Mesti ramai yang nak tau en napa Dorang beria sangat nak rampas balik sweet room. Mesti ada yg ramai kata, 'Alaa sebuah bilik je pun!'.. Haa biar aku ubah tanggapan korg tu🤣
(Flashback starts)
Iman:Eh moon awak nak kemana tu?
Moon:Wei Iman aku ada nak tunjuk kan kau Sesuatu. Tapi ni rahsia antara kita je tau!
Iman:Tapi kalau roza dan yang lain tau camne?
Moon:Haih kau ni kau pandai ii lah nak sorok!
Iman mengangguk perlahan.Sebenarnya dia tak pandai nak tipu orang,rasa mcm nak cakap je apa yg dia pendam.Tapi memandangkan ni rahsia antara dia ngan moon je terpaksalah dia sorokkan.
Iman:Apa yang awak nak tunjuk moon?
Moon:Hahhh kau mesti takkan caya apa yang aku jumpa masa round akademi ni.
Dia mula menekan butang pada sebuah lorong.
Iman:Ihh moon lorong ni mcm sunyi je.Takpe ke?Tak bahaya ke?
Moon:Kau ikut jelah aku!!
Tiba ii sebuah dinding terbuka dan di dalam nya terdapat sebuah bilik yang luas.Bilik tu masih belum dihias apa ii sebab moon baru je jumpa.Iman terpaku.
Iman:Bilik apa ni moon?
Moon:Hah nilah yang aku nak bagitau kau.Bilik ni apa kata kita jadikan bilik rahsia antara kita dua nak?
Iman:Yang lain?
Moon:Kalau yang lain tau,dah tak rahsia dah..
Iman:Erm k.
Lepas jelajah bilik tu mereka terus keluar semula dan menutup dinding semula..Iman masih lagi termenung memikirkan rahsia antara dia ngan moon sambil berjalan.
?!?:Aduh!!Hoi jalan pandang depan arh!!
Iman terus mengangkat muka cemas.
Iman:Eh maaf saya tak sengaja tadi..Rudy??
Rudy menoleh pada suara tu..Dia terdiam sekejap.Dag dig dug!!
Iman:Awak ok?Betul saya tak sengaja tadi!!
Tapi rudy hanya mendiamkan diri.Selalunya dia akan melenting.
Rudy:Takpe aku okey je.Lain kali jalan tengok depan.Kalau kau langgar tiang baru tau..
Iman:Erm awak ok?
Rudy mengangguk.Lalu berlalu pergi.Ntah kenapa kalau dengan iman hatinya akan berdegup semacam.Macam kalau kau jumpa crush kau,pastu kau tak tau nak cakap apa terus blah!!
Iman menggaru kepalanya.Asal dia tak marah eh.Pape jelah.Untung ah dia tak marah..Dia mula menyambung semula sesi mengelamun.Moon:Lalalalala auch!!Eh sorry zass!!
Zass yg cool memasukkan tangannya dalam poket memandang moon.Dia hanya mengangguk tanda memaafkan moon.Moon pula be like:
'Camtu je reaksi die?!Aku ingat dia nak meroyan habis-habisan kat aku.Mmg cool habis dowh.Syok buat jd bf eh apa aku cakap ni..'
Dia termalu sendiri bila cakap pasal bf.Hadoi moon,moon!
Moon:Alamak mana pulak key chain rose ni?!!!Haduh mmg habis aku kena marah nnti.Apesal aku cuai sangat eh!!
Dia menggaru kepalanya yg tidak gatal.Tulah asyik fikirkan mamat tu lagi.Key chain bulu yg besar gedabak pun boleh jatuh tanpa disedari.
Dia sibuk mengecilkan matanya sambil cuba cari di jalan sampailah ke cafe.Dia hampir give up.Tiba ii satu tangan memegang bahunya.Dia menoleh.
Moon:Eh zass napa?
Zass menghulurkan key chain rose pada moon.
Moon:Owh thanks zass!!!Mana zass jumpa ni?!
Zass:Zass jum-
Dia menutup mulutnya.Mata moon membulat.
Moon:Zass blh cakap?!
Zass akhirnya perlahan-lahan mengangguk.
Moon:Nak dengar suara zass boleh?👉👈
Zass:Ekhem zass jumpa kat belakang pintu tu tadi.Jadi zass ingat moon tercicir.
Moon terpaku.Barusan/first time dia dengar suara mamat cool ni.Zass menggawang-gawangkan tangannya di depan muka moon.
Moon:Erm thanks again zass.Kalau zass tak jumpa tadi confirm moon kena marah oleh rose.Hehe moon pergi dulu byee!
Zass melambai.Tapi dalam hati rasa mcn nak melompat keluar je.First time dia cakap banyak ngan moon.Tu pun kalau berkaitan misi je.Tapi situasi sekarang lain.Dia cakap dengan moon guna suara sendiri,suaranya yg dah lama dia tak buka mulut!!Iman sedang membaca novelnya dan disebelahnya ada roza,alicia dan mika.Mereka pula sibuk dok membawang.Alicia pulak dia tengah menulis.Tulis apa pun aku tak tau.Dia tulis kad befday untuk dia kot.Eh befday dia dah lepas HHAHAHA.Gurau ii
Alicia:Ape kau cakap?!!!
Sya:Eh so..sorry licia!!!Arhhhh mummy help me singa betina is kejar me sampai ke hole cacing(Hancoks dowh😂😂😂)
Alicia:Siapalah kau sya!!
Sya:Wei licia sorry iii!!Aku tak sengaja.Hah kalau kau cubit aku aku bgtau ali.!!Ali!!!!!
Alicia tutup mulut aku..
Astaghfirullah,lari tajuk dah aku.Tetibe lak masuk aku dalam story dorg😂😂sorry eh para readers!!!
YOU ARE READING
Fall in love M.A.T.A 2(complete)
Teen FictionSambungan daripada cerita Fall in love(M.A.T.A) Enjoy reading <3 Aku tak tau kalau best tapi silakan lah vote and tekan button 'read' au Start:17 jun 2020📌💗 End:1 may 2021 maybe will be in editing but idk when , I will announce it soon so stay tun...