Love you💜(zassoon)

1.7K 96 47
                                    

"Wei emergency,emergency!!!!!"-zass

Semua ejen muda memandang zass pelik kecuali moon sbb dia kena panggil ngan ejen karya tadi.

"Kw pahal zass?"-chris.

"Siyes ah korg tak ingat?!!"

Ting ting ting..
Bunyi telefon iman berbunyi lalu dia menutup mulut terkejut.
Iman:Hari ni hari jadi moon ah!!!Ya allah camne boleh lupa ni?
Semua ejen muda menepuk dahi tanda menyesal.Boleh pula befday budak kecik tu dilupa,nasib dia takde kat situ.
Roza:So nak buat apa skrg ni?
Mika:Sini dekat ngan aku,aku ada plan...

Pisk pisk pisk(bunyi berbisik😂😂)

Ejen muda mengangguk setuju lalu mengangkat ibu jari.Then...

"Hah membawang!!!!".Moon muncul dari belakang.
Iman:Eh arh ma..Mana ada..
Rudy:Haah kitorang borak kosong je.
Moon:Sampai hati korg.......
Zass:Alaa jngn marah sweety.
Moon:Sampai hati korg tak ajak aku join sekali..
Alls:😑
Moon:Korg ingat tak hari ni ada apa?
Ejen muda terdiam lalu memandang arah lain.Moon mencebik.
Bulat:Hari ni be-em em(mika tutup mulut bulat)
Mika hanya tersenyum senget.'Bulat,bulat kalau kantoi aku hempuk kepala kau tu'.Moon memandang pelik.
Moon:Hari ni?
Rose:erk ah loceng dah bunyilah jomlah masuk kelas.Nanti ejen yg ajar seterusnya marah pulak.

And time tu jugak loceng tu menjadi penyelamat😂😂Jadi jngn sia siakan loceng kat sekolah korg(tibe)😂😂

Skip belajar....

(Dorm N)
Moon:Wei siyes ah korg tak ingat hari ni hari apa?
Roza,alicia dan iman tak sampai hati nak palau tapi ni untuk kebaikan dorg jugak.Kan susah kalau sorg terbuka mulut gitau plan dorg.Moon hanya tertunduk sayu lalu menghadap dinding di sebelahnya.Bunyi noti dari telefonnya berbunyi.

Ma boy💗🙈

Assalamualaikum,sweety.Jom kita gi shopping kat mall.Awak tak busy en

                  Waalaikumussalam.owh ok
                 saya pun takde buat apa ii😊

👍

Dia terus bersiap tanpa menghiraukan kawan dormnya yg sangat serba salah tapi dorg takde pilihan.
Iman:Take care,moon.
Moon hanya tersenyum hambar lalu menutup daun pintu.Setelah memastikan moon dah betul ii jauh.
"Jet,mulakan plan kita.Dia dah pergi!!",Roza terus call jet.
'Okok'.Panggilan dimatikan.
Iman:Tapi korg saya rasa serba salah lah ngan moon.Kesian dia..
Alicia memegang bahu iman.
Alicia:Never mind iman. Because if we tell her our plan she shouldn't be surprised.

Iman mengangguk sambil tersenyum.Mereka bertiga pun pergi ke dorm sebelah untuk memanggil minju,rose,shikin dan mika.

Tok tok tok

Pintu dibuka dari dalam.Terpacul wajah mika.
Roza:Wei beb jomlah kita pergi mall.Kang tak pasal ii rosak plan kita nak hias sweety room nanti kalau lambat.
Mika:Oh okok jap eh aku panggil dorg.Korg masuklah dulu.Sebab aku nak pi mandi dulu ni.Period.
Mereka hanya mengangguk lalu melangkah masuk kedalam.Kelihatan tiga orang gadis masih lagi baring d atas katil masing ii sambil buat kerja sendiri.Ada baca novel,main hp and buat hw.Alicia menggeleng.Ingatkan dorg dah siap rupanya masih lagi santai ii.
Alicia:Korg cepatlah siap nanti kita lambat pulak.
Shikin:Alaa mika mandi lambat jugak.Sempat lg kitorang pakai tudung nanti.
Iman:Hah yelah kalau korg kelam kabut nanti bukan salah kitorang eh.

Minju,shikin dan rose hanya tersengih.

Skip.....

Mika:Wei korg tak siap lagi??
Dia memandang ke arah kawan sedormnya yg masih lagi melepak atas katil.
Minju:Eh awak dah siap mandi kitorang siaplah..
.......

Fall in love M.A.T.A 2(complete)Where stories live. Discover now