Part 2(alilicia Again~)

1.5K 76 162
                                    

Alicia mengelap tangan nya yang basah menggunakan kain lap yang disangkut berdekatan kabinet.

Just like the day that I met you
The day I though forever
Say that you love me~

Deringan telefon alicia berbunyi. Dia menjenguk sedikit. Masa macam nilah nak call. Sumpah dia rasa malasssssss yang amat sangat nak angkat call tu.

'Rudy landaks'🦔

Alicia:Apa landak sesat ni nak?

Alicia:Hah helo?

Rudy:Waalaikumussalam wbt..

Alicia:Kau sengajakan nak kenakan aku? Apehal tho?

Rudy:Oh ni,hubby kau cmne? Dah ok ke? Or masih kena rawat?

Alicia:Camtulah rudy. Masih tak bangun. Terbaring lagi tu atas katil. Kenapa, kau ngan iman nak gi lawat ke?

Rudy:Niat asal kitorang memang nak sangat lawat Ali cuma tetiba takde angin takde ribut iman muntah ii.. Semalam panas badan dia. Aku nak bawa dia ke hospital, dia taknak. Degil tul..

Alicia:Iman kan memang dari dulu degil. Biasalah tu. Kalau kau pujuk ii dia banyak kali, mesti dia pergi gak tu. Yelah dia kan sayang kau. Esok ah korang datang lawat sebab aku tak lawat dia harini so aku takleh lah layan korang. Entah kenapa badan aku ni cam tak larat je.

Rudy:Yelah. Aku nak buat bubur untuk iman ni. Pape call je aku atau yang lain. Assalamualaikum..

Alicia:Waalaikumussalam..

Panggilan dimatikan. Dia menghirup kopi yang masih panas di atas meja kopi. Ni jelah sarapan dia manalah rajin nak buat breakfast HAHAHHAHA.. Aku dah kata alicia ni malas🌚😂

"Assalamualaikum!! Licia oh licia!!". Terdengarlah laungan syaiton ii tak di undang dari luar rumah alicia. Alicia memandang sayu pintu rumahnya.Dahlah jauh dari tempat dia santai ii ni, nak kena gerak gi sana lagi. Ya allah~Nak jalan gi sana pun, satu langkah maybe mengambil masa 3 saat..

Alicia:Waalaikumussalam kejap~

Dia berdiri longlai menuju ke pintu.

[setahun kemudian]

Alicia:Finally!! Ergh..

Dia membuka pintu rumahnya dan kelihatan wajah roza dan jet yang berjanggut ceh taklah😂. Kelihatan wajah roza dan jet yang kebosanan menunggu sehingga pintu dibuka.

Roza:Kau memang nak kena pelepuk ke licia? Lambat siaa kau nak buka pintu pun. Kaki kau ada masalah pape ke sampai jalan macam tak makan sebulan?

Sejuta pertanyaan mula ditujukan kepada alicia. Alicia hanya menguap tak nak ambil tahu apa isi pertanyaan roza tu. Dalam ingatan nya hanyalah syaiton ii yang berlegar-legar menyuruhnya untuk tidur dan menjadi malas..

Roza:Kau dengar tak apa aku cakap ni? Ke nak aku ulang?

Alicia:Korang masuklah dulu. Buat macam rumah sendiri.In the refrigerator there is orange water so treat yourself.. Aku malas nak hidang pape. Ada snack kat kabinet depan fridge tu so hah pandai ii lah..

Alicia membaringkan dirinya di atas sofa empuk. Roza dan jet hanya tercengang sambil menggeleng.

Jet:Helow?! Ni rumah kau kot! Gilah sana oi!!

Roza menarik tangan alicia untuk bangun menghidangkan something untuk dorang.

Alicia:Hish yelah ii. Tapi jangan ambil sofa tempat aku tu.. Aku tibai kang..

Fall in love M.A.T.A 2(complete)Where stories live. Discover now