And ada yg pura ii tidur😂😂Ejen leon menggeleng kepala lalu mengeluh.Chris membuka sedikit matanya.Bukan nak palau ejen leon,tapi ejen leon kalau dah dapat buka mulut memang nak ajak tutup mulut dia tu..Jahat ah chris😂(Kereta ejen Karya)
Mika:Ejen karya best tak sekolah kat sana??
.
Haikal:Besar tak sekolah dia??
.
Shikin:Cantik tak sekolah dia..Rudy hanya mendiamkan diri.Ejen karya hanya menurut sahaja kehendak ejen muda ni.
E.Karya:Mestilah best..Sekolah elok ii kat sana eh..
"Besar sangat!!Sampai kau boleh bina sebuah rumah lagi kat dalam dia!!"
"Cantik lah..!!Mcm taknak berhenti sekolah je"..
Rudy hanya menjadi pendengar setia.Heheh.Ejen muda mengangguk faham..
E.Karya:Ada benda nak tanya lagi??
Ejen muda hanya tersengih lalu menggeleng..(Kereta ejen bakar)
"HAHAHAHAHAHHA"
.
"Lagi uncle bakar..Lagi!!!!"
.
"Adui tak pasal ii kena hempuk😂"..
YOU ARE READING
Fall in love M.A.T.A 2(complete)
Teen FictionSambungan daripada cerita Fall in love(M.A.T.A) Enjoy reading <3 Aku tak tau kalau best tapi silakan lah vote and tekan button 'read' au Start:17 jun 2020📌💗 End:1 may 2021 maybe will be in editing but idk when , I will announce it soon so stay tun...