Aku tatau tajuk dia apa HAHA

1.2K 89 54
                                    

Alicia,roza,iman dan moon sedang melepak di dorm dorang.Ada yang baca buku.Siapkan homework.Tiba ii moon mencelah.
Moon:Korang,apa impian korang?
All:Hmm?
Moon:I mean,apa yang korang nak sangat buat dan berharap yang apa korang nak tu tercapai..
Roza:Hmm kalau aku ah,aku nak jadi ejen terhebat kat M.A.T.A.Dapat jadi super ejen.Actually,impian aku banyak.Tak boleh aku tentukan mana satu yang paling aku nak buat.
Moon:Owh kau lak licia?
Alicia:Aku?Hmm impian aku pun sama cam roza.Nak jadi super ejen dan yang terkuat dalam M.A.T.A.And aku harap dapat berjaya dan balas jasa papa aku nanti.
Moon:Bagus ii.Kau lak man?
Iman:Saya..Nanti kalau saya dah ada duit sendiri,and dah besar,saya nak bawa keluarga saya pergi umrah.Saya tau mereka nak sangat pergi sana tapi hajat tak kesampaian..And i hope Allah makbulkan doa saya.Saya nak tengok mereka gembira,bahagia dan sentiasa dapat rahmat Allah S.W.T.Amiinn
Mereka semua mengangguk.
Moon:Look kita semua ada impian en.So kita kena belajar lebih lagi.Roza,licia korang nak jadi super ejen.Tak cukuplah kalau sekadar latihan ala kadar jer.Mesti dia perlukan latihan yang super duper mencabar.Kau lak iman.Doalah bebanyak supaya impian kau tercapai.Siapa jer taknak happykan parents en?
Roza:Yang kau cakap macam pakar motivasi ni asal?
Fikir balik lucu gak tetiba moon tanya pasal ni.
Moon:Takde ah.Tadi aku terbaca twitter,dia kata,"Kegagalan datangnya dari seorang yang tidak mempunyai impian".Haa macam tu kot.Haa tu ah aku nak tanya korang ada impian ke.Rupanya ada so aku doakan ah korang berjaya capai impian korang..
Alicia:Owh oke.Takde pape lagi en?Aku nak sambung buat homework.Kau kata nak capai impian mesti banyak membuat latihan,latihan aku tu dah termasuk susah dah..
Dia pergi ke meja study nya dan mula membuka buku.
Moon:Hmm yelah.Dah aku nak scroll lagi.Tak taulah kenapa tetiba aku jadi pakar motivasi hari ni..
Iman pula menyambung menjahit baju nya yang terkoyak bahagian lengan.Roza pula bergerak ke tandas.

I'm stuck with you
Stuck with you
Stuck with you~
So go ahead
And drive me insane
Baby run your mouth~

Mereka menoleh.
Alicia:Wei roza.Phone kau berbunyi..
Roza:Siapa call?
Moon:Mine💘
Roza:Aip!!Jap ii.Kata kat dya kejap.Nanti aku call balik.
Iman pun menjawab call.
Jet:Assalamualaikum sayangkuuu~
Iman pun rasa nak termuntah.Dia memberi pada alicia.
Alicia:Jet,roza mandi.Dia kata nanti dia call kau balik.
Jet:Owh okeh.Bagitau kat dia aku rindu dia.
Alicia:Gatal!Dah ah.Cau lu!
Jet:Jangan lupa bgtau au!
Alicia:Ye ye.
Dia mematikan panggilan dan sambung buat kerja.

A few moments later..

Roza keluar dari bilik mandi sambil melao rambutnya yg basah.
Moon:Weh lamanya kau mandi wei!Kau ingat jet tu pandai sabar ke tunggu kau mandi macam tuan puteri ni?
Roza:Lek ah.Dia memang tau aku mandi lama.Confirm takde masalah ah.
Dia mencapai phone nya lalu duduk di sofa.
Roza:Hello assalamualaikum!
Jet:Waalaikumussalam.Lama nau mandi(sindir)
Roza:Alaa macam kau tak biasa ngan aku en.Haa asal call?
Jet:Nak ajak keluar.
Roza:Haih macam malas lah..
Jet:Owh takpe..
Roza:Gurau jelah.Nak keluar pergi mana?
Jet:Erm pergi makan aiskrim.
Roza:Makan aiskrim?
Jet:Haah.Kita ajak lah yang lain sekali.Boring lak duduk kat sini ni.Takde kerja nak buat.
Roza:Haa yelah.Aku nak ajak dorang dulu.Bye jumpa kat gate.
Jet:Bye sayang.Mwuahh!
Roza:Bye.
Dia mematikan panggilan.
Roza:Wei korang.Jet ajak makan aiskrim kat luar.
Moon:Aiskrim?!Nak!!!
Moon terus melompat dari katil lalu bergerak ke almarinya.Yg lain hanya menggeleng.Nasib tak jatuh bdk moon ni.Kalau tak,susah je zass bawa dia pergi hospital..

Ring!Ring!

Rose menoleh pada phone d sebelahnya.Malas nye lahh nak bergerak.Dah landing atas katil,jangan harap nak bangun balik.Tapi dia gagahkan diri jugak menjawab.
Rose:Helo waalaikumussalam.Napa call roza?
Roza:Nii jet ajak makan kat luar.Bagitau yang lain ye.
Rose:Owh hmm sekarang ke?
Roza:Ye sekarang!!
Rose menjauhkan sedikit phone dari telinganya.Boleh pekak beb.
Rose:Yela yela..Nnti kitorang keluar..5 minit.
Dia mematikan panggilan.Kang tak pasal ii roza membebel lagi.

Fall in love M.A.T.A 2(complete)Where stories live. Discover now