Saengil cukka hamnida minju💜

1.4K 89 137
                                    

Minju cuba menumpukan perhatiannya di depan tapi dia tak dapat.Last ii dia hanya menongkat dagu melihat  tingkap di sebelah tempat duduknya.'Haih napa macam rasa lain eh hari ni?Mcm istimewa sangat..Tapi hari apa eh?'.Dia mengelamun jauh..
"Minju kamu dengar tak apa yang saya cakap?"..Minju masih diam Melayan perasaan nya.
"Minju.."
.
"Weh beb kau ok tak?"
.
"Minju.."
.
"Sayang!!!"..

Minju terus menoleh bila chris panggil..All poker face.Kalau chrid panggil menyahut lak.
Minju:Erk korang panggil saya ke tadi?
Semua orang menepuk dahi lalu mengangguk..
Minju:Eh mianhe..Cikgu saya minta maaf sebab tak dengar tadi..
Cg.Ira:Takpe minju.Kamu ok ke?Macam sakit je..
Minju:Saya ok cikgu.

Sesi pembelajaran di terus kan.Kali ni minju cuma memandang kedepan walaupun fikirannya bukan kat situ..Chris hanya memandang minju dari belakang kerusinya..'Awak ok ke minju?'..

(Rehat)

Iman:Alicia awak pergi cari tempat dulu saya nak beli makanan jap..
Alicia:Owh ok nanti kalau kau dah siap kau pergi meja tu ye.Kitorang ada kat sana..
Iman mengangguk faham..Dia pun pergi ke kantin..Alicia pergi ke meja yg berdekatan meja cikgu...Aku pun tak tau ah napa dorg nak pilih tempat tu..Alicia memandang pelik minju yg menguis nguis makanan ddi depannya..Alicia mengambil pinggan minju.Minju terkejut.
Minju:Eh alicia..Kalau awak nak ambil makanan saya tu ambil jelah.Saya tak selera ah..
Alicia roll eyes..
Alicia:Aku bukan nak ambil makanan kau ni.Yg kau ni kenapa termenung je aku tengok.Kau ada masalah ke?Sharelah ngan kitorang..
Ejen perempuan yg lain mengangguk cuba memahami masalah minju..
Minju:Takde papelah.Saya nak minta diri kejap..Saya nak ke tandas..
Alicia hanya mengangguk..Minju dah semakin jauh then....
Shikin:Wei aku rasa serba salah ah ngan minju tu..
Mika:Asal lak?
Shikin:Ye ah kita nak celebrate party dia..Tapi dia macam muram je.Mcm dia rasa dipinggirkan gitew.Mungkin sebab kita tak wish dia.Dia asyik ii termenung..
Roza:Takpe aku rasa mesti dia ok tu.Jngn risau sangat ah.Kau kan knl gak ngan minju tu..
Shikin tersenyum nipis.Seketika kemudian iman datang..
Iman:Korg borak pasal apa?
Alicia:Pasal minju..
?!?:Napa ngan saya?
Girls:Ahhh!!!
Semua pelajar di kantin memandang mereka berlapan..Mereka tertunduk malu kcl minju..Minju memandang pelik mereka..
Minju:Korg ada sorokkan seduatu ke ngan saya?Ada apa ii yg saya tertinggal?
Girls:Erk....
Minju:shikin?
Shikin:Ye aku tau aku bestfren kau tapi aim lah orang lain..*dalam hati*
Mika:Owh ah kami cakap yg kau ni cantik sangat!!!Patut ah chris suka ngan kau..
Roza:ah ye ii.Uish untung ah sape dapat chris tu.Dah ah pandai silat,hensem,campuran lagi.
Minju memandang curiga mereka..Yg lain mula menggelabah..
Minju:Owh ok.Boleh saya duduk?
Ejen perempuan menghembus nafas lega lalu mengangguk.

(Situasi ejen lelaki)

Bulat:Haish mana dorang ni?Aky dah lapar ni.Kata nak ganti pas dorg dah siap makan..
Jet:Eh bulat kau boleh sabar ak?Manatau dorg tengah handle minju tu..
Bulat:Ye ah ii.
Mereka berada di taman sekolah dorang untuk decorate party minju nanti.Taman ni tersorok sikit sebab nanti taknak ah kantoi ngan junior en..
Chris:Tak sabarnya aku bila minju tengok nanti!!
Ejen lelaki tersenyum melihat gelagat chris..
Moon:Hey korang,kitorang dah sampai!!
Rudy:Hah bagus sangatlah tu.Kitorang pun dah lapar.Korang handle lak eh..
Girls:Oky..
Chris:Jap mana minju?
Iman:Kitorang bgtau ejen geetha tentang suprise kita ni so dia nak tolong ah kita.Dia panggil minju jap sebab minta tolong..
Boys:Owh..
Alicia:Tapi chris kau tarik ah perhatian dia tu..
Chris:Asal aku lak?
Alls:Sebab kau en bf dia!!!
Chris menikus.
Chris:Ok ii tapi lepas aku makan..Perut aku dah lapar sangat dah ni.Asal korg lama sangat makan?
Mika:Tadi kitorang pergi koperasi jap sebab nak beli coklat moon ni..
Moon tersengih..
Roza:Dah korang pergi ah makan sana..Nanti minju datang ak..
Boys:Okok..

Skip...

E.Geetha:Terima kasih minju..
Minju:Sama ii ejen geetha.Kalau ejen geetha nak minta bantuan lagi panggil je saya eh..
Ejen geetha tersenyum lalu mengangguk.Masa dia otw nak ke kelasnya rambutnya ditarik then kakinya disadung..
Minju:Auch.Hey,how dare you?!!
?!?:Huh kau tu yg merampas kebahagiaan orang!!Yg kau nak jugak suka ngan chris aku tu napa?
Minju:First sekali,saya tak knl awak.Second,sejak bila saya rampas kebahagiaan awak?.And last sekali,chris tu saya punya eh awak jangan nak memandai.Saya dah boleh agak siapa yg rampas kebahagiaan siapa sekarang..
?!?:Eh kau tak kenal ke aku sape?Satu sekolah knl aku kau tau ak..Aku lisa.Teras tekno.Elleh setakat inviso apelah sangat..Tu baru warning pertama eh aku buat camtu.Belum lagi teruk.Kau tunggu je nanti.Aku taknak tengok dah kau dejat ngan chris.
Minju:Eh awak ni form bape eh?Suka ii je kurang ajar.Saya ni dah form5.Senior awak awak buat mcm sampah je eh.Saya belum lagi report ngan cg ii yg ada junior kurang ajar ni.Kalau saya dah bgtau confirm awak ni at least kena merit.Kalau yg paling berat pun gantung sekolah..
Lisa tidak mengendahkan minju tapi tumpuannya terarah pada seseorang..
Lisa:Hye biy!!!
Dia berlari ke arah chris.Minju pula terkejut bila sesuka hati mak bapak dia je panggil chris biy.Aku pun belum sampai lagi ah..Chris yg memang blur habis terkejut bila dirinya dipeluk..
Chris:Ihhh lepas ah.Kau ni siapa nak peluk aku?
Lisa:I peminat setia you ah chris peter!!And i love you so much.
Chris:But I hate you..Tepi!!!
Dia menolak lisa.Lisa mendengus.Chris mendekati minju..
Chris:Hye sayang!!Awak nak kemana?
Muka minju merah padam.Yg ni lak sesuka hati aje panggil aku sayang..Ada lesen ke?Takpe ah.Tapi napa aku rasa mcm berbunga semacam eh..
Lisa memandang jeles pasangan sejoli ni..
Lisa:Chris,you takleh sama ngan dia ni!!I lebih sayangkan you lebih daripada minah sewel ni!!I lebih cintakan you..And I rasa I lah yg paling layak ngan you..
Chris:Ihh first aku tak knl ah kau sape..Second,kau ni dah hilang akal ke?Baru junior dah ada hati ngan senior.Cermin ah diri tu.Aku rasa kau ni baru form 2 en.Ihh takde selera ah aku ngan kau ni.Dahlah pakai makeup tebal.Ni baru aku nampak.Belum lagi mentor..Alicia,iman,rudy,ali...Kalau dorg nampak memang sah ii good bye ah kau dari sekolah ni..And lagi stu sejak bila ada peraturan sekolah ni pakai high heels.Sedap ii mak bapak nenek moyang kau je..Haih nasib minju ni sabar je eh.Aku rasa kalau dia dah takde kesabaran confirm biru satu badan kau ni.
Lisa terkedu plus malu habis bila dihina ngan chris.Tu dia mamat saleh celup dah marah..Dua berlari anak meninggalkan mereka berdua..
Chris:Awak ok minju?Dia ada cederakan awak tak?
Minju:Saya ok je.Btw thanks chris.Kalau awak takde memang kesabaran saya runtuh..
Chris:Anything for you dear..Oh ya awak dah habis tolong ejen geetha?
Minju:Dah sekarang saya nak naik kelas.Awak nak ikut?
Chris:Boleh je.Jom ah.
Mereka berdua beriringan naik tangga menuju ke kelas..

Fall in love M.A.T.A 2(complete)Where stories live. Discover now