Alilicia scene part 2🌹

1.7K 101 63
                                    

(Dorm lelaki)

Ali membuka telefonnya.Selepas dia balik tadi dia terus mandi.Dia penat sangat.Owh ya sebelum dia baring kat katil dia dia sempat bebel jet..And pinjam hair dryer chris😂Meh kita flashback eh.

(Flashback start)

Tok tok tok

Rudy:Jap ii..
Pintu dibuka oleh rudy.Terpacul muka kepenatan Ali.
Rudy:Eh kau ali.Masuk ah..
Ali meluru masuk dan berjalan laju ke arah jet yg sedang bermain phome nya.Chat roza ah tu..
Ali:Hoi jet!!
Jet:Eh roza ku sayang!!!Ish ali napa?!!
Jet marah pada ali..
Ali:Kau yg marah ke aku yg sepatutnya marah?Kau dahlah tinggalkan aku kat sana pastu kau takde rasa bersalah lagi..Ih kalau aku dapat penyek ii kan kau ni...*geram*
Ali mengetap giginya geram..
Jet:Woah ii lek ah..
Ali:Kau boleh lagi kata lek.Kau tak faham ke perasaan bila kau menunggu selama berjam jam tanpa makan dan minum and tanpa duduk.Berdiri je kau rasa?!!!
Jet terdiam..Ali menghembus nafas tapi masih lagi belum boleh meredakan hatinya yg mendidih menggelegak panas ni.Dia pergi ke arah chris yg sikat rambutnya depan cermin..
Ali:Chris pinjam hair dryer kau sat.
Chris:Eh kau nak buat apa?
Ali:Ade ah.
Chris memberi hair dryer miliknya kepada ali tanpa banyak soal.Ali mendekati jet semula.Jet rasa kurang sedap hati..Then..

Puk!!

Jet:Aduh sorry ali,sorry!!Aku janji tak lupakan kau dah..
Ali tersenyum puas bila dia dah ketuk kepala jet ngan hair dryer chris.Dia mengembalikan semula..
Ali:Hah tulh lain kali lupakan lah aku lagi..Aku boleh buat lebih daripada ketuk guna bende ni tau..
Jet mengangguk laju lalu meminta maaf sekali lagi..

Note:Fans jet jangan kecam eh kalau jet kena ketuk.It just denda siapa suruh dia tinggalkan ali ngan alicia.Hahahah

(Flashback end)

Ali:Hello alicia.Awak buat apa?

Alicia:Saya baru habis bebel roza tadi..Awak pula buat apa?

Ali:Saya pun baru je lepuk jet tadi.Mmg jodoh en..

Alicia poker face..

Ali:Ingat au esok icha..

Alicia:Ye dah sepuluh kali awak ingatkan saya,saya ingatlah..

Ali:Heheh saya taknak awak terlupa je.

Alicia:Mustahil lah saya lupa apa yg awak cakap..Dah lewat ni.Pergilah tidur nanti lambat bangun lak esok..

Ali:Ok bubye icha sayang..

Alicia:Byeee

Panggilan tamat..

Iman:Siapa alicia?
Alicia:Ali..
Moon:Uwu mesti korg ada plan something en esok..Dari gaya kau pun aku dah tau nau..
Alicia roll eyes..Roza pula hanya mendiamkan diri menilik mukanya di cermin.Sebab apa??Sebab dia takut alicia bagi sedas lagi bebelan kepadanya.Tadi dah kena so dia dah serik dah.Korg tau lah en alicia kalau membebel mmg bernanah telinga nau..

(Flashback starts)

Alicia:Roza habislah kau!!
Roza yg memang dah kecut perut mendengar alicia berteriak diluar dorm dorg terus menyorok di belakang iman..Iman dan moon hanya berpandangan.Nak tergelak tapi takut dorg pulak yg kena bebel oleh alicia.
Alicia:Mana roza?
Dia memandang tajam muka iman n moon.Mereka menelan airliur.Perlahan lahan menuding ke belakang iman.
Roza:Aku minta maaf,licia aku tak sengaja..Srs!!
Alicia menajamkan lagi pandangannya pada roza.Kelihatan aura di belakangnya.
Alicia:Kau boleh je minta maaf kau tau dak aku beria ria tunggu kau kat sana kau boleh lagi bersenang lenang duk shopping jet pastu kau tinggalkan kitorang..Haih kalau kau ni bukan kwn aku confirm aku cubit ii kau ni!!
Roza menunduk.Sebelum ni dia taklah kecut perut sangat kalau ada orang gertak tapi kali ni mmg dia dah buat salah besar ngan alicia sebab terlupakan dia masa shopping ngan jet tadi.
Iman:Sabar alicia mungkin roza tak sengaja..*lembut*
Kalau iman kata kasar gak confirm tambah  meroyan lah alicia ni.So dia cuba slowtalk..
Alicia:Huhhhhhh okk aku boleh maafkan kau tapi ingat kalau kau buat lagi lepasni aku tak teragak agak nak hempuk kau pakai sikat ni.Faham dok?Nasib ah kau ni ada fans setia suruh aku bebel je..Kalau tak dah lama aku lepuk kepala hang biar benjol tak sembuh sebulan..
Roza bernasib baik sebab alicia tak marah sangat ngan dia.Kalau tak dah lama dia makan penumbuk legend pedas tahap maksimum alicia.

Fall in love M.A.T.A 2(complete)Where stories live. Discover now